Vraag

Gaan jullie vaak naar buiten?

  • 29 July 2020
  • 7 reacties
  • 124 Bekeken

Badge

Hoi!! Ik ben een jongen van 14 en ik te ga weinig naar buiten denk ik. Hoevaak gaan jullie naar buiten en is het normaal voor mijn leeftijd dat ik zoveel thuis zit? Ik blijf wel meer dan de helft van de dag thuis. Ik sport wel twee keer per week buiten een uurtje. Hoe zit het met jullie en naar buiten gaan en is het slecht? Of is het normaal voor mijn leeftijd?

Alvast bedankt voor je reactie


7 reacties

Heyy

Ik blijf tegenwoordig ook veel thuis. Zeker met heel deze covid19 kwestie.

Ik denk dat veel tieners vaak thuis zijn hoor. 

Ik ga sws weinig buiten eigenlijk.  Als ik 3 x per maand wegga is het veel eigenlijk.

Groetjs

Nu in de vakantie wat minder dan normaal. Normaal vaak in de schoolpauzes naar buiten, voetbaltraining en wedstrijd. Nu alleen nog 2-3 keer per week hardlopen. Af en toe wat in de tuin. Maar that's it.

Hi Maxe,

 

zowel in de zomer (logisch want beter weer meestal)  als in de winter ben ik veel buiten. Heen en weer naar school op de fiets, toch als 30-40 km op een dag. Verder ga ik met mijn twin veel fietsen (vaak enkele uren achter elkaar) op onze racefiets of mountainbike, dan doen we aan hardlopen en verder zijn we graag op het strand en zwemmen we graag. Het liefst zijn we eigenlijk buiten. Dus, wij zijn misschien het tegenover gestelde van de meesten uit onze klas. Wij houden niet van gamen en die anderen meestal wel. Wij zijn altijd veel buiten (ook al regent het een keertje of is het koud) en zij zitten dan liever te gamen.

 

Bewegen is gezond en buiten zijn ook, dus af en toe eens een uurtje of langer naar buiten gaat je eerder goed doen dan niet. Wij moeten er niet aan denken dat we een dag niet naar buiten zouden mogen of kunnen….

 

Als het weer goed is maken we ons huiswerk liefst ook buiten. Dan kunnen we tegelijk lekker in de zon liggen.

 

 

@Kaas123 ,

maar jullie hebben nu lockdown of bij jou niet? Dan zou ik ook wel meer binnen blijven, alhoewel bij ons in de buurt is wel veel ruimte om toch nog te kunnen sporten zonder iemand tegen te komen. Dat mag bij jullie toch ook nog wel? Of je houdt niet van sport of buiten zijn en daar is ook niet echt iets mee mis natuurlijk.

Even een vraagje, moet je bij het sporten ook een mondkapje op? Want op sommige plekken moet je in België nu met de nieuwe maatregelen toch overal een mondkapje op of niet? Ik bedoel dat loopt niet lekker, want dan zou ik liever thuis op de loopband  gaan lopen.

 

 

Groetjes,

M&M's

 

@Kaas123 ,

maar jullie hebben nu lockdown of bij jou niet? Dan zou ik ook wel meer binnen blijven, alhoewel bij ons in de buurt is wel veel ruimte om toch nog te kunnen sporten zonder iemand tegen te komen. Dat mag bij jullie toch ook nog wel? Of je houdt niet van sport of buiten zijn en daar is ook niet echt iets mee mis natuurlijk.

Even een vraagje, moet je bij het sporten ook een mondkapje op? Want op sommige plekken moet je in België nu met de nieuwe maatregelen toch overal een mondkapje op of niet? Ik bedoel dat loopt niet lekker, want dan zou ik liever thuis op de loopband  gaan lopen.

@M en Ms , ja klopt. In Antwerpen( provincie) is er bijna volledige lockdown. In andere plaatsen zijn de maatregelen strenger geworden. Bubbels zijn ook weer kleiner geworden. Op de meeste plekken waar je gaat moeten contactgegevens worden achtergelaten. Gelukkig woon in ver weg van Antwerpen en mag ik gwn nog buiten tot hoe laat ik wil. In tegenstelling tot Antwerpen waar ze momenteel een avondklok hebben.

