Vraag

Mensen fluiten me na, hebben jullie tips?


Reputatie 2
Badge +2

hey, ja ik ben te knap. ik heb altijd mensen die me nafluiten aan me zitten en me heel lang bekijken. ik vind het heel vervelend. soms word ik benaderd door grote groepen jongens die me dan nafluiten, achterna komen en aan me zitten! ik weet niet wat ik moet? ik ben een wedstrijd kickbokser dus sla wel van me af maar k weet t ff niet meer. k kom nu al 3 weken niet buiten ivb. andere redenen maar k weet t ff niet meer. hebben jullie tips?


15 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik zou om te beginnen je lichaamshouding veranderen, zoals anders lopen. Dat kan je soms minder knap maken. stop bijvoorbeeld in de ene schoen een andere zool dan in de andere. (Het is maar een idee.)

Reputatie 2
Badge +2

Ik zou om te beginnen je lichaamshouding veranderen, zoals anders lopen. Dat kan je soms minder knap maken. stop bijvoorbeeld in de ene schoen een andere zool dan in de andere. (Het is maar een idee.)

dankjewel, ik kan het wel gaan proberen! 

Reputatie 1
Badge

succes ermee. goed dat je het aangeeft.

Reputatie 2
Badge +2

succes ermee. goed dat je het aangeeft.

Dankjewel!

 

Reputatie 1
Badge

En voor het geval dat het ook om je lichaam gaat. Draag weide kleding. (Dit is ook maar een idee).

Reputatie 2
Badge +2

@Jongenmeisje2008 
dankjewel!! je helpt me echt enorm. 

Dit is natuurlijk niet jouw fout, maar dat had jij natuurlijk al door.
Zij mogen zich natuurlijk niet zo gedragen.
Ik denk alleen niet dat ze daar iets aan gaan doen.
 

Is het mogelijk om die jongens uit de weg te gaan?
Dat is ook niet fijn, maar dan hoef je ze in ieder geval niet van je af te slaan.
Ik neem aan dat je ze op bepaalde plaatsen tegen komt, dus misschien is dat een optie.

Het kan in ieder geval geen kwaad om met je vriend(in)en je probleem met catcalling enzo te bespreken.
Zij kennen jou en jouw situatie beter en kunnen jou dus ook beter helpen.

Badge +3

Hey, wat een nare situatie.

Jij moet natuurlijk zonder zorgen over straat kunnen zonder dat je lastig gevallen word. Natuurlijk kun je je " minder mooi" maken door andere kleding of anders lopen maar eigenlijk moet jij natuurlijk jezelf kunnen zijn op straat. Als iemand naar je staard zou je ze daar natuurlijk op kunnen aanspreken (je hoeft niet zo te staren hoor!) En als ze echt in grote groepen komen en aan je zitten schijnt het te helpen om harder te gaan praten en hard te roepen dat je dit niet wilt. Zo trek je ook de aandacht van omstanders die je zouden kunnen helpen 

Ik hoop dat je er wat aan hebt:)

 

 

 

Hey, wat vervelend om te horen dat die jongens zich niet kunnen gedragen. Ik zie een aantal tips voorbij komen over jezelf ‘minder mooi’ maken. Dat zou ik om 2 redenen niet doen:

  • zonde voor jezelf, zoals je zelf al zegt ben je hartstikke mooi en het zou zonde zijn om dat (tijdelijk) te verminderen
  • Uit principe: jij moet je niet hoeven aan te passen omdat die jongens zich niet gedragen

Het is handig dat je van je af kan slaan als dat nodig is. Zitten ze op specifieke plekken? Zo ja dan is het wellicht verstandig om die - hoe fout dat ook is - te mijden als je alleen bent. Overigens zou jezelf minder mooi maken niet echt helpen want ze herkennen je alsnog wel en je lichaam verandert niet.

Hoe dan ook succes!

Reputatie 2
Badge +2

@MensPersoon 
ik vermijd t zoveel mogelijk en ben ook begonnen met praten met mijn bestevrienden. ik kan ze niet voor altijd ontlopen en zie ze soms toch. misschien word t vanzelf minder?

Reputatie 2
Badge +2

@E_anoniem.nl 
ohh! das heel slim dankjewel! ik word nu beschermd door "Foute” vrienden. de mensen die aan me zitten zijn bang voor ze en hun lopen altijd met me mee voortaan dus t word wel beter denk ik

Reputatie 2
Badge +2

@eenanoniemejongen1 
dankjewel! ik ga t proberen!

@MensPersoon 
ik vermijd t zoveel mogelijk en ben ook begonnen met praten met mijn bestevrienden. ik kan ze niet voor altijd ontlopen en zie ze soms toch. misschien word t vanzelf minder?

Ik hoop het voor je.
Zelf zul je wel merken dat je niet eindeloos hetzelfde kunt doen zonder jezelf te vervelen en dat zal ook voor hen gelden.
Misschien gaan ze voor de verandering iemand anders lastig vallen (wat ik niet hoop), maar het kan ook zijn dat zij om een andere reden daar geen tijd of geen zin meer in hebben.
Ik ben natuurlijk niet een van die jongens (anders was dit namelijk geen probleem), dus ik zou niet weten hoe ze denken.

Het is in ieder geval fijn om te lezen dat jij een soort van oplossing hebt hiervoor.
Hopelijk lost dit zichzelf op.

Reputatie 2
Badge +2

-Onnodige quotes verwijderd-

 

ja hopelijk wel ja! alsnog bedankt!

Reputatie 2
Badge +1

Heyy,

Mijn reactie is echt mega laat, maar ik hoop dat jij of iemand anders er alsnog wat aan heeft.

wat verschrikkelijk vervelend dat die klote mensen dat doen!! ik kan er echt heel boos van worden dat mensen nog steeds denken dat het normaal is om bijvoorbeeld iemand na te fluiten, echt niet oké!!

Als je 1 van de mensen die dit doen persoonlijk kent, of weleens alleen tegenkomt zou ik hem/haar/hun er dan op aanspreken. Mensen zijn veel minder dapper in hun uppie dan wanneer ze samen zijn. Vertel diegene dan dat jij je niet prettig voelt als dit gebeurt!

Ik zou je echt niet minder mooi gaan kleden of je eigen gedrag gaan veranderen, jij hebt het recht om over straat te lopen op de manier waarop jij wilt, zonder lastig gevallen te worden. Je kan ook bij een BOA aangeven dat er op een bepaalde plek altijd mensen staan die dit doen, misschien helpt dat??

 

Heel veel liefsss

 

Reageer