Vraag

Gewicht van mij

  • 3 January 2019
  • 34 reacties
  • 912 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi, ik ben nieuwgierig naar jullie; gewicht, lengte en leeftijd! 🙂. Waarom? Omdat ik
gevoel heb dat ik "dik"
ben. Als je graag ook nog wilt
zeggen wanneer en wat voor sport je doet. Zou ik enorm fijn zijn. Alvast bedankt?

34 reacties

Hey,

als je denkt dat je dik bent kun je je BMI berekenen. dit geeft aan of je over gewicht, normaal gewicht of onder gewicht hebt.


Groetjes,
Als je van mij wilt weeten prima maar zie mijn gewicht exo niet als normaal alsjeblieft. Ik heb ondergewicht maar ik eet erg veel ik kom gw niet aan ik ben altijd zo geweest. (just a Lil disclaimer)

Leeftijd : 16
Lengte : 172 (ongeveer)
Gewicht : rond de 45 geloof ik

Again heb ondergewicht.

Iedereen is mooi zoals tie is. Leelijk en normaal is niks. Love yourself💜

Xx
Ik ben 13 jaar 165cm en 55 kilo ik ben erg onzeker!
Hii
ook mijn gewicht moet je niet als normaal zien.
ik fiets per dag bijna 30 km naar en van school, daarbij rijd ik 2x per week paard en heb de aangeboren gave te kunnen eten zonder aan te komen. Mijn derde sport is dus eten.
ik ben 17 jaar
176 cm lang
en ik weeg 64 kilo

naar mijn mening is iedereen mooi zoals hij of zij is. Door je zorgen je maken over je gewicht, fixeer je je daar veel te veel op. Wanneer je je er geen zorgen over weet te maken, zal je zien dat je vrolijker en gelukkiger wordt
Hey

Volgens mij is het niet toegestaan om gewichten te delen op het forum.
Dit is omdat het voor sommigen een enorme trigger kan zijn. Welke sport je doet kan uiteraard wel.
Als je wil weten als je zelf een goed gewicht hebt kan je best eens spreken met een diëtist, deze kan dit dan voor jou bekijken, je kan ook zelf je BMI berekenen maar dat is wat minder betrouwbaar dan een professionele diëtist.
Iedereen heeft z'n eigen lichaam en het is echt niet de bedoeling dat je jezelf met anderen gaat vergelijken, daar wordt je alleen maar onzeker van, terwijl je waarschijnlijk ene perfect gezond gewicht hebt.

Groetjes
Lot
Ik ben een meisje,
leeftijd: 14
lengte: 174 cm
gewicht: 52 kg
aantal uren sport/week: 10 uur ongeveer

Ik voel me een klein beetje onzeker, niet dat ik echt dik ben want men vrienden zeggen dat ik mager ben maar ik twijfel toch.
Zelf vind ik dat gewicht echt totaal niets uitmaakt, tenminste niet als sociale norm. Als je te dik bent omdat je ongezond eet, zou ik er wel wat aan doen en dus gezonder eten. Maar ik zou zeker niet willen afvallen omdat ik denk dat andere mensen me dan niet accepteren.
Soms denk ik wel dat ik te dik ben maar ik verwerp de gedachte dan meteen, zo'n gedachte is erg schadelijk!
Val af voor jezelf (als het echt nodig is) en niet voor anderen.
Ik vind eigenlijk dat dit veel te veel in onze samenleving zit, dat we letten op hoe dik anderen zijn en dat die mensen dan dus minder waard zijn of minder discipline hebben ofzo maar dat. moet. stoppen. We hebben het echt veel te veel over dit onderwerp.
Je maakt het jezelf alleen moeilijker om er op te letten. Gewicht is maar een cijfer op een weegschaal die mensen hebben uitgevonden en er was ook een tijd dat er helemaal nog geen weegschalen waren uitgevonden. Kortom, gewicht zegt niets. Behalve als je er om gezondheidsredenen last van hebt.

mijn sport is trouwens kunstschaatsen
14 jaar 178 cm lang weeg 57 kilo. ik tennis 1 keer per week.
ik ben een meisje van 14, 175 cm lang en ik weeg 55 kg, ik speel handbal en dan train ik 2x in de week een uur en heb ik in het weekend een wedstrijd! 🙂
Ik ben 16 jaar
178cm lang
En 64kg
Ik die freerunning drie keer in de week.
Reputatie 3
Badge +3
Heey,

Ik ben 18 jaar,
Ben 196cm lang,
En weeg 112kg.

Ik heb 6 jaar op hockey gezeten, maar ben daar onlangs mee gestopt. Ik doe momenteel alleen in de avond tot in de nacht wandelen met een man, en overdag soms ook.

Ik weet dat ik overgewicht heb, en dat ik daar op moet letten. Ik voel me niet onzeker, of slecht.

Ben wel bezig met een dieet schema, gezonder eten, minder eten en meer bewegen. En dat gaat behoorlijk goed.

Je zou je er niet onzeker over moeten voelen. En heb je nou net als ik zoiets van, er mogen wel een paar kilootjes af, dan zou je of met een diëtiste kunnen praten, of zelf een schema maken over hoe je dit het beste kan aan pakken!

