Vraag

eetstoornissen


Badge

haaiii, Ik ben Lisanne. Ik ga samen met 2 andere meiden uit mijn klas een werkstuk en een presentatie houden over eetstoornissen! Heb jij een eetstoornis gehad of ken jij iemand met een eetstoornis?

Zou je dan deze vragen willen beantwoorden?:)

  1. leeftijd, geslacht
  2. Wat voor eetstoornis heb je en hoelang?
  3. Wat heeft ervoor gezorgd dat je een eetstoornis kreeg?
  4. Wat heeft deze eetstoornis voor gevolgen (lichamelijk en geestelijk)?
  5. Hoe gaat jou omgeving hiermee om?
  6. Wordt je geholpen door iemand? Zo ja Hoe?

Het zou super lief zijn als je dit voor ons wilt doen.

Alvast bedankt xx


Dit topic is gesloten

10 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heyy!

  1. leeftijd, geslacht.   Jongen
  2. Wat voor eetstoornis heb je en hoelang?   Ik heb anorexia nervosa. Dit had ik in 2021 en momenteel in een enorme terugval
  3. Wat heeft ervoor gezorgd dat je een eetstoornis kreeg?     Mijn medicijnen tegen kanker waardoor ik dik werd en ik compleet veranderde. + een enorme behoefte aan controle
  4. Wat heeft deze eetstoornis voor gevolgen (lichamelijk en geestelijk)?    Het maakt alles kapot… eenzaamheid, somberheid , angsten etc. Maar ook pijnlijke botten, 24/7 moe en koud.
  5. Hoe gaat jou omgeving hiermee om?   Wel oke… 
  6. Wordt je geholpen door iemand? Zo ja Hoe?    Ja psycholoog, dietist en kinderarts
Badge

heey jaivy!! super bedankt voor je antwoorden! je helpt ons hier heel erg mee. Het is heel erg dapper van je dat je zo open over jou eetstoornis kunt praten. Heb je kanker en dan krijg je dit er ook nog eens bij, heel heftig. in ieder geval heel veel sterke en geef niet op!

Reputatie 7
Badge +15

Hoi, 

is dit topic niet tegen forum regel 9-B; 

 

9. a. Reclame maken is niet toegestaan.

 

b. Oproepen voor enquêtes, onderzoeken of werkstukken zijn niet toegestaan.

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +15

heeyy, dat klopt wel alleen dit is de enigste manier om levensverhalen van mensen te krijgen als je zelf totaal niet weet wat het inhoud. Niemand is verplicht om dit te beantwoorden dus het lijkt mij geen probleem. Ben je het er niet mee eens dan beantwoord je gewoon deze lijst niet. :)

Ik heb zelf geen ervaring met eetstoornissen, en ik ben heus niet „tegen „ de lijst. Vat het niet verkeerd op, maar het was een reminder. 
 

de kindertelefoon zal wel kijken wat ze ermee doen, miss heb ik het wel verkeerd, en is het “legaal“ 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 6
Badge +3
  1. leeftijd, geslacht: meisje, 16de levensjaar
  2. Wat voor eetstoornis heb je en hoelang?: Annorexia nervosa (8ste-16de levensjaar) & Pica (6de tot 10de levensjaar) 
  3. Wat heeft ervoor gezorgd dat je een eetstoornis kreeg?: perfectionisme, laag zelfbeeld vanwege buitensluiting, opvoeding en perfectionisme , pica heeft geen bekende oorzaak
  4. Wat heeft deze eetstoornis voor gevolgen (lichamelijk en geestelijk)?: mijn eetstoornissen hadden in het verleden alleen indirect invloed op mij. Alleen doordat veel mensen mijn raar vonden, niet vertrouwden, dom vonden, ziek of gestoord vonden maakte het moeilijker. geen lichamelijke klachten, afgezien van maagklachten in mijn jeugd tussen 6 en 11(pica) 
  5. Hoe gaat jou omgeving hiermee om?: veel haat en onbegrip 
  6. Wordt je geholpen door iemand? Zo ja Hoe?: nee. ik heb geleerd met anorexia nervosa te leven. pica heb ik afgeleerd, door mijzelf er intens aan te herinneren dat iets niet eetbaar is.
  7. ik hoop dat jullie hier iets aan hebben 
Reputatie 3
Badge +1
  1. leeftijd, geslacht? 14, meisje
  2. Wat voor eetstoornis heb je en hoelang? Anorexia, bijna een jaar
  3. Wat heeft ervoor gezorgd dat je een eetstoornis kreeg? Voelde me te dik, nietgoed in gym, depressie, lange tijd derde wiel geweest. Begon met afballen en dat sloeg heel snel door.
  4. Wat heeft deze eetstoornis voor gevolgen (lichamelijk en geestelijk)? Toen ik ondergewicht had: geen energie, veel minder gezellig. Nu en toen: depressie, heel veel nadenken over eten en workouts. Constant ontevreden met lichaam. 
  5. Hoe gaat jou omgeving hiermee om? Mijn familie denkt me te steunen en denkt ook te weten hoe ze met anorexia om moeten gaan, dit is echte niet het geval, ze triggeren met alleen. Mijn oma gaat er wel goed mee om, dwingt me nergens toe. En mijn vrienden gaan er ook goed mee om (staan altijd open om te praten, vragen hoe het gaat, hebben begrip dat ik korter naar school ga)
  6. Wordt je geholpen door iemand? Zo ja Hoe? Kinderdokter, dietist en eetstoornissenbehandelaar. Aan de kinderdokter heb ik helemaal niks gehad, ze doet enkel meetingen en vraagt of ik goed poep. Dietiste zelfde verhaal, vertelt alleen maar dingen die ik al weet, heeft ook geen eetschema opgesteld want die had ik al toen ik daar kwam. Behandelaar ook nog niks aan gehad. 👍
Badge

Jij bent een topper!

Super bedankt voor je hulp!🥰

zet hem op en hou vol, jij bent sterker dan de anorexia!💪🏼

xxx

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Lisanne2007 ,

 

@Mij_niet_gezien  heeft gelijk, het is tegen de forumregels om hier oproepjes voor werkstukken en dergelijke te plaatsen:

Regel 9b. Oproepen voor enquêtes, onderzoeken of werkstukken zijn niet toegestaan.

 

Hoe goed je het ook bedoelt, we kunnen dit niet toestaan. Daarom sluit ik nu dit topic. 

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Badge

heeyy, dat klopt wel alleen dit is de enigste manier om levensverhalen van mensen te krijgen als je zelf totaal niet weet wat het inhoud. Niemand is verplicht om dit te beantwoorden dus het lijkt mij geen probleem. Ben je het er niet mee eens dan beantwoord je gewoon deze lijst niet. :)

Badge

Heyyy wat superlief dat je dit hebt ingevuld voor ons🥰 we zijn je erg dankbaar.

We wensen je heel veel sterkte toe en hopen dat je er snel beter van word

Xxx