FOR GIRLSHoe vraag ik om een eerste bh aan mijn moeder??

  • 18 February 2013
  • 31 reacties
  • 18859 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi meiden,

Ik ben een meisje van 12 en ik zit in de 2e, Op 1 of 2 na heeft iedereen al een bh en ik denk dat ik er ook aan toe ben. Bij gym doet het pijn bij rennen en als ik er op druk doet het ook pijn. Verder wzit er wel echt al wat om heen en zo. ook een rondje aan de onderkant. Weet iemand hoe ik erover kan beginnen en hoe ik het moet vragen, vind het namelijk best spannend enzo. hoe hebben jullie dat gedaan?

dankje alvast voor de reacties!!

xxMaraa

31 reacties

oh ja,

ik vind het ook best stom dat ik dan de enige ben zonder en waar kochten jullie je eerste bh? hebben jullie nog tips voor goede? En het liefst zonder al te veel vulling.

xx Maraa
Hallo Mara, 

Wat ontzettend vervelend dat je zoveel last hebt bij het rennen.. 

Is het een idee om eens met jou moeder erover te hebben? Het is namelijk niet erg om een bh te dragen. Jij word ook ouder.. En als je er echt last van hebt. Zou ik echt even met jou moeder informeren. 

Zou je nog graag willen weten hoe dat bij mij is gegaan? Dan roep maar.. 
Ja dat zou ik wel fijn vinden! Trouwens bedankt voor je reactie!
Nou ik was geloof ik ietsjes ouder, 13/14 jaar. Ik heb een oudere zus.. Die stelde voor om een keer naar de h&m te gaan. Toen is het eigenlijk begonnen, daar kocht ik niet mijn eerste bh. Mijn eerste bh was een sportbh van de wehkamp. Vreselijk!! Geen aanraderr..  Nou ja, toen heb ik nog geprobeerd om goedkope bh's te kopen van de hema en h&m. Maar de beugels zaten niet lekker.. Dus toen heb ik bij de hönkermuller een bh gekocht, die was wel 30 euro. Maar.. moet eerlijk zeggen die zitten ook wel echt super lekker. 

Maar ja, ik heb niet zo'n moeilijke maat.. Dus meestal zijn er wel leuke bh's. Ik neem aan dat jij ook nog een A hebt? 

Succes ermee!
Hee Maraa

Je moeder vind eht echt niet raar als jij om een beha vraagt. Ze vind het waarscheinlijk ook spannend als jij nu in de puberteit komt. Dus, vraagt het gewoon aan haar. Zeg gewoon: Mam, is het niet eens tijd voor een beha? Als je het echt heel eng vind, kun je het ook gewoon op een briefje schrijven of een mailtje sturen. Dan kun je er ook bij zeggen, dat je het eng vond om te vragen. Ik schreef ook een briefje. 
Ik koop mijn beha's altijd in de livera of de v&d. De hema kan ook, maar daar heb je bij mij geen pashokjes en ze hadden mijn maat niet.

Suc6 

xxx
Hee Maraa
één van de belangrijkste redenen om een bh te dragen is het niet te veel heen en weer schud en zodat je tepels niet doorschijnen. Dat vind ik altijd vreselijk als meiden dat hebben. het is gewoon vies. Ook jongens vinden het zeker niet aantrekkelijk als je tepels doorschijnen. je kan ook beginnen met topjes. Dat deed ik ook. maar ga geen bh dragen omdat je er bij wilt horen en zeker niet 2 over elkaar zodat het lijkt alsof je grote borsten hebt (die meiden heb ik ook in de klas :P)

Stap maar gewoon op je moeder af en vertel precies zoals je het hierboven ook vertelt: mam, ik denk dat ik toe ben aan een bh.
Het is doodnormaal. je moeder heeft dat ook allemaal meegemaakt. waarschijnlijk heb je maat AA 70 of 75. Bij de Hema hebben ze hele fijne en ook leuke vind ik. ze zitten ook erg lekker. Je kan het beste wel 1 met vulling kopen maar geen push-up. Als je zondervulling koopt is het gewoon een topje met een sluiting aan de achterkant zeg maar. Maar je kan altijd ruilen en thuis samen goed passen. je moeder weet vast wat het beste voor je is.
Als je het echt heeeeeeel eng vind om te vragen kan je er ook eerst een grapje over maken en dan wel serieus worden.

maar in ieder geval SUCCES! xx
hoi!

