Hart en ademhaling klachten

  • 15 November 2018
  • 7 reacties
  • 213 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben een konge van 14 jaar oud. Ik heb de laatste tijd heel veel last van mijn hart en mijn ademhaling. Zou niet weten waardoor dit komt. Zodra ik een glaasje drinken pak beneden en weer omhoog loop, hijg k vaak best wel heftig. Ik heb hier al een maand of 5 last van maar heb er nog niets over aan mn ouders verteld. Ook heb k zonder inspanning (youtube op de bank) heftige hardslagen. Nogmaals weten mijn ouders hier HELEMAAL niets van. Ik vind t denk ik vreemd als k bij hen sta en ineens zeg: k heb al 5 maanden last van mn hartkloppingen en ademhaling, laten we onderzoek doen. Ik denk dat ze dan beetje vreemd opkijken. Is t nou verstandig om dan toch een onderzoekje te laten doen? Of moet ik maar kijken hoe t loopt. Hardfalen zou misschien al wel kunnen maar daar gaat t niet om. Laat ff hieronder weten wat je zou doen en wat je ervan vind.

7 reacties

Ik denk dat je het hier eerst met je ouders moet over hebben dan kunnen hun er ook over meedenken wat het beste voor je is en als je echt wil weten wat er aan de hand is zou ik toch naar een huisarts gaan om te kijken wat je er tegen kan doen of wat er eigenlijk aan de hand is

groetjes anoniem1407
Het lijkt mij uiterst verstandig om een onderzoek te laten doen.
Hoewel je longen niet 100% hoeven te functioneren is dat wel zo handig bij je hart.
Bespreek het met je ouders en probeer een afspraak te regelen met een arts die daarover gaat.
Dergelijke problemen zijn ongebruikelijke voor jongeren, dus het is niet iets wat je moet negeren.
Bedankt, dit helpt mij enorm, ik ga het van het weekend vertellen wanneer mijn ouders beide thuiszijn
hey,

ook ik denk dat je dit zeker even moet bespreken met je ouders maar eigenlijk ook met je huisarts, wat ik altijd heb geleerd van mijn huisarts is bij pijn aan het hart/borst voor langer dan 5 dagen meteen komen want er kan iets verkeerd zijn(DIt betekent niet dat het meteen bij jou ook verkeerd is!)
Maar het is niet continu, soms 5 minuutjes en dan rest van de dag niet meer, als ik rustig de trap oploop is mijn ademhaling wel heel erg. Hart heb ik denk ik 4x per week last van
Hoi

Zoals bovenstaande reacties zeggen, ga je best eens langs bij de huisarts. Heb je dit al met je ouders besproken?

Groetjes
Kenshin
k heb al 5 maanden last van mn hartkloppingen en ademhaling, laten we onderzoek doen.Dat komt misschien een beetje random over, maar als ze verstandig zijn, nemen ze je wel gewoon serieus en anders ga je gewoon zelf naar de huisarts. Dan kan ook gewoon.

Ik zou het gewoon even laten checken. Als je er last van hebt, kan dat nooit kwaad. Het hoeft niks engs te zijn, maar dat kun je beter uitsluiten, dan dat je er achter komt als het te laat is.

Hoe is het gegaan?

Reageer