Vraag

ik durf niet om een bh te vragen...

  • 15 August 2019
  • 10 reacties
  • 421 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hay ik ben een meisje van 12 jaar oud ...al sinds mijn 11e jaar beginnen mijn borsten al iets te groeien en ik ben inmiddels al bijna 13 mijn borsten zijn dus al al wel gegroeid en doen ook pijn(niet ontiegelijk)al ik er bijvoorbeeld op druk of er iets tegen aankomt....ik draag nu nog topjes maar ik denk er al best wel lang aan om te vragen aan mijn moeder om een Bh...dat probeer ik soms wel ten zake te krijgen maar het komt er niet van ofzo..mijn topjes kruipen ook omhoog enzo echt super irritant! ...ik durf er gewoon niet over te beginnen en weet ook gewoon niet hoe en waarneer...ik ga nu naar de 1e klas en bijna niemand draagt nog een Bh dus dat is wel een fijn gevoel dat ik niet achterloop.......ik zou het super fijn vinden als jullie wat tips willen geven over hoe en waarneer ik het er met mn moeder over kan hebben❤alvast bedankt🙈😓🤷‍♀️(mijn borsten zijn niet bepaald heeel groot ofzo ik denk iets van 75A...)

10 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Ziet jouw moeder dan niet dat ze al groter zijn?

Gr. Iwemw
Hoi
Ik snap wat je bedoelt ik durfde het ook niet aan mn moeder te vragen. Gelukkig kwam ze er op een gegeven moment zelf mee.
Achteraf denk ik dat ik het gerust had kunnen zeggen want elk meisje krijgt borsten en je moeder heeft ze zelf ook en het is heel natuurlijk, dus ga gewoon naar je moeder toe en vraag het aan der. Ze zal het echt niet raar vinden.

Ik hoop dat dit helpt.
Liefs Lexy❤
Hey,
Ik durfde mijn moeder ook niet om een bh te vragen. Ik ben met wat vriendinnen gaan shoppen, het was heel gezellig! Dat raad ik iedereen aan.
Hopelijk heb je er wat aan.
Xx
Reputatie 2
Badge +1
Ik snap het! Maar misschien kan je het gewoon via app vragen misschien is dat wat makkelijker
Hii!
Alvast heeeel erg sorry voor dot veel te lange verhaal!
Ik had echt precies hetzelfde probleem, maar dan hadden juist alle meisjes uit mijn klas al bh’s. Ik heb er denk ik een jaar over gedaan om het te vragen, wacht alsjeblieft niet zo lang als ik deed! Gelukkig had ik 2 hele goeie vriendinnen die me er doorheen hielpen en uiteindelijk heb ik het gevraagd. Ik begon het gesprek door te vragen naar haar eerste beha (bleek dat ze zich die niet kon herinneren, ze had tot na haar studeren zonder bh rondgelopen). Ik vroeg toen aan mijn moeder of ik een beha mocht kopen, omdat ik het niet fijn vond dat je soms mijn tepels door de topjes en shirts/andere kleding heen zag. Ze reageerde daar prima op, dus ik wachten en wachten en herinneren van ‘we koeten nog een beha gaan kopen’ maar blijkbaar zat het er niet in voor haar... uiteindelijk heb ik het aan een van die 2 goeie vriendinnen gevraagd en toen heb ik tegen mijn moeder gezegd dat ik gewoon bij haar ging afspreken. Ze had voor mij haar eerste & kleinste bh’s uit de kast gehaald, om te kijken welke het beste pasten qua maat. Toen zijn we samen naar de Hema gefietst (aangezien Hunkemöller best duur is) en hebben 2 leuke bh’tjes uitgezocht. Toen ik thuiskwam zei ik tegen mijn moeder dat we samen naar de winkels waren geweest (o.a. de Hema dus) en dat de beha’s in de aanbieding waren (wat trouwens ook echt zo was haha) en dat ik er 2 had gekocht. Ik liet ze aan mijn moeder zien en ze vond ze wel leuk. Nu, paar maanden later heeft ze 1x toen ze zelf een beha nodig had aangeboden om ook even voor mij te kijken, maar ze wees ze allemaal af (‘leuker voor over 3 jaar’) en kwam met een sportbeha aan... Verder is het wel de beste moeder op de wereld ❤️ Iedere moeder heeft zo zn puntjes haha

Echt heeeel erg sorry voor dit ellenlange verhaal oepss
xx
Ziet jouw moeder dan niet dat ze al groter zijn?

