Ik ben te mager. Kan iemand mij helpen?

  • 10 January 2023
  • 11 reacties
  • 104 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo!

Ik ben een jongen 14 jaar en 1m 67 maar ik weeg maar 45. 

Ik ben hier heel onzeker over je kunt en je kunt net niet mijn ribben zien, het is niet dat ze stek vooruit steken ofzo, maar mijn armen zijn verschrikkelijk dun.

Ik ben wel sterker als 2 vrienden.

Een dokter die mij geopereerd heeft zei ook dat ik letterlijk geen vet had, en iedereen lacht met mij erover.

Nu begin ik superonzeker te worden want ik ga binnen 2 dagen zwemmen met school en ik heb schrik dat ik uitgelachen ga worden..

Ik eet ook meer als andere kinderen en ik eet ook gezond, ik koop geen snoep en ik eet elke dag fruit.

 

Kan iemand mij helpen?

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Je BMI is op zich wel goed dus je hebt geen ondergewicht. Je zou ook aan krachttraining kunnen gaan doen om wat spiermassa op te bouwen.

Reputatie 2
Badge

Je BMI is op zich wel goed dus je hebt geen ondergewicht. Je zou ook aan krachttraining kunnen gaan doen om wat spiermassa op te bouwen.

ik zit wel serieus op de grens van ondergewicht

Reputatie 7
Badge +17

Zolang je maar niet afvalt iig. Vervelende is dat aankomen misschien wel moeilijker is dan afvallen. Maar je bent ook nog jong dus er kan nog verandering in komen. Je bent immers nog in de groei.

Je kan ook nog eens naar je voeding kijken. Krijg je wel genoeg koolhydraten, eiwitten binnen?

Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken tho. je bent niet ongezond mager

Reputatie 2
Badge

Zolang je maar niet afvalt iig. Vervelende is dat aankomen misschien wel moeilijker is dan afvallen. Maar je bent ook nog jong dus er kan nog verandering in komen. Je bent immers nog in de groei.

Je kan ook nog eens naar je voeding kijken. Krijg je wel genoeg koolhydraten, eiwitten binnen?

Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken tho. je bent niet ongezond mager

ja, maar ik wordt uitgelachen door meisjes en als ik ga zwemmen gaan ze nog meer mager zien

Reputatie 7
Badge +14

Hoi Senne, en ik vind je niet raar

 

wat stom dat anderen er zo mee lachen.

Heeft die operatie ook te maken met dat je zo slank bent en weet die dokter misschien hoe je een beetje meer vet en/of spieren kunt krijgen dan?

 

Anders kun je het aan de huisarts vragen. Misschien zegt ie wel dat ie je door kan verwijzen naar een diëtist. Niet omdat je ongezond eet, maar om een beetje aan te komen.

Verder kun je zoals @tim16  zegt iets van sport doen om meer spieren te kweken. Het hoeft niet per se met gewichten, denk ik, als je dat niet leuk vindt. Je kunt ook een sport doen die jij leuk vindt, waarbij je veel je armen gebruikt, zoals boksen of tennis (maar ja, dat doe je meestal vooral met één arm). of volleybal, korfbal of volleybal of zoiets.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

Zolang je maar niet afvalt iig. Vervelende is dat aankomen misschien wel moeilijker is dan afvallen. Maar je bent ook nog jong dus er kan nog verandering in komen. Je bent immers nog in de groei.

Je kan ook nog eens naar je voeding kijken. Krijg je wel genoeg koolhydraten, eiwitten binnen?

Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken tho. je bent niet ongezond mager

ja, maar ik wordt uitgelachen door meisjes en als ik ga zwemmen gaan ze nog meer mager zien

Snap dat dat kut is, maar je moet maar zo denken, iedereen heeft wel iets waar hij/zij onzeker over is. Ook die meisjes die je uitlachen. Probeer dat te onthouden.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi Senne,

 

er zijn ook zwemshirts. Meestal gebruik je die tegen de zon, maar als jij het fijner vindt om iets aan te hebben tijdens het zwemmen kun je altijd eens kijken op internet. Misschien verkopen ze die ook wel in een sportwinkel bij jou in de buurt.

