Gilles de la tourette?

  • 7 December 2011
  • 10 reacties
  • 774 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi hoi people!

Ik vroeg me af of hier ook mensen zijn met gilles de la tourette?

Het leek me wel leuk om met mensen in contact te komen die dit ook hebben...

Ik heb namelijk op het moment heel erg veel last van mijn tics.. En heb niemand (behalve mijn ouders) om hier over te praten en die dit ook echt snapt.

Ik hoop op een reactie van iemand die ook GTS heeft! :$

Xxx Janine

10 reacties

Hai Janine123,

Ik zie dat je helaas nog geen reacties hebt gekregen. Jammer hoor..misschien komt het later.
Als je er over wilt praten kun je elke dag van 14.00-20.00 uur gratis bellen met iemand van de Kindertelefoon: 0800 0432 of chatten vanaf Kindertelefoon.nl

Sterkte! Groetjes Kim, de Kindertelefoon.
Hoi Janine,
Ik heb wel heeeeel veeeeel last van tics maar bij mij is geen diagnose GTS.
Wel heb ik autisme.
Ik ben al een tijdje op zoek naar hulp en tips,
Zullen we een keertje mailen mischien dat we elkaar kunnen helpen??

Voor mailen heb je een adres nodig. Op het forum mogen geen persoonlijke gegevens aan elkaar worden door gegeven. Groetjes, Gonnie van de Kindertelefoon

Veel liefs Moon
Je vraagt om te mailen, daarvoor heb je een mailadres nodig. Op het forum mogen geen persoonlijke gegevens aan elkaar worden door gegeven.

Groetjes, Gonnie van de Kindertelefoon
Oja natuurlijk,
Het spijt me sorry !
liefs...
Hoi Janine,
Volgende week heb ik mijn examen en ik heb erg last van tics, zoals ik al vertelde.
Door deze spanning heb ik meer last van mijn tics, ik ga bijvoorbeeld met mijn pen klikken, of trappelen met mijn voeten.
Heb je misschien tips om ze beter te kunnen onderdrukken??

Liefs...
Hoi Janine,
Volgende week heb ik mijn examen en ik heb erg last van tics, zoals ik al vertelde.
Door deze spanning heb ik meer last van mijn tics, ik ga bijvoorbeeld met mijn pen klikken, of trappelen met mijn voeten.
Heb je misschien tips om ze beter te kunnen onderdrukken??

Liefs...


Probeer het over te laten nemen door een nieuwe tik waar andere mensen geen last van hebben bijvoorbeeld:
  • duimen, in de zin van je wijsvingers op je duimen doen en steeds overpakken.
  • je vingers op elkaar knijpen.
  • je vingers om de beurt vast pakken.
Ik weet niet of hier iets van helpt? Succes met je examens! xx
Ik heb ook last van een tics, ik heb ook autisme, maar voor zover ik weet geen GTS.. Ik klik bijvoorbeeld vaak met mijn tong of wapper met mijn handen. Ik heb ook vaak dat ik mijn rechteroog vaak achter elkaar halfknijp en weer opendoe en dan weer opnieuw... Dat laatste ziet er heel gek uit, maar het gebeurt op de een of andere reden gewoon...
Badge
heyy,
ik denk dat ik misschien tourette heb omdat ik al die kenmerken heb alleen het probleem is dat ik er niet voor naar de dokter mag van mijn moeder want ze zegt: voor dat je het weet zit je bij een psycholoog en dat wil je niet

@Jup

 


Dat vind ik maar een heel vreemde reactie van je moeder. Als je vermoedt Gilles de la Tourette te hebben is het juist een heel goed idee om naar een dokter te gaan, een diagnose kan soms heel veel twijfel verhelpen en oplossingen bieden, stel dat je op een bepaald moment enorm veel last gaat hebben van de tics zou je er bv. medicatie voor kunnen nemen dan.
Het is inderdaad wel zo dat een dokter zelf deze diagnose niet kan stellen (een psycholoog trouwens ook niet). Vaak word je bij de dokter dan doorgestuurd naar een (kinder)neuroloog die wel een diagnose kan en mag stellen.
Als je verder geen bijkomende problemen zoals bv. dwangproblemen o.i.d. of andere zorgen hebt kom je ook niet zomaar bij een psycholoog terecht.

Zou je het zien zitten om hier eens een gesprek over te hebben met je moeder? Ik denk dat dat belangrijk is dat ze beseft dat het zinsloos is dit gewoon te negeren, en daarnaast is het ook goed om te beseffen dat het oké is om naar een psycholoog te gaan als dingen niet goed lopen.

Stel dat je mama het niet zou begrijpen, zou je het dan zitten om naar de dokter te gaan met een papa, oma of opa,... ?

Groetjes
Lot

 

Reputatie 1
Badge +1

hey ik heb zelf ook tourettes (…)

 

GR phemya

 

Bericht aangepast in verband met forumregel 6 

Reageer