Trouwens ik vind een beetje meer vlees aan het bot er mooier uit zien dan eentje met helemaal geen laagje. Verder accepteer je lichaam en wees er gewoon trots over.

^
Future
Reputatie 1
Badge +1

Hoi!

 

ik ben 12 ( ik word over 4 maanden 13 )

172cm

64kg

 

ik voel me wel een beetje onzeker omdat veel mensen op dit forum veel ouder dan ik zijn maar wel het zelfde gewicht hebben. Ik ben bang dat ik nog aankom want ik ben niet heel dik maar ik wil graag wat slanker zijn :(

 

@xwanhopig je hoeft je echt niet onzeker te voelen hierdoor, je weet hun situatie niet dus je kan jezelf er ook niet echt mee vergelijken... Misschien heeft iemand wel overgewicht maar zegt hij van niet of sport iemand gewoon heel erg veel.

Ook als je jouw BMI uitrekent (Body Mass Index) ligt die van jou rond de 20 en dit is voor meisjes van 12 en 13 gewoon gezond! Je hoeft je dus echt geen zorgen te maken.

Als je zelf je BMI wilt uitrekenen kan je de volgende website gebruiken: https://www.vital-kids.nl/bmi-calculator/

 

Veel succes! 

Reputatie 1
Badge +1

Super bedankt! Maar hoe kan ik een beetje afvallen denk je?

minder eten, meer bewegen en water drinken

Badge

Ik ben een meisje bijna 14 jaar

1.75 en weeg 42 kilo.

ik speel nu korfbal voor 5 jaar en doe het 2 of 3 keer per week

Ik ben een meisje van 15 jaar. 

Mijn lengte is 1.75 en ik weeg 60 kg.

Ik doe nu CrossFit (5 keer per week), 20km hardlopen (2 keer per week) en ik fiets iedere schooldag 6 km. Ook doe k trampolinespringen, maar dat doe ik thuis en niet op locatie.

Hoi, m

 

Meisje 

Lengte: 172 cm

Gewicht: 60 kg

Leeftijd: 14 jaar 

 

En sinds quarantaine sport ik niet meer, ben daardoor wel wat dikker geworden. Daarvoor speelde ik hockey.

Jongen 18,

 

192cm

82KG

Zou graag 5kg in spiermassa aan willen komen.

Doe aan bodybuilding/ calisthenics.

Hoi allemaal,

Sorry, ik ga mijn gewicht niet delen, omdat ik er zo onzeker over ben. 

Ik ben 15 jaar, 1,65 m en niet bepaald licht ofzo. Ik eet een derde van wat de meeste leeftijdsgenootjes eten, en alsnog kom ik aan. Het is niet dat ik honderden kilo's weeg, Maar ik heb wel overgewicht.

Ik kan bijna niet sporten, omdat ik allemaal afwijkingen heb (scoliose, beenlengte verschil, migraine, een oogafwijking waardoor ik geen diepte zie, zware astma, hooikorst, kromme tenen, een chronische ziekte in een van mn organen, 3 kromme tenen, lage bloeddruk.) 

Ik vind dit zo vervelend, want ik blijf maar aankomen, terwijl ik echt heel weinig eet, heel veel water drink en ik wel elke dag 10 000 stappen probeer te zeggen (het enige haalbare voor mij is lopen). 

Ik zou zo graag dun willen zijn, ik zou er alles voor over hebben. Mensen staren mij altijd aan opstraat, alsof ik een stuk vuilnis bent. Als ik mijn lunch ben vergeten opschool, en ik ga een gezond boordje halen bij de kantine zeggen mensen: moet je dat wel doen? Ik word uitgelachen, uitgescholden, bedreigt met de dood, alleen maar omdat ik dik ben. 

Ik heb geen vriendinnen, omdat iedereen mij '’vies'’ vind. Terwijl ik er alles aan heb gedaan om af te vallen. Ik heb 4 jaar lang bij een diëtiste gezeten, maar die gaf me elk dag oefeningen op die zo ongelofelijk veel pijn deden, dat ik de motivatie verloor. 

Heeft iemand tips hoe ik af kan vallen? Ik eet echt heel weinig, ik drink veel water, en ik probeer te bewegen.

Reputatie 1
Badge +3

Ik ben 12 jaar 1.50m en 40.1 kg ik ben dik

Badge

 

 

Gewicht ; 62

Lengte ; 170

Leeftijd ; 15

Sport ; 3x per week voetbal

Ik ben 15, 1,87m en 65kg

Reputatie 2
Badge +3

Haii,

 

Ik ben een meisje van 13

Ik ben 1.54m

Ik weeg ong. 43k

Ik deed aan turnen maar daar ben ik mee gestopt ik heb nog geen andere sport :)

 

Xxx

Badge

Hi, ik ben 164 cm, 57kg en 13 jaar. Ik doe 1x per week 1.5 uur dansen en op school hebben we 2x per week blokuur 

lo (redelijk zwaar). Ik ben heel onzeker:(

Reageer