Waar en wanneer mondmaskers moeten gedragen worden is een beetje vaag. Zelfs de leden van onze veiligheidsraad zeggen tegengestelde dingen. Sws in drukke plaatsen, derest is nogal vaag. 

vgm bij het sporten, ook in buitenlucht moeten in Antwerpen mondmaskers gedragen worden, al weet ik dit niet helemaal zeker. In andere provincies moet dit vgm niet. 

 

Groetjs

Hey,

 

Ik zelf ga meestal minimaal 3 a 4 ×per dag naar buiten.  Natuurlijk is het door de corona minder, maar ik kan me daar wel op aanpassen.  Door werk ga veel naar buiten dus als ik werk dan is het vaak zo dat het minimaal 13 a 15× is. 

Je moet doen waar je jezelf fijn bij voelt. De ene vind het normaal de ander niet. Maar dat verschilt per persoon,  licht ook aan hoelang etc.

Doe maar waar jij je goed bij voelt.

En zoals @M en Ms  al zei, is het zomer en voor mij maakt dat niet heel veel verschil, maar het is wel meer. En ik doe elke dag gewoon cardiotraining en krachttraining,  waarbij cardiotraining meestal buiten begint 

 

Groetjes Gebruiker c 

Hi Maxe,

 

om een voorbeeld te geven van hoe het is als we hier in Frankrijk zijn: we zijn rond 8.00 uur opgestaan en bijna gelijk naar buiten gegaan. We eten ook buiten, we komen alleen binnen om in de keuken iets te pakken of om naar de wc te gaan. Het is nu 18.45 uur ongeveer en we zijn nog steeds buiten. Over een uurtje of anderhalf gaan we wat eten en daarna denk ik skaten met de jongens en dan gaan we op skates /skateboard naar de boulevard. Nou ja, ons jongere broertje gaat wrs op de scooter en neemt de skateboards mee, dan kunnen we altijd nog wisselen tussen skates en skateboarden ofzo. We hebben toch dezelfde schoenmaat. Tegen die tijd dat we weer thuis zijn, zal het 22.30-23.00 uur zijn en dan gaan we met die mooie weer nog even in het zwembad of jacuzzi. Dus rond 00.00-00.30 gaan we pas weer naar binnen om te slapen. Nou ja, slapen is dan het plan, maar vaak wordt het wel wat later. We zijn hier nu ruim  ‘anderhalf’ week en zo is het bijna nog elke dag gegaan. Dus elke dag minimaal 12 uur buiten zeg maar, soms 16 uur.

 

@Kaas123 

dankjewel voor de update. Ja, van provincie Antwerpen had ik gehoord en ook avondklok. Avondklok was er ook in Frankrijk bij het begin van corona, nu niet meer gelukkig, iig niet hier aan de Côte d’Azur.

Wel weer in alle winkels mondkapjes sinds een tijdje. Jammer dat er altijd zo veel onduidelijkheid is. ik hoorde net dat de veiligheidsregio's in NL ook verschillend denken over mondkapjes. Op de ene plek wel en de andere niet. Ik kan me wel voorstellen dat als er een brandhaard is dat je dan voor die maatregelen kiest, maar ja, ook op andere plekken, wrs ter voorkoming van dat het een brandhaard wordt, willen ze dat je kapjes draagt. Ik geloof niet in alleen dat die mondkapjes  buiten corona voorkomen. Ze kunnen mogelijk helpen, maar die andere regels moet je je ook gewoon houden en dat is nu het grootste probleem volgens mij. Wel die anderhalf meter, maar ja. Ik volg wel de instructies die ze geven. Als het moet dragen we onze M&M's mondkapjes of die van Adidas, die zijn ook wel nice, maar niet voor een hele dag buiten, want we willen er daarna zonder mondkapje niet uit zien als Fred Flintstone, alleen is het bij hem dan omgekeerd, zijn mond is donker en de rest van zijn gezicht lichter :yum:

 

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Ik ben eigenlijk heel veel buiten maar dat komt ook omdat ik paarden heb en een trampoline dus ik heb zeg maar dingen die ik kan doen buiten. Ik ben wel minder buiten vanwege corona omdat ik meestal op de fiets naar vriendinnen ging bijvoorbeeld. Maar opzich maakg het denk ik niet zoveel uit zolang je iedere dag 1 of 2 uurtjes buiten bent is het wel goed.

Reageer