Vraag

eetstoornis

  • 21 December 2019
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 15 jaar oud.  Ik ben sinds ongeveer een jaar depressief en merk dat het steeds erger word. Ik weet vaak niet meer wat ik met meer wat ik met mezelf aan moet, kijk te veel naar alle negatieve dingen en snij mezelf. Ik krijg hiervoor hulp bij een psycholoog maar heb niet het ieder dat het helpt.

 

Ik heb al een tijdje dat ik erg met eten bezig ben. Ik sla maaltijden over, heb eetbuien en eet liever niet in gezelschap. Sinds een paar dagen is het zo erg dat ik ook extra overgeeft.

 

School is voor mij altijd een plek waar ik veel meer mezelf kan zijn. Ik kan doen en laten wat ik wil en vind het ritme van elke dag naar school gaan erg fijn. Alleen is het nu vakantie.

 

Heeft iemand tips???

Ik weet echt niet meer wat ik met mezelf aan moet.


2 reacties

Hallo,

Ik probeer mezelf zo weinig mogelijk te beschadigen maar dat is voor mij bijna onmogelijk. Ik ben een tijdje gestopt maar dat hielt ik niet meer vol omdat alles alleen maar erger werd.

Een tijdje ging ik me slaan in plaats van snijden maar ook dit is schadelijk voor mijn arm en ik krijg erg las van mijn pols.  

Ik heb veel alternatiefe dingen geprobeerd maar op dit moment werkt het gewoon niet meer. Ik zie het leven niet meer zitten en dan vind ik het ook niet zo erg als ik schade aan mijn armen heb.

 

Groetjes Lieke,

 

Ps Bedankt voor je reactie.

 

Hallo Lieke :)

Niet jezelf snijden, dat is niet goed voor je lichaam, je lichaam is daar te mooi voor om het te beschadigen. Je kan bijvoorbeeld jezelf afleiden als je het gevoel hebt dat je jezelf wilt snijden of bijvoorbeeld alternatieve dingen doen zoals elastiekjes laten klappen tegen je arm/pols of ijsklontjes vasthouden voor een paar minuten zodat het pijn doet maar het je lichaam niet beschadigd.

-Dr8gon99

Reageer