hulp voor anorexia

• Anonymous
  • 0 reacties
hoi, ik ben melissa en heb al bijna 4 jaar anorexia 
en zit er nog steeds erg diep in laatst heb ik zelfs nog in het ziekenhuis gelegen
en hier baal ik heel erg van ik heb het nooit zover willen laten komen
gelukkig heb ik nu hulp in een kliniek ookal merk ik nog niet heel veel van de hulp toch wil ik doorzetten
maar ik vraag me af waarom het zolang duurt bij anorexia voordat je echt hulp krijgt want ik weet zeker
als er eerder hulp was geweest het misschien niet zover gekomen was
weten jullie hier misschien een antwoord op

veel xjes melissa

17 reacties

Hee lieve Melissa,

Wat ben jij een vechter zeg! Al 4 jaar anorexia en nogsteeds doorvechten.
Knap van je hoor! Echt goed van je dat je nog steeds door wil zetten.

anorexia is een hele complexe ziekte, en het kan een tijdje duren voor je er echt vanaf bent, maar het kan echt.

Waarschijnlijk duurt het zo lang omdat er meer meiden zijn met anorexia die ook allemaal hulp nodig hebben.
Daarom is er een wachtlijst en moet iedereen op z'n beurt wachten.
Eigenlijk is dit inderdaad best wel slecht, maar ik weet toevallig dat er laatst
een menneer met een dochter die anorexia had, een brief heeft geschreven aan de minister van volksgezondheid. 

Hij had dezelfde vraag als jou, en een hele boel voorstellen om dit probleem op te lossen.
De minister van volksgezondheid heeft dit onderwerp ter sprake gelegd bij de tweede kamer, en het kan een tijdje
duren maar misschien gaat er iets veranderen in de zorg binnen de ggz. 

Als laatste wil ik je nog een website meegeven:
www.proud2bme.nl op deze website kun je praten met andere jongeren met een eetstoornis. Er zijn veel ervaringsverhalen, tips, en leuke blogs te vinden. Sinds kort hebben ze ook een 'zoek hulp' button op de voorpagina staan. Je kunt dan zoeken naar hulpverlening bij jou in de buurt, en je kunt bijvoorbeeld ook lezen hoelang anderen hebben moeten wachten voordat ze bij die instantie terecht konden. Dit is de link naar de 'zoek hulp' functie van proud2bme

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt, ook al is het al een tijdje geleden dat je je vraag gesteld hebt.

Liefs.
Heel erg bedankt voor je reactie!!!!
Fijn dat iemand nu eindelijk de stap heeft gezet om een brief te schrijven Hopelijk gaat dit ook wat opleveren
Zelf ben ik op dit moment weer in het ziekenhuis en een kliniek zal wel weer even duren maar Hopelijk us er tegen die tijd al een plek
Nogmaals bedankt Xx
Hoihoi lieve melissa!

Ik bedacht me net dat ik de link van die brief helemaal niet bij mijn verhaal heb gezet!
Misschien wil je de brief die die menneer naar de minister heeft gestuurd even lezen.

Dan kun je die brief hier vinden.
In het begin staat er een inleiding, en daar onder kun je de brief zelf lezen.

Jammer dat je toch weer in het ziekenhuis terecht bent gekomen.
Weet je wat er precies fout is gegaan?

Ik zou het leuk vinden als je nog even laat weten hoe het met jou verder gaat.
Zou je af en toe hier iets willen zeggen over hoe het met je gaat?
Hey lieve appelboom
 Heel erg bedankt voor de link ga hem gelijk lezen
 Ja over het ziekenhuis ik weigerde te eten en viel af tot een gevaarlijk gewicht
 Nu zijn me bloeduitslagen ook niet goed en zit best wel op het randje van leven of Naja je weet wel
Heel erg bedankt dat je zo lief voor me bent dat waardeer ik heel erg 
Jammer dat je hier niet je fb ofzo met elkaar mag uitwisselen dan had ik contact met je kunnen houden
Maar zal wel afen toe wat plaatsen maar kan dan helaas niet te diep erop in gaan vanwege ook de andere
 Veel liefs Melissa xxx 
Ja, klopt. Het is inderdaad jammer dat je geen contact kunt maken buiten de topics of het forum,
maar van de andere kant blijft alles dan wel mooi prive.
Wat mij betreft was het ook wel handig geweest als je gewoon priveberichten kon sturen,
maargoed... de kindertelefoon zal daar vast wel redenen voor hebben.

