Vraag

heb ik een eetstoornis?

  • 2 July 2020
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Badge +3

Hi ik denk dat ik eetstoornis heb ik ben een meisje van 14 en ik vind mezelf dik tewijl andere zeggen dat ik juist dun ben ik blijf maar eten maar ik probeer gezont te eten en af te vallen ik kijk zeker meer dan 10x per dak in de spiegel en weeg mezelf ook ik vond mezelf vroeger dunner en ik krijg altijd spijt na ik iets ongezonds at. 
ik  raak in paniek als ik bij kom 


3 reacties

Badge +3

Hoi

 

Het zou weleens kunnen dat je wat worstelt met je zelfbeeld. Denk je dit eens met een volwassene te kunnen bespreken? Een ouder bijvoorbeeld, of iemand op school? Je zou eventueel naar de huisarts toe kunnen voor advies, en om na te kijken hoe het zit met je gewicht.

 

Nu je zo gericht bent op wat je niet mooi vindt aan jezelf, zou het kunnen dat je je schoonheden over het hoofd ziet. Je zou er dan een oefening van kunnen maken om elke ochtend in de spiegel te kijken, en iets op te sommen waar je tevreden over bent. Dat hoeft niet elke dag per se wat anders te zijn; als jij bijvoorbeeld erg trots bent op je ogen, kan je elke dag een momentje nemen om de schoonheid van je ogen te appreciëren. 

 

Gr. Kenshin

Ok heel erg bedankt x

Hoi

 

Het zou weleens kunnen dat je wat worstelt met je zelfbeeld. Denk je dit eens met een volwassene te kunnen bespreken? Een ouder bijvoorbeeld, of iemand op school? Je zou eventueel naar de huisarts toe kunnen voor advies, en om na te kijken hoe het zit met je gewicht.

 

Nu je zo gericht bent op wat je niet mooi vindt aan jezelf, zou het kunnen dat je je schoonheden over het hoofd ziet. Je zou er dan een oefening van kunnen maken om elke ochtend in de spiegel te kijken, en iets op te sommen waar je tevreden over bent. Dat hoeft niet elke dag per se wat anders te zijn; als jij bijvoorbeeld erg trots bent op je ogen, kan je elke dag een momentje nemen om de schoonheid van je ogen te appreciëren. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Hi ik ben 13 

 

Ik denk dat je jezelf dikvind door de pupertijd maar het is juist slecht om af te vallen(vind ik). Je kan mss je bmi uitrekkenen en als je rond de 20/25 zit is dat goed maar als het meer of minder is is het zekker niet slecht.

En tip ga niet anders eten dan dat je altijd doet en als je dik bent wat boeit het liever te dik in de kist dan weer een feesje gemist😁

Reageer