Bedankt voor jullie reacties. @gelepapierlijmmethartjes ik draag nu al een jaar of iets langer topjes, dus dat doe ik al wel. In ieder geval superbedankt! ik wacht nog even op iets meer reacties. Maar ik ga het wel vragen binenkort:o thnx!

Maraa
Hoi maraa,

Ik ging met mijn moeder winkelen, toen liep ik naar het ondergoed toe en wees ik een bh aan. Ik vroeg of ik het een keertje mocht proberen.
Mijn moeder vond het goed (:
Bij de V&D zitten ze ook lekker, de grijze met witte, die heb ik.
Zonder beugel (:
Succes!

Liefs SecretGirl
hahah ik heb ook nog last als iemand tegen je borsten aanknalt, maar je kan bh met beugel en zonder vinden ik heb nu zonder maar mijn moeder zegt dat met beugel goed is. Dus mischien is met beugel beter!?
Hoi iedereen,

Het is gelukt!!!!! GIsterenavond vroeg ik aan mijn moeder hoe zij dat had gedaan. En toen kwam er dus zo'n gesprekje, en toen zij ik dat mijn topjes niet meer zo lekker zaten. Daarna zij mijn moeder: wil jij dan misschien een bh proberen of zoiets. Nu zijn we s' middags naar de stad gegaan en we hebben twee superschattige bhtjes gekregen. We gingen naar de bijenkorf en nu heb ik een witte met stipjes bij de randjes en strikje in het midden van boobs en bloomers. En een grijze van zo'n zelfde. Heel erg bedankt voor de tips!!

Groetjes,
Maraa
hey
ik ging met mijn moeder naar de hema en daar zij ik tegen mijn moeder dat ik wel een bh zou willen om het te proberen
ze zij dat het goed was en reageerde heel positief

xxx lieke vraag gerust om meer hulp
ik hoop dat je hier iets aan gehad hebt
@Ljager1 Waarom zouden moeders raar reageren? :S
vraag gwn , . maak er een soort grapje van bv , mam is je niet iets op gevallen aan mij?
Hoi meiden,

Ik ben een meisje van 12 en ik zit in de 2e, Op 1 of 2 na heeft iedereen al een bh en ik denk dat ik er ook aan toe ben. Bij gym doet het pijn bij rennen en als ik er op druk doet het ook pijn. Verder wzit er wel echt al wat om heen en zo. ook een rondje aan de onderkant. Weet iemand hoe ik erover kan beginnen en hoe ik het moet vragen, vind het namelijk best spannend enzo. hoe hebben jullie dat gedaan?

dankje alvast voor de reacties!!

xxMaraa

Heeey!
Als je borsten pijn doen bij het rennen, heb je duidelijk een bh nodig.
Ik had zelf in groep 8 al een bh en heb nu cupmaat 75E. Best wel groot dus.
Ik begon gwn over de meisjes uit mijn klas. Er waren er al wat die een bh hadden en ik vond dat ik er ook al wel een kon gebruiken. Ik heb het dus gewoon gevraagt.
Heej, 
Als je denkt dat je aan een BH toe bent, moet je dat tegen je moeder vertellen. 
Zij is ook een vrouw, tenslotte. Ze begrijpt je wel. 
Als ik jou was zou ik eerst een kort hemdje kopen, dat is nog geen echte BH maar ze geven wel ondersteuning. 
Je kan ze kopen bij bijvoorbeeld H&M en ze zijn niet duur. 
Anders zou ik gewoon wat oriënteren. Welke bh's zitten lekker? Welke hebben de beste prijs? 
Zo kan je ze allemaal wel eens proberen. Mijn eerste echt BH zou ik trouwens bij een lingeriewinkel kopen. Ze zijn daarvaak wel wat duurder, maarwel betere kwaliteit en vaak krijg je ook advies over je maat en zo. 
Op internet kan je vinden wat je maat is (je moetdan met een centimeter meten onder en op je borst of zoiets). 
xxx
Haaai,
wat toevallig, ik het precies hetzelfde probleem en ik heb het vandaag opgelost:
zeg tegen je moeder/vader/verzorger ik moet nieuw ondergoed hebben en dan pak je wat onderbroeken en een of meerdere BH's.
als hij/zij het vraagt:het was een setje
Ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes, mij
Heey ik ben 1 2 en heb al borsten
En je ziet me tepels wel vaak daarom draag ik losse shirts
Ik weet niet hoe ik aan me moeder een bh moet vragen ben best verlegen en onzeker

