Vraag

Help mee:)

  • 25 November 2018
  • 12 reacties
  • 337 Bekeken

Badge
Hey ik ben en meisje van 13. Ik ben 1,74 m en 50kg is dat teveel??

12 reacties

dat is te weinig niet te veel xx
dat is niet te weinig das gewoon goed want ik ben 13 weeg 49 en ik ben pas bij t ziekenhuis geweest en ik ben gewoon gezond xx
Nouja, als je je BMI uitrekent kom je op een 16,5.
Hoewel dat betekent dat je gewicht momenteel goed is , ligt het vrij dicht bij de grens van ondergewicht.
Nee, dat is absoluut niet te veel. Ik vindt het zelfs een beetje licht voor als je 50 weegt. Ik ook zoiets maar ik ben wel kleiner.

Je hoefd je hier sowieso geen zorgen over te maken. Want uiterlijk telt niet mee. Of je nou mager of breed bent. Nou en?

het valt me namelijk op dat heel veel meisjes hier mee zitten. Ben ik te zwaar? Ben ik te dik? Ben ik lelijk?
alleen uiterlijk telt niet. De meesten zijn bang dat ze minder vriendinnen krijgen als ze breed zijn. Ik snap het ergens wel, alleen daar moet je je nooit zorgen over maken. ECHTE vrienden geven NIET op uiterlijk! Onthoud dat goed!

groetjes A1n1o1n1i1e1m💖
je bent niet te zwaar! Je moet vooral niet onzeker over jezelf zijn! Je bent mooi zoals je bent!
Niet dat deze reactie nog echt wat toevoegt, maar goed.

Op de site van het Voedingscentrum kun je je BMI uitrekenen. Zoals @MensPersoon al noemde, kom je bij jou uit op een BMI van 16,5 en dat is zeer dichtbij ondergewicht.

Dat betekent dat je niet te zwaar bent, eerder het tegenovergestelde en dat het misschien juist raadzaam is wat aan te komen.

Gr. Pin
Mocht je nog niet gerustgesteld zijn, ik kende iemand die 11 was en die was 59 kilo met 1,50 m. Die was net niet te zwaar, dus dat ben jij zeker niet.
Bmis uitrekenen moet je aan mij niet vraagen😅

Maar ik zelf ben 1.72 ofzo en ik weeg pak beet 47 kg ik heb redelijk ondergewicht (ik eet heel veel maar kom niet aan)

Daarnaast ben ik 16....

Dus als ik zo gok denk ik dat je op een prima gewicht zit👍🏻

Maak je niet te druk❤️
Heyy
Dit is een goed gewicht. Ik heb ol hartstichting.nl gekeken voor je BMI. Zo kan je kijken of je lengte , gewicht en leeftijd goed bij elkaar passen en het ziet er goed uit.

ik ben 13 ben 177 cm en weeg 53 kg. en ik ben zeker niet te dik.

Sorry voor de necropost

Maar even voor de duidelijkheid, als je je echt erg zorgen maakt, kun je het beste even langs je huisarts gaan. BMI-testjes kloppen vaak niet helemaal (ze komen wel in de buurt!) omdat je BMI ook afhangt van hoe vroeg of laat je bent geboren en het gewicht en de leeftijd van je ouders.

Reputatie 2
Badge +1

hey 

dat is een prima gewict  je bmi is 16,5 

niet zo onzeker zijn over jezelf het is helemaal goed 

Reageer