Hoogbegaafd en oudere vrienden

  • 2 November 2019
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

Ik ben een meisje van 13 jaar en ik ben hoogbegaafd. Ik zit in gymnasium 3 (ik heb een klas overgeslagen) en ik heb daar een superleuke vriendengroep. Ook heb ik vriendinnen buiten mijn klas en buiten school, ook die op het vmbo zitten en dus niet hoogbegaafd zijn. Maar ik heb ook een vriendin van 17 en zelfs een van 22. Ik spreek niet met ze af zoals met mijn andere vriendinnen, maar we kunnen heel goed met elkaar praten. Ik ben ook verliefd op een jongen (of man, hoe je het wilt noemen) van 22 (dat weet hij niet). Zijn hier ook hoogbegaafde mensen die hetzelfde ervaren en dat met mij willen delen? Ik ben best benieuwd, want ik wil weten of het normaal is dat hoogbegaafden oudere vrienden hebben, of juist niet. Even voor de duidelijkheid: ik heb geen sociale stoornis of autisme ofzo, ik ben alleen hoogbegaafd en verder een hele normale puber die onzeker is en zo snel mogelijk volwassen wil worden. Ik hoop dat jullie reageren!


1 reactie

Het is heel normaal voor een hoogbegaafde om oudere vrienden te hebben. Ben zelf ook hoogintelligent en heb ook vrienden die 3 of 4 jaar ouder zijn.

-

Reageer