Vraag

hebben hier meer mensen last van tics?

  • 30 May 2023
  • 12 reacties
  • 135 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Hoi ik heb tics. dat zijn bewegingen die je lichaam maakt terwijl je het niet onder controle hebt. Voorbeelden mijn tics: met handen flapperen, handen in elkaar wrijven , heel erg gaan springen als ik blij ben en als laatste soms heel even snel al mijn spieren aanspannen hebben jullie ook tics?? 

Groetjes Tinker.fan


12 reacties

Hey,

Zover ik weet heb ik geen tics. Ik heb wel dat als ik met mijn linkerbeen ergens tegen aan kom, dat ik dat dan met mijn rechterbeen ook moet, daar heb ik ook geen controle over. Dat heb ik dan ook met typen en eigenlijk alles wat ik aanraak. Als ik op mijn linkerarm jeuk heb en daar krab, moet dat op me rechterarm ook. Anders krijg ik een of ander naar gevoel. Hoe werken tics, want nu ben ik wel nieuwsgierig geworden? Ik had er nog nooit van gehoord.

Aju!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @OnbekendeAnnoniem als je in een zoek veld kijkt en in typt wat zijn tics krijg je een hele uitleg. Hier nog even in het kort tics zijn bewegingen of aanspanningen die je niet onder controle hebt je kan er dus weinig aan doen als ik ze probeer tegen te houden dan moet even later echt alles er uit en ga uk echt flippen als je meer wil weten dan is internet je beste vriend ;) ik ben ook geen expert dus hoop ik dat je hier iets aan hebt groetjes tinker.fan

Reputatie 3
Badge +1

Ik weet niet of het tics zijn, maar vroeger ging ik altijd bij stress mijn neusvleugels op en neer doen, heel snel soms. Echt irri, maar daar heb ik nu geen last meer van gelukkig! Wel heb ik al ik stress heb nu of geconcentreerd ben, dat ik mijn rechterbeen op en neer ga bewegen xD

Reputatie 2
Badge +1

Ja ik heb ook ticks gehad toen moesten ik dingen meerdere keren aanraken en bij hard geluid flaper ik met mijn handen of sla ik op iets. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi, ja, maar geen bewegingen. Alleen vocale/in mijn ademhalingspatroon 

Reputatie 5
Badge +2

Ehm ja, ik ga altijd met mn nagel onder een ander nagel (vinger). Verder heb ik ook niet-lichamelijke tics. Zo moet ik altijd op de fiets een halve meter voor iemand naast me fietsen. 

Heyy, ik heb zelf al 2-3 jaar last van tics. Het begon met m’n ogen te rollen en toen kwamen er veel meer, er zijn er ook weer meerdere weg gegaan. Nu heb ik nogsteeds wel met me ogen rollen, me nek rond draaien en kaak knakken. Ik ben er voor naar de huisarts geweest maar ja die kan natuurlijk niks doen.. groetjes

Weet niet of het een echten tics zijn 

maar ik knak heel vaak me vingers 

of ik wiebel me me rechter been

en soms zet ik ook zomaar me nagels ergens in me huiden dan druk ik die er in

 

Reputatie 7
Badge +7

Weet niet of het een echten tics zijn 

maar ik knak heel vaak me vingers 

of ik wiebel me me rechter been

en soms zet ik ook zomaar me nagels ergens in me huiden dan druk ik die er in

 

Kan, de tweede alleen niet. Dat is een manier vam stimuleren dat iedereen heeft.

Reputatie 3
Badge +1

Hoiiii ik ben Stella (ni echte naam) ik heb een tic stoornis. Voor iedereen: tics zijn bewegingen of geluiden dat je doet die je niet kunt controleren. Het deel van je brein dat je bewegingen controleert (wandelen, praten,...) Is zeg maar een klein beetje beschadigd waardoor we bewegingen maken die we niet willen. Er zijn verschillende tic stoornissen maar de bekendste is Gilles de la Tourettes. (Da heb ik ni)

Maar dat je iets aan beide kanten moet aanraken kan OCD zijn maar dat zijn geen tics 

 

Xx hopelijk kon ik helpen

Reputatie 7
Badge +10

Hey, ik heb een klein beetje als ik me druk maak, boos, verdrietig ben of schaam, dat mijn knieën en vooral rechts knikken zeg maar, dat ik rechts bijna slap wordt en heel bewust moet nadenken om te blijven staan.  Anders knik ik er zo doorheen. Vooral als ik me schaam heb ik dat. Misschien is het normaal dat je dit hebt, ik weet het niet, maar ik stond een keer voor straf op de gang en kreeg een heftige toespraak en daar had ik het ook en het viel zelfs anderen op.  Maar ik zak niet op mijn knieën, ik kan het wel beheersen maar alsnog voelt het heel maf. Net of je dat been even soort van kwijt bent.  Het is nu nog zo, maar het wordt niet erger of meer ofzo gelukkig.

Liefs Tover xxx

Reputatie 3
Badge +1

Hmm tics kunnen zeker beïnvloed worden door emoties heb ik ook. Ik heb soms een tic da ik gwn val maar knikkende knieën kan zeker een tic zijn. Bij schaamte komt zeker stress en bij stress kunnen tics komen maar het kan ook gwn zijn omdat je dan gwn veel stress hebt het is niet per se een tic

Xxx

Reageer