Gr. Iwemwze mijn moeder zou er vast wel wat aan zien maar doet er niks mee...(allemaal heel erg bedankt voor jullie tips en eigen ervaringen)
Reputatie 3
Badge +3

Ziet jouw moeder dan niet dat ze al groter zijn?

Gr. Iwemwze mijn moeder zou er vast wel wat aan zien maar doet er niks mee...(allemaal heel erg bedankt voor jullie tips en eigen ervaringen)

Oh das jammer. Heb je wel al gepland wnr je je eerste bh gaat kopen?

Oh ik heb ook wel wat aan dit topic want aanfezien ik al mn hele leven een jongen ben heb ik natuurlijk 0 ervaring met bh's haha. Maar als ik straks dan echt in een meisje ben veranderd zal ik ze natuurlijk wel nodig hebben.

Gr. Iwemw
Reputatie 3
Badge +3
Hii!
Alvast heeeel erg sorry voor dot veel te lange verhaal!
Ik had echt precies hetzelfde probleem, maar dan hadden juist alle meisjes uit mijn klas al bh’s. Ik heb er denk ik een jaar over gedaan om het te vragen, wacht alsjeblieft niet zo lang als ik deed! Gelukkig had ik 2 hele goeie vriendinnen die me er doorheen hielpen en uiteindelijk heb ik het gevraagd. Ik begon het gesprek door te vragen naar haar eerste beha (bleek dat ze zich die niet kon herinneren, ze had tot na haar studeren zonder bh rondgelopen). Ik vroeg toen aan mijn moeder of ik een beha mocht kopen, omdat ik het niet fijn vond dat je soms mijn tepels door de topjes en shirts/andere kleding heen zag. Ze reageerde daar prima op, dus ik wachten en wachten en herinneren van ‘we koeten nog een beha gaan kopen’ maar blijkbaar zat het er niet in voor haar... uiteindelijk heb ik het aan een van die 2 goeie vriendinnen gevraagd en toen heb ik tegen mijn moeder gezegd dat ik gewoon bij haar ging afspreken. Ze had voor mij haar eerste & kleinste bh’s uit de kast gehaald, om te kijken welke het beste pasten qua maat. Toen zijn we samen naar de Hema gefietst (aangezien Hunkemöller best duur is) en hebben 2 leuke bh’tjes uitgezocht. Toen ik thuiskwam zei ik tegen mijn moeder dat we samen naar de winkels waren geweest (o.a. de Hema dus) en dat de beha’s in de aanbieding waren (wat trouwens ook echt zo was haha) en dat ik er 2 had gekocht. Ik liet ze aan mijn moeder zien en ze vond ze wel leuk. Nu, paar maanden later heeft ze 1x toen ze zelf een beha nodig had aangeboden om ook even voor mij te kijken, maar ze wees ze allemaal af (‘leuker voor over 3 jaar’) en kwam met een sportbeha aan... Verder is het wel de beste moeder op de wereld ❤️ Iedere moeder heeft zo zn puntjes haha

Echt heeeel erg sorry voor dit ellenlange verhaal oepss
xx

Ik heb het hele verhaal gelezen 😂

Gr. Iwemw
Kun je niet het geprek er op brengen? Wat klagen over topjes die omhoog kruipen. Hoe zit een BH eigenlijk, is het niet lastig om die van achter vast te maken, en zou het wat voor jou zijn? Met dat soort vragen een gesprek met je moeder de kant opsturen die jij wilt?

Nou ik snap dat je het niet durft had ik ook. Maar uiteindelijk kwam mijn moeder er zelf mee, gelukkig! Ik was juist de 1 na laatste uit onze klas die nog geen bij had. Dat andere meisje is mijn vriendin maar heeft nog echt niks. Ik al wel, dus ik ben zo blij dat ik vandaag eindelijk 2 bh’s met mijn moeder had gekocht. Ik had het echt nodig mijn topjes (hema) waren te klein dus nu heb ik 2 bh’s van 70a zit in het 2de trouwens en ben 13. Ik dacht dat mijn moeder er nooit mee zou komen maar uiteindelijk heb ik het niet hoeven doen. Ik denk nu wel van waarom zei ik het niet gewoon ,want mijn moeder vindt het niet erg. Een bh zit ook veel lekkerder dan topjes! Dus gewoon vragen en anders komt het vanzelf wel! Trouwens als je tepels heel erg doorschijnen (wat ik had) nou een bh helpt heel goed! Nog een tip haha wordt wel lang dit… Maar zeg tegen je moeder" mam mijn topjes zijn echt heel klein kunnen we niet naar een bh kijken”. "Of iedereen uit mijn klas heeft een bh”, gewoon iets verzinnen. Veel succes!!! Xxx mij❤️

Reageer