Vraag

hand gebroken???

  • 6 July 2021
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Badge

Kan ik me hand breken zonder pijn???


2 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Manuel, 

Ik kan je vraag op twee manieren interpreteren. Je vraagt je af of je je hand hebt gebroken maar je voelt geen pijn. Of je wilt je hand breken zonder pijnt te voelen. Ik beantwoord ze allebei. 

Ik weet niet hoezo je je hand zou willen breken. Wat heb je eraan? Het is ontzettend onhandig en vrij pijnlijk. Ik denk namelijk niet dat je je hand zonder pijn kan breken. Tenzij je geen pijn voelt, er zijn een paar mensen op de wereld die geen pijn voelen. Maar deze mensen zitten vaak wel onder de littekens en wonden. 
Pijn is een waarschuwingssignaal van je lichaam en het geeft aan dat er iets niet in orde is. Vaak betekend het dat er iets beschadigt is, als je bijvoorbeeld bent gevallen. Je kan natuurlijk pijn voelen door veel verschillende oorzaken.

Een gebroken hand heeft meerdere kenmerken. Verkleuring, verkorte vinger, vervorming, zwelling, functieverlies, ingedrukte knokkels en pijn. Bij een botbreuk, of fractuur, voel je sowieso pijn. Heb je een of meerdere van deze kenmerken, maar voel je geen pijn dan heb je waarschijnlijk geen botbreuk maar heeft het een andere oorzaak. 
Je moet wel weten dat ik geen dokter ben. Voor een betrouwbaar advies kan je een afspraak maken met je huisarts.

 

Groetjes,
Paardebloem

Nee

Reageer