Vraag

Hoofdpijn mystrie bijna opgelost?

  • 28 December 2018
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

In mijn vorige topic had ik het over migraine, maar ik weet nu zeker dat ik het niet heb. Want ik heb nu al precies een week hoofdpijn...

Ik heb nog verder research gedaan en toen kwam ik uit op clusterhoofdpijn. Alle symptomen kloppen: tranend oog etc.

Nou, dat is eigenlijk niet zo erg. Eigenlijk wel, het doet heel heel veel pijn zo’n aanval. Maar nu komt het...
Je hebt dit voor altijd.

Niet altijd hoofdpijn. Maar wel altijd deze ziekte, hoor je dat zo te noemen?
De periodes dat je deze hoofdpijn hebt is 3-6 maanden...

Dus als ik geluk heb moet ik nog meer dan 2 maanden wachten?!?!

Oke, paracetamol is dus troep en werkt helemaal niet. Het was gewoon dat je elke dag ook weer in periodes hoofdpijn krijgt... De aantal aanvallen kan oplopen tot 8 die 15 minuten tot 3 uur duren...

Maar ja, alle medicijnen. Nou eigenlijk wil ik gewoon naar het ziekenhuis om zo’n zuurstoftherapie te krijgen, of zelf zuurstof kunnen toedienen kun je pas krijgen met toestemming van de huisarts.

Maar ja, ik wil dus niet naar de huisarts toe, mijn vader gaat dan zo zeiken over dat hij weer gelijk heeft enzo. Want de normale leeftijd (nou normaal, bijna niemand krijgt dit!) Is tussen de 20-40 jaar.

De oorzaak is dus niet duidelijk, wel denken ze dat het iets met de biologische klok te maken heeft. En die ben ik een soort van kwijt denk ik ofzo?

Ik weet het allemaal niet, ik stres hem gewoon. Ik haat het echt om clusterhoofdpijn te hebben. Stiekem hoop ik dat het iets anders is, maar dit was de enige hoofdpijn die echt alles overeenkomt...
Ik hou dit echt niet 3-6 maanden vol en zeker niet als het terug komt, bij sommigen gaat de hoofdpijn zelfs nooit over! Ik wil gewoon een iets wat helpt om me beter te voelen, zonder dat ik naar de huisarts ga...

oke, dit was het...
ik hoop op veel reacties, maar ik weet het niet.
ik denk nu ook aan school, en mijn cijfers waar ik slecht voor sta... ik heb gewoon alles weer verknalt...
hoe moet ik leren met zulke hoofdpijn? de ene keer bleef ging ik niet slapen en de andere keer stond ik om 2 uur op... ja, verknalt dus... gr. iemand

2 reacties

Hoi,

Oké, dus je heftige hoofdpijn is toevallig begonnen nadat je een ongeluk hebt gehad. Toen ben je gaan googelen en nu heb je een zeer zeldzame chronische ziekte. Ja...

Kijk, ik zeg niet dat je geen erge hoofdpijn hebt en dat het geen probleem is, maar ik weet ook niet of je zelf deze diagnose kan stellen.

Er zijn nu een paar situaties mogelijk:

1) Je hebt echt clusterhoofdpijn.
2) Je hebt iets anders waardoor je die erge hoofdpijnen hebt en dat is iets wat zorg nodig heeft.
3) Je hebt iets anders wat de hoofdpijnen veroorzaakt en dat gaat weer over, maar het zou vet chil zijn als je een sterke pijnstiller zou krijgen.

In al deze gevallen is het meer dan raadzaam om medische hulp te zoeken. Ofwel, je huisarts. En ik snap dat je hier niet vrolijk van wordt, gezien je thuissituatie. Ik snap ook dat je het eng vindt en dat je liever zelf dingen oplost, maar als je wil dat je pijnen weggaan of dragelijker worden en mensen rekening gaan houden met je situatie, heb je toch echt medische erkenning nodig van dit probleem. Dit zal je niet alleen fysiek verder helpen, maar ook mentaal, omdat je dan minder stress krijgt van gevolgen die geminimaliseerd kunnen worden.

Daarbij denk ik eigenlijk dat je hoofdpijn verband houdt met het ongeluk, maar wie ben ik om daarover te oordelen. Ik heb net zo weinig verstand hiervan als jij.

Dus, ik wil je echt met klem aanraden je huisarts te bezoeken. Mocht je echt die clusterhoofdpijn hebben, is dat echt een serieus iets. Je huisarts kan dat gewoon goed uitleggen aan je ouders. Informeren bij je huisarts kan geen kwaad, niks doen wellicht wel.

Gr. Pin
Hoi

Zoals Pin zegt, is het verstandig om naar de huisarts te gaan. Het zou jammer zijn om de kans op een doeltreffende behandeling te ontlopen. Daarbij zou de huisarts school kunnen informeren over je situatie, waardoor hier rekening mee gehouden kan worden.

Groetjes
Kenshin

Reageer