help.... 13 jaar en al bijna 180m

• 14 september 2015
  • 3 reacties
  • 286 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hey, de laatste tijd zit ik steeds vaker met een probleem om mijn lengte! 
ik ben 13 jaar en al bijna 1 meter 80! ik vid dit echt NIET leuk. vooral omdat ik ook nog heel erg dun ben.
mensen zijn mij vaak aan voor anorexia patiënt en vinden me lelijk. 
vooral nu ik jongens steeds leuker ga vinden is het lastig. de meeste jongens wijzen me af omdat ik lang ben!
de meeste jongens van mijn leeftijd zijn minimaal 5 cm kleiner dan ik dus ik val sws vaker op oudere jongens (tot grote ergernis van mijn ouders) 
ook word ik meestal 15/16 geschat. ik ben er helemaal klaar mee. ik wil dat jongens in gaan zien dat een meisje meer is dan haar lengte
,haar gewicht , de grote van haar borsten/billen of de kleur van haar huid!!!!! 
meisjes zijn wie ze van binnen zijn en niet hoe ze er uit zien. dus voor alle jongens die dit lezen en denken 'shiiiiit' als jullie ooit om deze reden 
een meisje hebben afgewezen SHAME ON YOU! en voor alle meisjes die het zelfde probleem hebben , please deel je tips en belevingen met me door te reageren
ik ben erg benieuwd!!!! kusjes van mij

3 reacties

Ten eerste; er is niets mis met je lengte. Kan het kloppen dat je vader of moeder ook lang zijn? Dan weet je in ieder geval waar het door komt.
Ik snap dat het je wel een beetje onzeker maakt. Maar ik ben zelf juist redelijk klein voor mijn leeftijd. En geloof me; er zijn genoeg jongens die een lang meisje heel knap en leuk vinden. En zo werkt dat ook met kleinere meisjes. Meningen verschillen. En jij vind jezelf misschien wel heel lang en dun, maar zo heeft iemand anders weer andere onzekerheden. Niemand is perfect. En bedenk ook dat er heel veel meisjes jaloers op je lichaam zullen zijn. Lang en dun. Voor veel meisjes klinkt dat als een perfect lichaam. 

Jongens beginnen 1 of 2 jaar later met groeien. Dus over een paar jaar halen ze jouw lengte wel in. Dan zijn er genoeg leuke jongens die groter zijn dan jij. Maak je maar geen zorgen. Alles komt later goed.

Ik ben dus zelf relatief klein en dun. Daarom schatten veel mensen mij ook 2 of 3 jaar jonger dan dat ik eigenlijk ben. Maar mijn lengte en gewicht heb ik te danken aan mijn ouders. Zij zijn beide niet erg groot en beide niet zo stevig gebouwd. Dus heb ik het maar gewoon geaccepteerd. Ik zal nooit een 'modellenlengte' krijgen, maar dat hoeft ook helemaal niet.

Ik hoop dat je je lichaam op een gegeven moment kan accepteren, en gewoon blij bent met hoe je bent gemaakt.

Xxx
Heey! 

Lengte is juist fijn! Ik zelf ben 14 jaar en nu 183 cm (meisje)! Zelf vond ik dit ook nooit fijn, maar na een tijdje begin je het waarschijnlijk juist leuk te vinden!
Over de jongens; Jongens beginnen inderdaad later te groeien, maar zodra ze dat doen halen ze je waarschijnlijk in 🙂 Ik heb zelf nu ook allemaal jongens in mijn klas die me nu allemaal inhalen qua lengte! Dat is totaal geen probleem!

D'r zijn natuurlijk wat nadelen aan lang zijn, maar dat is hetzelfde als je een normale lengte hebt of kleiner bent!
Ik zelf vind het juist altijd wel grappig om over mijn lengte te praten, omdat je zo altijd een gesprekonderwerp hebt!

Als je erover wilt praten ben ik er !

Groetjes!
heey!
ik ben ook 13 en bijna 1,80 m. En ik wordt ook altijd ouder geschat en dat is helemaal niet fijn. Maar wat struggle123 zegt klopt, de jongens halen je wel in als ze beginnen met groeien. :) 

Reageer