Vraag

Hoofd roos

  • 29 November 2018
  • 7 reacties
  • 173 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik en mijn tweeling zus heben al ene tijdje last van roos. Wij ziten alebij op een sport met ene helm ik paardrijden en zij snowboarden. Het is bij ons bijde aleen voor op ons hoofd in oons haar. Geen helm/cap maar dragen is geen optie.... Antirooshampo heb ik vroeger eerder gebruikt toen hielp het ook niet en was mijn hoofd geïrriteerder. We heben gene geld voor speciale shampoo okal zou ik heel graag sulfate vrije shampoo willen.... Voor de curlygirl method (heb eig krul maar shampoo maakt het stijl)

Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet en het word aleen maar erger.... Het gaat waarschijnlijk wle vanzelf over maar als die vloeken in mijn haar vind ik niet echt charmant haha😂

7 reacties

hey, totaal geen verstand van maar kan je dit niet met je huisarts bespreken of die misschien iets ervoor heeft?
Dankjewell goed iedee👍🏻
Hey,
wat vervelend, ik heb zelf ook een hele tijd paardgereden (met cap natuurlijk😉) en had hier geen last van.

Ik weet wel dat je haar wassen met te heet water of föhnen met een te hete föhn de roos stimuleert. Je kan proberen om je haar met koud/lauw water uit te spoelen en dan kijken of je na een aantal keer verschil merkt.

En anders inderdaad even de huisarts om advies vragen.
Succes!!
Ik weet niet of jullie veel krabben op je hoofd of vaak met je hand in je haar zit, maar als je dat soort dingen doet, krijg je veel huidschilfers, omdat je hoofdhuid wordt gestimuleerd talg aan te maken, dacht ik.

Oké, pin me niet vast (😉) op die uitleg, ik weet in ieder geval dat ik zelf ook wel eens flinke roos kan hebben. De oorzaak hiervan is bij mij altijd dat ik m'n hoofdhuid loop te krabben of veel m'n handen door m'n haar haal. Als je dit alleen doet bij je voorhoofd, dan verklaart dat voor mij de schilfers.

Verder weet ik het ook niet. Als je er echt last van hebt, zou ik naar je huisarts gaan. Roos kan je in ieder geval geen kwaad doen, lijkt me.

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe rank, Topper! :)

Gr. Pin
Heyy

Het kan ook zijn dat je hoofdhuid droog is waardoor roos onstaat. Bij mij helpt het om 1 x per week olie in mijn hoofdhuid te masseren
Hee,

Ik weet niet hoe het minder wordt, maar als je nou elke ochtend je haar nat maakt en de roos eruit gaat kammen, is het er alvast uit. Denk ik.
Badge
Heyy het kan komen door de pubertijd, ik weet dat het erg vervelend klinkt. Maar ja... Je kan het met je moeder bespreken, misschien heeft zij iets.

Groetjes Meisje die graag helpt 🌺

Reageer