hebben ik en mijn zusje anorexia

  • 15 July 2018
  • 4 reacties
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
gisteren zijn mijn zusje en ik gaan zwemmen maar als ik mijn buik in houdt en mijn zusje zien we alle bij onze ribben kast zitten ik maak me daar nog wel een beetje zorgen om

groeten marit

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Dit hoeft niet te betekenen dat jullie anorexia hebben. Jullie zijn gewoon mager genoeg om jullie ribben te kunnen zien. Zolang jullie geen ondergewicht/eetproblemen hebben is er weinig aan de hand. Je kan altijd wat meer voeding tot je nemen als je er wat voller uit wilt zien.
Je kan kijken wat jullie bmi is en zo kijken of jullie ondergewicht hebben, maar waarschijnlijk zal er niets aan de hand zijn.
Hier kan je je bmi online berekenen.
Hoi

Zoals @Daan. zei, hoeft heel slank zijn niet te betekenen dat je anorexia hebt. Wikipedia zegt: 'Anorexia nervosa is een eetstoornis, waarbij iemand een vervormd beeld van het eigen lichaam heeft, een grote angst heeft om dik te worden en niet probeert een normaal lichaamsgewicht na te streven.'
Herkennen je zusje en jij je in die beschrijving?

Als jullie je zorgen maken om jullie gewicht, kunnen jullie de huisarts raadplegen. Die kan jullie met zekerheid vertellen of jullie gewicht goed zit, en wat je er eventueel aan kan doen.

Groetjes
x
Nouja, de anderen hebben al uitgelegd of het anorexia kan zijn.

Jullie kunnen ook gewoon licht zijn vanwege een snelle stofwisseling, groei en dergelijke dingen.
Op zich is dat niet verkeed, maar je zou altijd nog contact op kunnen nemen met een diƫtist, mocht je moeite hebben met aankomen.

Reageer