Jammer dat het niet lukte met eten!

Je zult het vast wel vaak gehoord hebben, maar je hebt eten nodig. En niet alleen salades en groente,
ook vetten zijn belangrijk voor je lichaam. Het zijn gewoon voedingsstoffen die ervoor zorgen dat je
groot en gelukkig kunt worden.

Misschien kun je het zo eens proberen? Eten zorgt er niet voor dat je dik wordt, maar dat je mooi, en gelukkig wordt.
Het beeld dat je nu van jezelf hebt is namelijk verkeerd, en het kan zijn dat dat vanzelf weer beter wordt als je op een normaal gewicht zit.

Meis, ik snap dat het heel moeilijk is, maar blijf proberen!
Ik vind het echt superknap dat je er zo open over praat. 

Ik doe gewoon wat ik fijn vind om te doen :rolleyes:
Fijn dat je af en toe wat blijft plaatsen zodat we wat beter weten hoe het verder met je gaat, maar ook goed dat je rekening houd met anderen.
Ik denk dat het niet veel kwaad kan, zolang je geen triggerende dingen voor anderen post.

Heel veel liefs!
Ja Daar zal de Kindertelefoon inderdaad wel zijn redenen voor hebben
 Over dat ik zo open ben heeft vooral te maken met dat ik niks te verbergen heb 
En dat ik mensen wil laten zien hoe ze het vooral niet moeten doen 
Want al dat gedoe is echt niet fijn
Dat je moet eten en hoe slecht niet eten is heb ik inderdaad super vaak gehoord 
 Maarja het kan niet vaak genoeg zeggen we maar misschien dat ik het dan toch nog ooit ga inzien
Je lijkt me iemand met een groot hart wees daar maar trots op !!!!

Ik wil zelf ook niet al te trigerende dingen plaatsen omdat ik van mezelf weet
Dat ik dan alleen maar meer aan het afvallen ga denken
Dingen plaatsen blijf ik zeker doen zo kan ik af en toe toch me ei kwijt
Maar zal je echt niet bijvoorbeeld elkaars mail mogen
Misschien reageert er wel iemand van de Kindertelefoon Naja jij ook heel veel succes want je zit vast niet voor niets op deze site

Xxx  
Beste Melissa.v. en Appelboom,

Wat fijn dat jullie zo goed met elkaar kunnen praten. We begrijpen jullie behoefte aan het uitwisselen van gegevens, maar dit is inderdaad niet toegestaan op het forum. De kracht van de Kindertelefoon is juist dat het de enige plek is waar kinderen en jongeren echt anoniem met elkaar of met een medewerker kunnen praten. Dat zorgt ervoor dat het veilig is en je nooit bang hoeft te zijn dat iemand in je omgeving erachter komt wat je hier vertelt.

Hopelijk begrijpen jullie dit en kunnen jullie elkaar op het forum ook anoniem goed helpen.

Groetjes Kristy, de Kindertelefoon
@Kristy: Ik weet het! Maar toch is het jammer....

@Melissa:
Supergoed dat je aan anderen duidelijk wil maken hoe ze het niet moeten doen, en ik vind ook echt dat je dat goed doet!
Ik geloof je meteen dat je al heel vaak gehoord hebt hoe slecht het is om niet te eten. Dat is namelijk meestal het eerste wat mensen zeggen als het over eetstoornissen of anorexia gaat. 

Heel goed dat je grenzen voor jezelf legt wat betreft het posten van berichten! En bedankt voor je complimenten:o
Goed dat je af en toe berichten blijft plaaten.

Zoals je in bovenstaand bericht kan lezen zal mail uitwisselen echt niet toegestaan zijn. (jammer genoeg)

Ik heb nog 1 tip voor je, waar je denk ik heel veel aan hebt.
Ga eens naar deze website. Het is een website over jezelf accepteren zoals je bent. Ze hebben daar ook een adviesmail, en je krijgt daar echt verassend goed advies! Ik wil hem je echt aanbevelen! Mail die adviesmail maar gewoon eens om te kijken wat je terugkrijgt! Echt zeker doen!!!

