Vraag

Hoe krijg je een sixpack?

  • 15 February 2023
  • 10 reacties
  • 218 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoi,

Ik ben een jongen, 13 jaar. Met gym gaan alle jongens in mijn klas flexen met hun sixpack. Ik heb er geen, maar ik wil er daardoor wel een. (Niet om mee te flexen, maar gwn om me minder rot te voelen als ze het doen) We hebben wel een roei machine thuis, maar na 2 kilometer roeien ben ik al helemaal kapot. Aan mijn dieet kan ik helaas ook niet zo veel veranderen. Heeft iemand iedeeรซn wat ik kan doen?

alvast bedankt!!


10 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Even een paar vraagjes. Als je dit niet wil beantwoorden; ook prima, maar heb je veel lichaamsvet, of juist niet, of zit het er een beetje tussenin? Is de rest van je lichaam gespierd? (armen, benen etc.) Wat en hoeveel eet je gemiddeld?ย Wat voor sport doe?

Misschien kan ik je met meer informatie ook wat beter helpen.ย 

Reputatie 7
Badge +17

Juiste voeding is wel belangrijk als je een sixpack wil, je moet namelijk een lager vetpercentage krijgen. Met alleen oefeningen lukt dat haast niet, of je moet al skinny zijn van jezelf.

Reputatie 1
Badge +1

@jongen-anooniempje08ย 

Ik heb denk ik te veel vet heb. Mijn benen zijn wel wat gespierder, van het fietsen naar school. Armen zijnย een beetje dun.ย 
Sโ€™ochtends eet ik een cornflakes of helemaal niks, in de middag 4 broodjes en sโ€™avondsย meestal avg. Als ik thuis kom eet ik meestal nog iets lekkers.

Ik doe geen sport

bedankt voor jullie reacties!

Reputatie 2
Badge +1

In de ochtend eet ik meestal niks of gwn wat fruit,ย  in de middag 3 broodjes, in de avond gwn avondeten best weinig vindt men moeder mr oke,ย  en dan als ik om 8 uur ofz nog wat wil pak ik wat fruit,,ย  mss heb je hier wat aan ๐Ÿ˜‰

TIP:ย  ย drink genoeg water!!ย 

Pss ik ben een meisje van 13

@Iemand321ย 

Je moet veel buikspier oefeningen doen. Dit moet je elke dag herhalen en je gaat snel verandering zien.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Iemand321,

ย 

Juiste voeding is wel belangrijk als je een sixpack wil

ย 

klopt, ik eet best veel maar meestal wel gezonde dingen en ik heb een snelle verbranding, altijd al gehad

ย 

ย je moet namelijk een lager vetpercentage krijgen.

ย 

precies, ik zit rond de 10%, dat hadden ze pas nog gemeten omdat ik in het ziekenhuis lag met rare klachten en ze me binnenste buiten hebben gekeerd, omdat ik binnen een week van 49 naar nog geen 46 kilo was afgevallen...

ย 

Met alleen oefeningen lukt dat haast niet, of je moet al skinny zijn van jezelf.

jup, ben altijd al redelijk skinny geweest en sinds de puberteit heb ik meer spieren gekregen en is mijn sixpack gewoon steeds beter geworden, zeg maar. Ik kan niet echt stilzitten en beweeg de hele dag door. Ik fiets veel en sport veel, doe dansen en hardlopen en klim overal in en op, dus doe redelijk weinig echt specifieke buikspieroefeningen, maar door al dat bewegen train ik ze sws gewoon en ik denk dat het een beetje in de familie zit. Ik heb de bouw van papa en die had ook een slank atletisch figuur, dus ook een beetje geluk, denk ik

Alleen zit ik nu ff in de lappenmand, want ik heb van de week ook nog eens mijn sleutelbeen gebroken en heb nog wat andere gezondheidsproblemen die ze nu aan het uitzoeken zijn. Ik kan niet goed slapen, omdat ik alleen half zittend mag slapen door dat sleutelbeen en dat werkt nietโ€ฆ..dus post ik dit midden in de nachtโ€ฆ.

Ik geloof niet dat als ik elke dag allerlei oefeningen zou moeten doen om een sixpack te hebben dat ik dat er voorover zou hebbenโ€ฆ.. nu kost het me niet echt inspanning, lijkt het

Ik doe wel wedstrijdjes optrekken en opdrukken en zo met mijnย  broers en al dat sporten zal ook wel helpen, dus echt vanzelf komt het ook weer niet helemaal

ย 

Gr. MickeyMouse

ย 

Reputatie 7
Badge +17

Klopt helemaal wat @MickeyMouse zegt (tja, ben ook nog wakker.Slapeloosheid zuigt๐Ÿ˜„) Je lichaamsbouw speelt ook heel erg mee. De een moet gewoon meer moeite doen voor een sixpack dan de ander. Mijn sixpack is licht zichtbaar, net als mโ€™n v-line en ik zou beste betere willen hebben. Maar ja, heb er (nog) niet echt de inspanning voor over.

MickyMouse, sterkte met je sleutelbeen. Je hebt wel veel pech de laatste week.๐Ÿค’

Reputatie 1
Badge +1

Dankjewel allemaal, en sterkte met je sleutelbeen @MickeyMouse.ย 

Reputatie 7
Badge +9

Juiste voeding is wel belangrijk als je een sixpack wil, je moet namelijk een lager vetpercentage krijgen. Met alleen oefeningen lukt dat haast niet, of je moet al skinny zijn van jezelf.

Het is makkelijker als je de juiste voeding eet dat klopt, maar het is mogelijk om elke dag pizza te eten en nog steeds een sixpack te krijgen, dan moet je wel die hard trainen, bij je burea zoโ€™n miniatuur fiets, hardlopend naar school, tering veel oefeningen, en dan is het mogelijk

Reputatie 7
Badge +17

@benebirdKlopt, maar dat ligt dus ook aan je lichaamsbouw en je stofwisseling. Voor sommige mensen zal dat bijna niet mogelijk zijn. En je moet dan idd heel hard trainen om het vetpercentage laag te houden.

Reageer