Vraag

ik heb meerdere vragen over sh

  • 19 March 2023
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey,

Ik heb meerdere vragen over sh. (=zelfbeschadiging  KT)

  1. Hoe moet ik de sneeën en blauwe plekken verbergen? 
  2. Wat moet ik tegen de ontstoken wondjes doen?
  3. Er is een snee (ongeveer 20 cm lang) die heel dik en rood is, het doet verschrikkelijk veel pijn. Wat moet ik daarmee doen?

alvast bedankt!


5 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Ikbenzeerannoniem. 

Wat goed dat je op dit forum al steun zoekt en je vragen stelt, helaas heb je nog geen antwoorden op jouw vragen gekregen.

Weet dat je De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur mag bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of je vragen wilt stellen. 

 

Sterkte! Fem (De Kindertelefoon)

Badge

Hai hai! Hier is een reactie.

verbergen: gewoon lange mouwen dragen (en stoppen met snijden!!! Kom op! Je kunt t!)

2: huisarts als ze echt ontstoken zijn want dat kan gevaarlijk worden.

3 ZEKER HUISARTS. Dit is ontstoken en dat moet echt behandeld worden! Anders riskeer je infecties!

 

lieve ik ben zeer anoniem,

please, please please PLEASE stop met je zelf snijden.

je kunt t, er zijn veel dingen moeilijk maar je kunt het gewoon! Blijf doorzetten en denk aan de gene die van je houden! 

hey,

Bedankt voor je reactie!

Ik probeer al 2 jaar te stoppen met mezelf te snijden, alleen het wordt alleen maar erger.

Is er geen andere oplossing dan de huisarts? (mijn ouders mogen dit niet weten)

 

Badge

Probeer als tussenstap een rubberen elastiekje om je pols te doen en als je de neiging hebt om jezelf te snijden, dan doe je dit in plaats. Je trekt dan aan het elastiekje en laat hem los en dan doe je jezelf ook pijn maar dan op een manier waar niemand de littekens ziet 

hey,

Bedankt voor je reactie!

Ik zal het proberen.

Reageer