Liefs!
@kristy ja wel jammer maar ik snap het wel

@appelboom ik ga zeker een meer op die site kijken Hopelijk heb ik er wat aan 
Op dit moment ben ik nog in het ziekenhuis en gaat het 
 Eigenlijk helemaal njet goed !! De artsen zeggen toch dat het kritiek is 
Mag eigenlijk al niet meer teveel op me telefoon:( 
En eerlijk gezegd ga ik me voor het eerst in mijn anorexia tijd 
Ook slecht voelen 
Ik denk toch dat er iets niet helemaal goed gaat
Ik hoop dat ik hierna nog in staat ben iets te sturen 
 Xx
Ik hoop dat je die adviesmail mailt, want het zal je echt helpen! :)

Denk je niet dat het ergens ook positief is dat je je nu niet goed voelt?
Missschien ga je dan inzien dat het beter is om te genezen.

Kop op melissa! Zorg ervoor dat je je beter gaat voelen en overwin die rotziekte!
Doorzetten!

Ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat! 

Liefs.
Ondertussen zijn we een paar dagen verder en gaat het eigenlijk steeds minder goed 
Zelf baal ik hier ook van het afvallen blijft ondanks de sondevoeding
Ik had beloofd het te laten weten maar op dit moment ben ik daar eigenlijk niet 
Meer toe in staat
 Ik zal hét toch blijven proberen Maarja 
Jij ook veel succes verder 
 Xxx
Hee Melissa,

Wat naar dat je toch blijft afvallen, ook al is dat niet de bedoeling.
Doe maar rustig aan meis. Als het niet lukt, rust dan vooral uit.
En voel je vooral niet verplicht om hier iets te posten.

Je kunt je nu beter focussen op genezen, en eerst aankomen zodat je buiten levensgevaar bent.
Daarna kun je de anorexia gedachtes aan gaan pakken. Het belangrijkste is nu dat je weer wat 
gezonder wordt, en dat je lichaam het weer aan kan.

Stay strong lieve melissa!

Heel veel liefs.
Ja precies wat je zegt als ij uit levensgevaar ben 
Maar zoals het er nu naar uitziet weet ik niet of dat hem gaat worden 
Want Weeg nog maar 34 kilo met een lengte van 1,80 zelf ben ik 
Ook behoorlijk bang
Bedankt xxx 
Hoi Melissa!

Dat is inderdaad een behoorlijk ernstig laag gewicht!
Maar dat zul je zelf ook wel weten.

Focus je maar eerst op het eten. Probeer gewoon 3x per dag een redelijk normale maaltijd te eten, en 3 tussendoortjes.
Het is verschrikkelijk moeilijk, maar je kunt er zoveel voor terug krijgen later!

Verstand op nul en eten. Gewoon even doen alsof je gek bent.

Raar is dat he. Eigenlijk is de oplossing zo simpel. Als je 'gewoon' eet, ben je zo weer op een gezond gewicht, en kun je weer 
naar school etc. Maar zo werkt het niet. Was het maar zo.... eten is helaas niet zo 'gewoon' voor jou.

Blijf volhouden en vechten!!!

Liefs.
Ja het lijk op 'gewoon' eten maar zo makkelijk is het helaas niet
Zelf mag ik op dit moment niet meer echt zelf eten en word alles
Met de sondevoeding gedaan want ze zeggen dat als ik zelf
Zou gaan eten me lichaam dan erg van streek zou raken
Omdat die dat niet meer gewend is
Verder gaat het gewicht maar niet omhoog

Even een ander vraagje hoe oud ben jij eigenlijk ??
Xx
Hee melissa!
Sorry voor mijn late reactie, ik ben een weekje weg geweest.

Echt vervelend dat je gewicht maar niet omhoog wilt met de sondevoeding!
Als het wat beter gaat kun je het eten rusig opbouwen lijkt me.

Ik ben 15 jaar oud.

Hoe gaat het nu met je?

Liefs.
ook sorry voor mijn erg late reactie 
ik ben nu al een tijd opgenomen in een kliniek en het
gaat tot nu toe de goede kant op me gewicht stijgt en ben uit levensgevaar
ook de gedachten in me hoofd gaan steeds beter 
ik ben blij dat ik dit gedaan heb

bedankt voor de lieve reacties xx

Reageer