 

Dan kun je die meenemen en dan beslissen of je liever met of liever zonder wilt zwemmen. Misschien is het dan handig als je er 2 hebt. Dan heb je altijd een schone en droge om aan te trekken na het zwemmen.

 

O ja, zo'n diëtist weet ook alles over koolhydraten, vetten en eiwitten waar @tim16  het over had.

 

Gr. Mickeymouse

Reputatie 2
Badge

nHoi Senne, en ik vind je niet raar

 

wat stom dat anderen er zo mee lachen.

Heeft die operatie ook te maken met dat je zo slank bent en weet die dokter misschien hoe je een beetje meer vet en/of spieren kunt krijgen dan?

 

Anders kun je het aan de huisarts vragen. Misschien zegt ie wel dat ie je door kan verwijzen naar een diëtist. Niet omdat je ongezond eet, maar om een beetje aan te komen.

Verder kun je zoals @tim16  zegt iets van sport doen om meer spieren te kweken. Het hoeft niet per se met gewichten, denk ik, als je dat niet leuk vindt. Je kunt ook een sport doen die jij leuk vindt, waarbij je veel je armen gebruikt, zoals boksen of tennis (maar ja, dat doe je meestal vooral met één arm). of volleybal, korfbal of volleybal of zoiets.

 

Gr. MickeyMouse

 

de operatie was voor mijn appendix  en dankje!

 

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @SenneDeRare , nou dan hebben wij toch wat gemeen….. 

ik ben 1.74 en weeg 40/41/42 kilo, een bwetje ondergewichf, maar soals je zegt; ik eet meer dan de rest van mijn klas, dit is gwn onze bouw ;) 

 

kinderen zijn vaak jaloerd op mij, maar ik vindt hef “ niet echt heel leuk…” er wordt weleens gedacht dat ik anorexia heb, gister stond ik dus ff in de supermarkt, en dan zegt er dus iemand ( een wildvreemde) zovan; “ ach lieverd , wel goed eten hé?! Heel veeel sterkte …..” ik dacht echt zo van uhmmmm… 🧐…….. haha 😂 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 2
Badge

Hoi @SenneDeRare , nou dan hebben wij toch wat gemeen….. 

ik ben 1.74 en weeg 40/41/42 kilo, een bwetje ondergewichf, maar soals je zegt; ik eet meer dan de rest van mijn klas, dit is gwn onze bouw ;) 

 

kinderen zijn vaak jaloerd op mij, maar ik vindt hef “ niet echt heel leuk…” er wordt weleens gedacht dat ik anorexia heb, gister stond ik dus ff in de supermarkt, en dan zegt er dus iemand ( een wildvreemde) zovan; “ ach lieverd , wel goed eten hé?! Heel veeel sterkte …..” ik dacht echt zo van uhmmmm… 🧐…….. haha 😂 

 

Mij_Niet_Gezien 

damn respect voor jou!

heb ik tot nog niet meegemaakt

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @SenneDeRare , nou dan hebben wij toch wat gemeen….. 

ik ben 1.74 en weeg 40/41/42 kilo, een bwetje ondergewichf, maar soals je zegt; ik eet meer dan de rest van mijn klas, dit is gwn onze bouw ;) 

 

kinderen zijn vaak jaloerd op mij, maar ik vindt hef “ niet echt heel leuk…” er wordt weleens gedacht dat ik anorexia heb, gister stond ik dus ff in de supermarkt, en dan zegt er dus iemand ( een wildvreemde) zovan; “ ach lieverd , wel goed eten hé?! Heel veeel sterkte …..” ik dacht echt zo van uhmmmm… 🧐…….. haha 😂 

 

Mij_Niet_Gezien 

damn respect voor jou!

heb ik tot nog niet meegemaakt

Nou! Hoeden zo haha 😆 😛 😂 

Mij_Niet_Gezien 

 

 

ps. *houden

Reageer