Vraag

Hoe kom ik aan medicijnen?

  • 13 September 2018
  • 6 reacties
  • 131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Misschien is dit een hele domme vraag, maar hoe krijg je medicijnen?

Ik heb het gevoel dat ik medicijnen nodig heb voor mijn social fobie en ik wil het heel graag proberen omdat het alleen maar erger word. Ik heb het alleen nog nooit gebruikt. Ik keek op zo'n website daarop kun je ervaringen van anderen lezen, ik kwam bij 1 medicijn uit die heel goed blijkt te werken en die wil ik heel graag proberen. Ik herken alles wat erbij staat. Moet ik eerst een afspraak maken en zeggen "ik wil die ene medicijn hebben, want...?" Niet dat ik daar voor l*l kom te staan (het is niet zonder recept verkrijgbaar.) Hoe moet ik dat doen? Kan ik het überhaupt krijgen of bepaalt de huisarts dat voor mij? Ik wil liever niet dat mijn ouders het weten.

Alvast bedankt! ?

6 reacties

als het zonder recept niet verkrijgbaar is moet je eerst naar je huisarts en dit allemaal bespreken, even bespreken waar jij last van heb.
jij kan dan zeggen dat je op internet even gezocht had en dit medicijn vond en of jij dit mag en kan gebruiken, het kan namelijk zijn dat jouw dokter iets anders constateert en er andere dingen beter voor jou zijn. een dokter heeft hier namelijk wel voor geleerd en internet geeft vaak een beetje verkeerd beelt,
wanneer jij bijvoorbeeld hoofdpijn heb en last met plassen dan kan het zomaar zijn dat het internet zegt dat jij ziekte ***** heb.
terwijl in praktijk jij gewoon iets meer moet drinken omdat je te weinig vocht had....(ik hoop dat je snapt wat ik hiermee bedoel)
Hey Slagroomijsje

Zoals @Ronald2001 zegt, ga je hiervoor best naar de huisarts. Voor sommige medicatie is het van belang dat er gekeken wordt naar je medisch verleden. Een arts kan het best bepalen welke medicatie voor jou zou kunnen werken.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Ik denk zelfs dat jij hier een psychiater voor nodig hebt.

Stap 1 is inderdaad om naar je huisarts te gaan. Jij kan zeker voorstellen dat je medicatie wil, maar of je dat ook echt krijgt, hangt van een arts af en of de arts denkt dat dit inderdaad het beste is om te doen.

Heb jij hulp voor je social fobie? Misschien is dat namelijk beter om eerst te proberen. Alle medicijnen hebben bijwerkingen. Het liefst doe je het zonder. Met gesprekken en therapie kan jij ook heel erg geholpen zijn.

Ik zou dus een afspraak maken met je huisarts om gewoon al je mogelijkheden te bespreken. Je zal helemaal niet voor gek staan. Je huisarts maakt van alles mee en zal niks raar vinden! :)

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey

Beter haal je niet zomaar medicatie. De medicijnen zijn niet voor iedereen bedoeld, daarom is er ook een recept voor nodig om het op te halen. Zoals hierboven al verteld kan je het beste eerst naar je huisarts toe gaan. En uitleggen waar je mee zit. Hij/Zij kan dan met jou kijken wat de beste oplossing is, of het misschien ook zonder medicijnen kan of niet.

Zoals @Ronald2001 al zei op het internet geeft vaak een verkeerd beeld. Als je alleen hoofdpijn hebt en je zoekt op internet wat het kan zijn. Dan krijg je waarschijnlijk iets met migraine of sommige sites zeggen dat je meteen een kwaadaardige kwaal in je hoofd hebt. Terwijl je niks aan de hand is. Wat @Ronald2001 dus zei.

Ik zou ook geen andere medicatie opzoeken op internet of in de drogisterij als je er zelf weinig verstand ervan hebt.

Gr: Mr.S
Hoi,

Ik denk zelfs dat jij hier een psychiater voor nodig hebt.

Stap 1 is inderdaad om naar je huisarts te gaan. Jij kan zeker voorstellen dat je medicatie wil, maar of je dat ook echt krijgt, hangt van een arts af en of de arts denkt dat dit inderdaad het beste is om te doen.

Heb jij hulp voor je social fobie? Misschien is dat namelijk beter om eerst te proberen. Alle medicijnen hebben bijwerkingen. Het liefst doe je het zonder. Met gesprekken en therapie kan jij ook heel erg geholpen zijn.

Ik zou dus een afspraak maken met je huisarts om gewoon al je mogelijkheden te bespreken. Je zal helemaal niet voor gek staan. Je huisarts maakt van alles mee en zal niks raar vinden! :)

Gr. Pin


Waarom heb ik een psychiater nodig??
Vandaag had ik een afspraak bij de dokter, en ik heb die medicijnen gekregen.
De website is wel betrouwbaar, dat is een website van de huisarts zelf.
Alle medicijnen hebben inderdaad bijwerkingen, maar als het goed werkt dan heb ik het er echt wel voor over.
Hi,

Voor psychische dingen heb je vaak een psychiater nodig, maar dat hoeft dus blijkbaar niet altijd.

Goed dat je naar je huisarts bent gegaan. Ik hoop dat je medicatie gaat helpen.

Gr. Pin

Reageer