Heb ik autisme?

  • 7 February 2018
  • 6 reacties
  • 199 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoiii ik denk dat ik autisme heb want ik heb namelijk bevoorbeeld dat ik er meestaal niet tegenkan als dingen niet recht zijn/staan en ook bijv ik kan meestaal er ook niet goed tegen als ik allemaal stemmen door elkaar hoor en ik staar ook veel en dan ook best lang ik heb ook dat ik me niet kan concentreren en ik kan niet goed stil zitten en ook nog een paar andere dingen zou het kunnen dat ik autistisch ben

6 reacties

Hey, ik denk dat je geen autisme hebt want ik heb zelf ook een broertje met autisme en heb er wat ervaring mee met dat soort kinderen. En autisme merk je al best op een vroege leeftijd. Dat je je anders gedraagt of je kan er niet tegen als er veranderingen zijn zonder dat het je is eerst is verteld. Ik kan mezelf ook niet concentreren en niet lang stil zitten maar ik heb add misschien kan jij daar ook last van hebben? Ik zal hier even met je ouders over praten want volgens mij heb je hier ook wat last van! Veel succes! Xx
Eerlijk gezegd klinkt dat meer als iets van ADD/ADHD, maar ik stel voor dat je een proffesional er naar laat kijken.
Hoi,

Ik heb zelf autisme en ik heb inderdaad last van de dingen die jij beschrijft. Dit kan ook bij autisme horen, maar aangezien je alleen deze 'klachten' omschrijft, lijkt het mij ook waarschijnlijker dat je ADHD of ADD hebt.

ALS je dus al iets hebt. Veel mensen hebben hier ook last van zonder dat ze een stoonis hebben. Ik snap dat je zoekt naar antwoorden, maar er hoeft niet veel aan de hand te zijn. Lekker cliché, maar het kan pubertijd zijn.

Als je autisme hebt, zou je sowieso ook last moeten hebben op het sociale front. Hiervan moet je ook zo veel hinder van ondervinden, dat het je beperkt in je functioneren. Er horen nog wat dingen bij autisme, maar het is dus niet per se zo dat je een check list kan afwerken en dat je het dan hebt. Autisme is niet lichamelijk aan te tonen, dus dat kan ingewikkeld zijn.

@anoniem a
Ik heb mijn diagnose op mijn 12e gekregen. Er zijn ook heel veel mensen die hun diagnose pas krijgen als ze volwassen zijn. Het is waar dat je ermee geboren wordt, dus dat de kenmerken ook vroeg in je leven zichtbaar moeten zijn, maar dat je niet jong je diagnose krijgt, betekent niet dat je geen autisme kan hebben/ hebt.

Als je veel last hebt van deze dingen, zou ik er eerst met je ouders over praten. Dan kunnen jullie samen beslissen of jullie het willen laten onderzoeken. Dan kunnen jullie naar de huisarts die jullie kan doorverwijzen.

Gr. Pin
Hallo Pin!
Ik heb toevallg ook autisme.
Ik heb de diagnose gekregen toen ik 7 jaar was.
Ik kan er niet tegen dat er geluid achter mijn rug is.
Dan krijg ik kriebels in mijn rug.
Ik kan ook niet tegen geluid van buiten de wc want daar krijg ik kippenvel van.
Maar van sommige onderwerpen weet ik extreem veel van.

Reageer