Hoe vertel ik mijn moeder dat ik waarschijnlijk kanker heb?

• 2 juni 2014
  • 9 reacties
  • 1363 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Oke... Dit is heel erg awkward maar ik moet het doen. 

Ik ben 14 en sinds ongeveer een jaar begon ik mezelf te ontdekken enzo (je weet hoe dat gaat). Ik kwam er achter dat er in mijn vagina een harde bult zat. Ik had absoluut geen idee wat het was. Een half jaar daarna zocht ik het op en ik wist eigenlijk meteen dat het een tumor was. Na het lezen van enkele verhalen kwam ik er achter dat bij sommige mensen het vanzelf wegging. Dus natuurlijk wachtte ik nog weer een half jaar. Maar pas sinds laats herinner ik mij dat een jaar geleden ik er nog een hele vinger in kon stoppen maar nu niet meer omdat de tumor ENORM is gegroeid. Ik denk dat het elke week wel iets groter is. Als een tumor groeit dan is het kwaadaardig (toch?). Ik weet dus bijna zeker dat ik kanker heb. Ik ben verder niet bang voor operaties dus laat die maar komen. Ik ben ook zeker dat ik het overleef (ik ga niet verliezen van een ziekte en ik zal vechten tot het eind).

Maar hier is het echte probleem. Hoe vertel ik dit mijn moeder. Ik heb geen vader dus die hoef ik het niet te vertellen. Ik loop natuurlijk niet naar mijn moeder van "Nou kijk mam. Een jaar geleden zat ik een beetje te geilen en te vingeren en toen ontdekte ik dat ik een tumor in mijn vagina heb en hij is erg gegroeid." Ik ben verder (nogsteeds) niet ongesteld geweest dus ja... 

Mijn moeder is zo'n mens dat fel tegen vingeren en seks is dus het echte verhaal zal niet werken. Ik wil dit echt aan mijn moeder vertellen dus weet iemand hoe ik dit moet vertellen??? 

9 reacties

Ga eerst eens langs de huisarts om te laten onderzoeken wat je hebt. Je manier van deken is namelijk onjuist. Het is helemaal niet zo zeker dat je kanker hebt. Sterker nog je kunt nooit zeggen dat je kanker hebt zonder dat je daadwerkelijk ziekenhuisonderzoeken hebt laten doen. Er zijn nog voldoende andere dingen die je kunt hebben.  

Het is niet erg netjes om mensen te laten schrikken met het bericht dat je waarschijnlijk kanker hebt zonder dat er ooit een arts naar gekeken heeft! Zeg tegen je moeder dat je een bultje hebt gevoeld en ga naar je huisarts. 
Bedankt voor je advies! Sorry dat ik mensen laat schrikken, dat is niet mn bedoeling.. Ik ben echt helemaal in paniek en erg gestrest. Misschien trek ik te snel conclusies, ik weet het niet meer..
Je trekt inderdaad te snel conclusies. Op internet kun je bij elke klacht wel een vorm van kanker vinden. Het internet is dus totaal niet betrouwbaar voor zulk soort dingen. Je huisarts of het ziekenhuis wel. Je bent 14 dus je hebt je moeder daar wel bij nodig. Je kunt zeggen dat je er pijn had en toen hebt gevoeld dat er een bult(je) zat. Zeg gewoon dat je het wil laten onderzoeken door de huisarts.

Niemand op internet  kan je vertellen wat je hebt dat kan alleen een arts. Succes met alles en wie weet is er wel niets aan de hand!
Dankjewel! Dit helpt me echt heel erg.
voor lichamelijke klachten moet je de info op internet niet al te serieus nemen. Neem contact op met de huisarts, je moeder komt niks te weten en de dokter zal het onderzoeken. de uitslag kan je als ie iets negatiefs is met je ma bespreken en als er niks ergs is hoeft ze et niet te weten 😉
je kunt gewoon tegen je moeder zeggen dat toen je naar de wc ging je het voelde, of dat je het zag in de douche
xx
Badge +17
Je hoeft niet meteen te zeggen dat je hebt gevingerd fso.. Je kunt inderdaad gewoon zeggen dat je iets voelde tijdens het douchen of iets dergelijks. Misschien weet zij er meer over. Het lijkt mij namelijk raar om naar de huisarts te gaan zonder dat je moeder het weet.
Je hoeft niet meteen te zeggen dat je hebt gevingerd fso.. Je kunt inderdaad gewoon zeggen dat je iets voelde tijdens het douchen of iets dergelijks. Misschien weet zij er meer over. Het lijkt mij namelijk raar om naar de huisarts te gaan zonder dat je moeder het weet.

Ja, ik wil zelf namelijk ook niet naar de dokter zonder dat mijn moeder het weet. Bedankt voor het advies
Je trekt inderdaad te snel conclusies. Op internet kun je bij elke klacht wel een vorm van kanker vinden. Het internet is dus totaal niet betrouwbaar voor zulk soort dingen.

Niet om het een of ander maar als ik een enorme bult in mijn vagina zou voelen waarvan ik zeker weet dat het er absoluut niet hoort en het in een half jaar ook nog zo gegroeid is dat ik mijn vinger niet eens meer helemaal in mijn vagina zou kunnen stoppen, dan neem ik dat vrij serieus en is dat dus niet een of andere vage bultjesklacht waar mensen enorme horrorverhalen omheen verzinnen, want dit IS eng.

Zeg gewoon dat je er pijn had en toen hebt gevoeld dat er een bult(je) zat.

Ik snap dat dat het makkelijker maakt om het aan je moeder te vertellen maar je hebt kans dat je moeder dat ook tegen de huisarts zegt en als je geen pijn hebt gehad en de huisarts denkt dat dit wel zo was... lijkt me geen slim plan.

------------------------------------------------------

Sorry voor de kritiek, maar dat kun je wel hebben denk ik ;)

Maar voor JustABlondeGirl;

Vertel gewoon aan je moeder dat je iets voelt dat er niet hoort, ze wil echt gewoon dat jij gezond bent en zal dus met je naar de huisarts gaan. Dat jij aan jezelf zit heeft niks met haar te maken, ookal is ze nog zo tegen seks op jonge leeftijd blablabla.
Hopelijk is het uiteindelijk geen kanker!
Liefs

Reageer