Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Heb ik iets aan me hoofd?

• 17 juni 2017
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

Ik heb laatste tijd super veel stress, ja logish ook gaat slecht op gebied van vrienden en mijn vader heeft ALS. Maar ik ben dus zo bang dat ik iets aan me hersenen heb of kanker heb. Hersen tumor of bloeding je noemt maar, ikheb meestal hoofdpijn stekende, bonzende. Maar soms voel ik ook druk enzo. Ik ben pas af van mijn paniekaanvallen en ik wil zeker niet dat ze terug komen, ik ben heel angstig, kan iemand mij aub helpen?

Groetjes lisa

2 reacties

Badge +3
Hoi Lisa,

Hoofdpijn en druk op je hoofd kan een heel logisch gevolg zijn van stress. Misschien is het slim om naar de dokter te gaan en het te laten onderzoeken.
Een hersentumor of hersenbloeding komt niet veel voor, zeker niet bij jonge mensen. Ik gok dat het dus met de stress te maken heeft.
Hoi!

Stress kan veel invloed hebben op hoofdpijn. Wat Remcow hierboven zegt klopt.

Je kunt naar de dokter gaan, die kan je tips geven tegen de stress die waarschijnlijk de hoofdpijn veroorzaakt.

Mij helpt het om tussen mijn wenkbrauwen lichtjes te duwen, niet te hard. Je kunt ook in het midden van je beiden wenkbrauwen duwen, dat helpt ook.

Als je glimlacht, komt er stofje in je hersenen vrij waar je je beter van gaat voelen. Het grappige is, als je een glimlacht faket, ookal ben je niet blij, denken je hersenen nog altijd dat je gelukkig bent en komt dat stofje nog altijd vrij zodat je je beter gaat voelen.

Het heeft hier niets mee te maken, maar ik vind je profielfoto super schattig :D

Groetjes
x

Reageer