Vraag

Hoe steek je een tampon in?

  • 13 November 2022
  • 7 reacties
  • 240 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4

Hey 

Ik ben zelf al een paar keer ongesteld geweest en heb ook al een paar keer een tampon proberen in te steken maar ik krijg hem er nooit in heeft iemand tips zodat ik wel een tampon kan insteken en dus  wel kan gaan zwemmen wnr ik mijn regels heb.

Grtjs anoniempje 


7 reacties

hey ik heb toen ik voor het eerst ongesteld was wel een kleine tampon gebruikt, het ging eerst heel moeilijk

dag 1. duurt 10 minuten tot ie eindelijk in is

dag 2. hetzelfde als dag 1

dag 3. gaat soepeler, duurt nu nog maar 7 minuten

dag 4. gaat okay, het is ff een karweitje om in te krijgen maarja

dag 5. ik doe hem erin, druk hem door, en klaar, super makkelijk, haha heb ik dat nou zou moeilijk gevonden :D

dag 6 en 7 waren hetzelfde als dag 5

 

 

 

hier een paar tips:

 

je kan met 1 been op de wc bril dan staat je vagina een soort van open.

 

druk de tampon verder totdat je niet meer verder kan

 

EERST HET TOUWTJE HELEMAAL LOS< ANDERS ZIT JE TAMPON DADELIJK VAST

 

je kan eerst met je vinder een halve centimeter erin en dan eruit zodat je een beetje nat word, dan gaat de tampon er makkelijker in :)  

 

kijk zelf wat je fijn vind, maar een tampon is echt wel een gamechanger, ik werd gek van die domme maandverbanden, voelden als luier.

Reputatie 7
Badge +6

Je moeder weet toch dat je ongesteld bent geweest? Als ze dat nog niet weet zeg het dan eerst. Dan kun je het vragen. Als ze het al wel weet kun je wachten totdat je weer ongesteld bent. Zeg dan tegen haar dat je weer ongesteld bent. Misschien is het een handig moment om het daarna te vragen. Zeg dan bijvoorbeeld tegen haar dat je niet weet hoe een tampon werkt, en dat dat vervelend is met zwemmen. Waarschijnlijk bied ze het dan uit zichzelf aan. 

Veel succes!

Reputatie 3
Badge +4

Als je een moeder hebt kun je het denk ik het beste aan je moeder vragen, en het misschien samen doen. Ik snap als het ongemakkelijk is maar ik weet zeker dat je moeder je niet gaat uitlachen.

 

Hey thx voor je reactie maar mijn moeder heeft mij al lang niet meer naakt gezien en ik vind het ook een beetje raar. moest ik het vragen zijn er dan tips zodat ik me niet moet schamen?

Reputatie 7
Badge +6

Als je een moeder hebt kun je het denk ik het beste aan je moeder vragen, en het misschien samen doen. Ik snap als het ongemakkelijk is maar ik weet zeker dat je moeder je niet gaat uitlachen.

 

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Anoniempje.2010

@Pastel geeft al hele goede tips.

Als het echt niet lukt met normale tampons zou je ook nog tampons met applicator kunnen gebruiken. Dan glijd de tampon doormiddel van de applicator er als het goed is wat makkelijker in en daar voel je niks van als je het goed doet. Bij mij wilde tampons zonder applicator er ook niet makkelijk in en het deed ook erg veel pijn, maar sinds ik de tampons met applicator gebruikte gaat het veel soepeler. 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :) 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Vaak zit er wel een instructie bij een doosje tampons, maar als nog is het moeilijk.

Zorg er voor dat je:

  1. De goeie maat hebt. Om mee te beginnen is de kleinste het handigst. Die staan vaak als “mini” verpakt met 1 of 2 druppels.
  2. Je in een positie zit/staat waarin je vagina zoveel mogelijk “openstaat”, bijvoorbeeld hurkend boven of gewoon zittend op de wc. (En natuurlijk je benen wijd)
  3. Het is handig om eerst met je pink te voelen wat de weg in je vagina is, dat voel je namelijk dan met je vinger en vagina dus dat is makkelijker te coördineren. Daarna pas weer proberen met tampon.
  4. Als het niet verder wil of het doet vreselijk pijn: niet verder drukken en eruit halen hoe pijn het ook doet. Ik hoop natuurlijk voor je dat je geen vaginisme hebt want dat heb ik wel en dan is dat eenmaal zo, maar als je blijft proberen doet dat vreselijke pijn en kan je de wanden binnenin je vagina beschadigen. Dat deed bij mij zeker 2 uur pijn!
Reputatie 3
Badge +4

Pls willen jullie mij alsjeblieft helpen

Reageer