X sippe anoniempje
Ik vond dit de eerste keer ook heel lastig om te vragen. Sommige moeders die vallen het zelf op en zeggen van kom we gaan een bh voor je kopen. maar bijv. bij mijn moeder moest ik er echt om vragen en dat vond ik heel schamend en lastig. Ik zei gewoon toen we een keer bij de hema waren van 'mama ik moet eigenlijk nog wat onderbroeken en TOPJES' hahaha en toen kwam ze eruiteindelijk zelf mee, 🙂 sucses!
Hoi ik ben 12 jaar ik merk dat er bij mij ook wat begint te groeien 😞 . Ik een topje geprobeerd maar DIE ZITTEN VOOR GEEN ENE METER 😞 . Misschien heb ik de verkeerde ofzo ik wil best wat anders proberen 🙂 deze leken op een BH maar er zat geen sluiting op dus ook niet echt makkelijk om aan te krijgen. Heeft iemand wat tips om wat te proberen ??????? Ik wil daarna pas overgaan op een BH. Want om een of andere reden schaam ik me de laatste tijd echt overal voor 😞 .
-xxx- me
Ik ben 15 en heb nog nooit een BH gehad haha
Ik ben net 12 geworden en ik draag eigenlijk alleen maar topjes. Ik wil eigenlijk best graag een bh, alleen ik weet niet hoe ik het moet zeggen of vragen. Want ik heb helemaal geen last van topjes want ik heb geen grote borsten maar ze komen wel heb ik het gevoel. Ik weet ook niet of er wel een maat is voor mijn borsten! Dus denk dat mijn moeder het niet nodig vind, misscien om uit teproberen. Hoe moet ik dit zeggen?
Hoi ik ben 12 jaar ik merk dat er bij mij ook wat begint te groeien 😞 . Ik een topje geprobeerd maar DIE ZITTEN VOOR GEEN ENE METER 😞 . Misschien heb ik de verkeerde ofzo ik wil best wat anders proberen 🙂 deze leken op een BH maar er zat geen sluiting op dus ook niet echt makkelijk om aan te krijgen. Heeft iemand wat tips om wat te proberen ??????? Ik wil daarna pas overgaan op een BH. Want om een of andere reden schaam ik me de laatste tijd echt overal voor 😞 .
-xxx- me
Ik heb eigk hetzelfde:S ik draag topjes en ben net 12 ik heb niet echt grote borsten maar wil wel graag een bh proberen! Ik denk gewoon als je met je moeder gaat winkelen zeggen: 'Mijn topjes zitten echt niet fijn'dan kan je zeggen of j e miss een bh mag!
Heey ik ben 1 2 en heb al borsten
En je ziet me tepels wel vaak daarom draag ik losse shirts
Ik weet niet hoe ik aan me moeder een bh moet vragen ben best verlegen en onzeker

X sippe anoniempje
gewoon als je gaat shoppen ofzo met je moeder, zeggen dat je nog ondergoed nodig hebt. Dan kan je vragen of je miss een bh mag of nodig hebt
Ik weet het nog heel goed, ik was ook 12, en ik had al een paar maanden met van die topjes gelopen, op een gegeven moment deden de topjes zelfs pijn bij het rennen, dus besloot ik eerst eens op onderzoek uit te gaan op internet over hoe andere dat hadden gedaan. Toen mijn moeder op zolder met de was bezig was heb ik het aan haar gevraagd, en de dag erna zijn we bh's gaan kopen, ik had toen een 70A, en had 3 van die schattige bh'tjes gekocht van Boobs and Bloomers, die ik heel fijn vind! Ik ben inmiddels 13 en zit nu ruim in de 70B al bijna C! Gaat allemaal best hard, maar je leert het accepteren. Ik snap dat het spannend is, maar het beste is toch om over je angsten heen te komen en het gewoon te vragen, durf je het echt niet? Dan kan je een briefje schrijven of een mailtje sturen! Als je nog hulp nodig hebt, i'm here!!
@Ljager1 Waarom zouden moeders raar reageren? :S
Ik wil eigenlijk ook wel een bh, maar ik ben bang dat ze dan zegt dat het nog niet nodig is ofzo? zo reageerde ze namelijk ook toen ik zei dat ik mijn benen wilde scheren.

Reageer