Vraag

hoe kan ik stoppen met denken???????

  • 30 January 2022
  • 27 reacties
  • 305 Bekeken

Reputatie 7
Badge +19

ik denk te veel en daardoor slaap ik slecht hebben jullie tips????


27 reacties

Reputatie 4
Badge +4

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Nee, maar zit wel net hetzelfde probleem...

Reputatie 2
Badge +1

Da heb ik ook. Srry kheb geen tips kzou er zelf ook wel kunnen gebruiken

wat voor mij helpt is muziek luisteren of films te kijken. iets op je telefoon doen als afleiding of ga iets creatiefs doen. zoek een beetje afleiding bij dingen die je leuk vind. dat zijn een beetje de tips die ik voor je heb.

Hey,

Zoals andere ook al zeiden is afleiding vaak belangrijk en daarbij kan muziek vaak erg goed helpen. Als je moeite he t met in slaap te komen kan het soms ook helpen om schaapjes te tellen of gewoon iets in die richting. Hopelijk heb ik een beetje geholpen.

 

Groetjes,  Gebruiker c 

 

Badge

ik zou je even helemaal ontspannen, meestal haal ik zelf een paar hersencellen dr uit maar ik snap als t nie gaat. 

Hey wilhelmavela,

Wat bij mij werkt is dit:

-lezen(simpele dingen zoals Donald Ducks ofzo)

-de hele tijd deze zin herhalen: '’ik lig lekker'’

-denken aan hoe de volgende dag eruit gaat zien.

Ik hoop dat ik help.

Groeten van mij.

Reputatie 7
Badge +19

Hey wilhelmavela,

Wat bij mij werkt is dit:

-lezen(simpele dingen zoals Donald Ducks ofzo)

-de hele tijd deze zin herhalen: '’ik lig lekker'’

-denken aan hoe de volgende dag eruit gaat zien.

Ik hoop dat ik help.

Groeten van mij.

als ik ga denken over hoe de volgende dag uit gaat zien ga ik erover piekeren endan val ik niet in slaap en de volgende dag is het een teleurstelling omdat het niet ging zoals ik heb bedacht

(….)

als ik ga denken over hoe de volgende dag uit gaat zien ga ik erover piekeren endan val ik niet in slaap en de volgende dag is het een teleurstelling omdat het niet ging zoals ik heb bedacht


Misschien kan je je ook focussen op de leuke dingen waarvan je weet dat ze gaan gebeuren. Het is ook een gedeelte volwassen worden als je accepteert dat dingen niet precies zo gaan als je hoopt.

Groeten van mij.

Reputatie 7
Badge +19

thanks i will try

kiss me

Reputatie 7
Badge +17

Op youtube kun je slaapverhaaltjes luisteren :) en asmr om te slapen. Probeer maar eens !  Ik las de tip laatst en het ging goed !

Grtz en liefs Julian XXX

Badge

nou om te beginnen denken is goed voor je, maar ‘s avonds is niet altijd handig dus wel een paar tips die (voor mij) wekten.

  1. doe echt je telefoon uit een uur voor ‘t slapen
  2. gebruik je bed alleen om in te slapen niet voor film kijken ofzo
  3. vaste tijden eruit en erin apparte tijden voor het weekend
  4. schrijf dingen van je af waarmee je bezig bent
  5. als je denkt denk aan positieve dingen
  6. Probeer te ontspannen je kan bijvoorbeeld tekenen of een boek lezen/schrijven
  7. ga alsjeblieft niet zomaar aan de melatonine

Hopelijk heb je er wat aan en succes 

Reputatie 7
Badge +17

Je kan ook proberen een droom te bedenken en dan daarmee gaan slapen. Doe ik ook over iemand bijvoorbeeld 😉 of denken dat je in slaap wordt gezongen door een lief persoon.   Ik weet zeker dat dat helpt. 

Grtz liefs Julian xxx. 

 

❤️

 

 

Reputatie 4
Badge +1

hoii!

mijn broer heeft het zelfde probleem. hij gebruikt een lampje die blauw licht afgeeft op het plafond. dit gaat dan licht branden en dan weer hard. Hij gaat voor het slapen soms ook nog wel een boek lezen. hij heeft niet meer echt moeite met in slaap komen.

 

Reactie aangepast door de Kindertelefoon wegens regel 8a

Reputatie 7
Badge +19

Top ik ga het proberen

Reputatie 3
Badge

 

 

Hoi, wat mij altijd helpt is een soort fantasiewereld maken voor mezelf. Je kan daarin doen wat je maar wilt, je kan zelfs met een celeb naar een pretpark gaan ofzo. Dat maakt mij altijd wel moe en dan heb je geen last van al die gedachtes.

Gr. me

Reputatie 7
Badge +19

Ik ga het proberen

Reputatie 3
Badge

Toppie, heeft het gehelpt?

 

Reputatie 4
Badge +2

Hiii

Als je veel ligt te piekeren (heel veel en intens nadenken over dingen) kan je proberen iets te tellen, of iets van een fake scenario verzinnen, een verhaal waar je al je creativiteit in kwijt kan, waar je dan misschien 1 dag over doet of een hele maand! Dit kan gaan over superkrachten, jongens of een of ander dramatisch leven. 

 

Maar wat vooral veel helpt: Accepteer dat je veel denkt. Denk bij jezelf; man ik denk echt veel maar het is oke!

 

Liefss

Reputatie 7
Badge +17

Hoi gaat dit nu beter voor je ?  En welke tricks heb je geprobeerd ?:)  Ik lees vaak een boek of ik zoek een leuk liedje op ( er zijn slaapverhaaltjes met muziek op YT)  en dan ogen dicht en luister ik goed naar het verhaaltje zodat ik niet pieker.  Lukt dat bij jou ?

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

Ja ik heb uiteraard alles geprobeerd de bodyscan werkt bij mij het beste en heel lief dat je er naar vraagt dat vind ik fijn.

Reputatie 5
Badge +5

Overthinking gang here, ik doe graag mee

 

Als ik tips mag geven

1. Ga laat naar bed, dat je wel moet slapen

2. Ga muziek of podcast luisteren

3. Ga al wat vroeger naar bed en laat al je gedachtes los. Meestal heb ik dat ik daarna gwn kan slapen omdat ik alles al heb overdacht

 

Succes met slapen 

Reputatie 3
Badge

Heel herkenbaar! Wat voor mij helpt is wat tv kijken, een leuke film, je favoriete serie etc. Wat ook helpt, klinkt super stom dat weet ik. Yoga, hier wordt je oprecht zo rustig van en het hoeft helemaal niet lang te duren, 5 minuten zouden al genoeg zijn. Als je dit doet voor het slapen heb je daarna nergens last meer van

Reputatie 7
Badge +19

Dank allemaal ik ga ze uitproberen.

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi lieve @wilhelmavemela  ik zie dat je al veel antwoorden hebt.  Maar ik ben benieuwd of het ook werkt want ik heb nu ook heel veel gedachten en gepieker. Lukt het jou om dat te stoppen? 

Groetjes liefs Julian XxX 

Hi 

Als ik teveel denk voor het slapen gebruik ik de volgende truc. Ik probeer over niks te denken en focus me volledig op mijn ademhaling door dit te doen val ik meestal in 5-10 minuten in slaap 

 

Gr nietveeltezeggen

 

 

 

 

Reageer