Groei

  • 23 April 2018
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben nu 13 en ik ben 1.64 volgens een test zou ik ongv. 1.73 moeten worden. Ik ben al zeker 1.5 jaar ongesteld maar denken jullie dat ik de 1.72 zou kunnen halen? Misschien langer zelfs mijn vader is 1.89 en mijn moeder 1.66

5 reacties

Want ik heb ergens gelezen dat je na je eerste menstruatie niet meer veel groei
Hoi,

Het is lastig te voorspellen hoeveel je nog groeit en hoe lang je hier over gaat doen. Na je menstruatie groeien meisjes over het algemeen niet heel erg veel mee, maar als ik naar mezelf kijk, is het vooral langzamer. Ik ben nu zo'n 4 jaar ongesteld en alsnog zeker zo'n 15 cm gegroeid. Het is dus per persoon heel verschillend. Je kunt beter het feit of je nog in de puberteit zit als richtlijn houden, hoewel dit ook niks hoeft te zeggen.

Ik snap dat je graag wat langer wilt zijn (ik vind dit zelf ook prettig, dus vandaar), maar niet lang zijn is ook niet het einde van de wereld. Kijk maar om je heen naar volwassenen. Er zijn heel veel kleinere mensen zonder dat het je opvalt!

Gr. Pin
Dankjewel voor je reactie! 🙂
Zoals @Pin al zei is het afhankelijk van de persoon.
Echter denk ik dat je eerder rond de testresultaten terechtkomt dan die andere maten die je noemde.
@menspersoon Ik hoop dat ik zo lang word als de resultaten!! Dankjewel voor je reactie 🙂

Reageer