Vraag

geheimhouding door huisarts

  • 9 June 2021
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Hoi mensen

ik wil binnen kort een afspraak maken bij de huisarts omdat ik een soort puistje om m'n penis. Alleen wil ik niet dat mm ouders erachter komen dat ik daar ben geweest. Word dit geheim gehouden door de huisarts en als er iets serieus aan de hand is word dat neem ik aan besproken met mijn ouders?

Iemand nog tips om dit handig aan te pakken ?

 

Alvast bedankt


3 reacties

Ah, dat wist ik niet! Bedankt voor de toevoeging!


Groetjes en goede nacht!

Robin Hood

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Robin Hood ,

 

wat goed dat je meedenkt! Ik wil er graag even een aanvulling bij plaatsen.

Ook als je jonger bent dan 16, mag je zelfstandig naar de huisarts zonder dat je ouders mee gaan of er vanaf weten. Het kan dan wel zijn, dat de huisarts daarna beslist dat het tochbeter is om ook je ouders in te lichten. In die zin geldt er nog geen beroepsgeheim.

Vanaf 16 jaar geldt die geheimhoudingsplicht wel en mag je huisarts niks met je ouders bespreken als je dat niet wil.

 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Hey,

 

Als je 16 jaar of ouder bent kan je zelfstandig naar de huisarts (bellen of afspraak maken). Jonger dan 16 moeten je ouders erbij betrokken worden. 

Gelukkig hoef je je niet te schamen richting je ouders dat je daarheen wil. Ik ga ook best snel naar de huisarts omdat het me geruststelt als er niks aan de hand is.

Ik zou zeggen, vertel tegen je ouders wat je hebt en zeg dat je naar de huisarts wilt al is het maar om te checken. Hier is niks geks aan en hoort gewoon te kunnen!

 

Groetjes van mij!

Robin Hood

Reageer