Vraag

Hebben jullie tips over beugels?

  • 4 March 2023
  • 6 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Ik krijg over twee weken een slotjesbeugel.

Ik ben één van de laatste en ik vind dat heel vervelend want dan loop ik tot mn zestiende met zo'n ding in mijn mond en daarna moet ik ook nog nachtbeugels.

hebben jullie tips over beugels? En viel een beugel mee of tegen? Deed het bij jou veel pijn? Heb je nog een grappige ervaring met je beugel?

 

​​​Bedankt!


6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Kan iemand reageren?

 

Haiii ik kreeg op mijn 12e een beugel en dat vond ik toen echt super cool 😆. Nu ben ik er na 1 en een half jaar vanaf en daar ben ik toch wel heel erg blij mee. Het was wel te doen en het doet eigenlijk niet super veel pijn, maar het enige wat onhandig is is dat tandenpoetsen minder makkelijk gaat. Ennn dat er dingen tussen blijven hangen.

 

beugelblooper: een keertje bleef m’n wang aan m’n beugel hangen (deed geen pijn) waardoor ik helemaal sliste en ik kon pas over een paar dagen naar de ortho 😣🥲😆

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Julie09

Ik kreeg ook op mijn 12e een beugel. Het drukt eerst wel tegen je tanden en dat kan pijn doen. Eten kan de eerste 2 tot 4 dagen ook lastig zijn. Paracetamol helpt daartegen. Verder viel het eigenlijk reuze mee. Ik loop heel zeker ook op mijn 16e nog met een beugel rond, want word over 3 weekjes 16 (jippie) en veel vrienden van mij die al 16 zijn hebben ook nog een beugel, dus je bent straks echt niet de enige. Een draadje van een gehaakte trui kwam ooit tussen mijn beugel zitten. Het duurde een half uur voordat ik het eruit kon krijgen. Mijn wang is ook vaak aan mijn beugel blijven hangen haha.  
 

Veel succes! <3

xx Eenmeisje004

Ik heb ook een beugel gehad maar bij mij hebben ze hem er maar uitgehaald ik bleef door duimen met een beugel in me mond. Ik vond het zelf wel mega stoer echt zo glimmend ding in je mond 

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb ook een beugel gehad. 
wel maar voor 3 mandjes. Het was zo‘n doorzichtige, een soort bitje, dat lijk mij wat fijner dan zo‘n groot ijzeren gebeuren in je mond. Hieraan was het nadeel wel dat je hem uit moest doen tijdens het eten, en je daarna OF je tanden moest poetsen OF moest gaan spoelen met water. 
maar het waren dus maar 3 maanden, dus het viel reuze mee. 
 

Oh en, nog een grappige ervaring,  ik had mijn beste vriendin verteld over mijn beugel, maar mijn beste vriend niet, we gingen lunchen, en ik deed mijn beugel uit, hij begon KEIHARD te gillen, hij dacht dat ik mijn tanden eruit trok 😂😂

 

Mij_Niet_Gezien 

Badge

Hey

Ik heb nog steeds een beugel en ook vanaf mn 12de

hier is het simpel:

eerste  3 tot 5 dagen zijn  KUT, daar ga ik niet over liegen.

 

daarna: een en al blijheid met je beugel, je tanden gaan recht staan en je ziet er iets ouder uit 

 

kortom: geen stress voor die beugel

gr topgozer

Reageer