Hoe kom ik aan?

  • 6 April 2018
  • 4 reacties
  • 130 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hai, ik ben een jongen van 13 jaar en ik ben 1.57 en ik weeg 40.3. Volgens mij zit ik echt net op het randje van ondergewicht, en ik groei ook weinig en ben best klein voor mijn leeftijd. Hoeveel moet ik eten om aan te komen en wat voor dingen moet ik eten.

Alvast bedankt

4 reacties

Hoi!

Als je wilt aankomen, kan het helpen om meer calorierijk voedsel te eten. Je hoeft niet per se zakken chips en chocolade naar binnen te werken. Gezonde alternatieven zijn noten, graanproducten, bananen, vis, etc. Daar zitten gezonde vetten in. Gezonde tussendoortjes kunnen helpen met aankomen.

Spieren wegen meer dan vet. Als je in gewicht wilt aankomen, kun je krachttraining doen, om aan spiermassa te winnen. Blijf er wel voor zorgen dat je genoeg calorieën binnenkrijgt voor degenen die je verbruikt. Zorg ook dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt. Die zitten in eieren (verrassend), melkproducten, noten, vlees en vis.

Als je gewicht laag blijft, of je vermoedt dat je afvalt, kan het geen kwaad naar de huisarts te gaan. Jullie kunnen samen bekijken wat voor jou de juiste manier is om aan te komen.

Succes!

Groetjes
x
"Hoeveel moet ik eten om aan te komen en wat voor dingen moet ik eten. "
Dit lijkt mij iets om met jouw huisarts te bespreken.
Zeker als je problemen met groei vermoedt.

Als je zonodig wilt aankomen, verhoog dan de kwantiteit van het voedsel, maar verlaag de kwaliteit niet
Voor mij ben je gewoon goed, het ligt ook aan je lengte ik ben 51 kg ofzo maar ben ook bijna 1,70 dus ja
en ben 11 dus, bij mij ligt het gewicht meer omdat mijn benen lang zijn

Reageer