Beantwoord

Eerste keer tampon gebruiken

  • 17 April 2019
  • 5 reacties
  • 1223 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi!
Eigenlijk ben ik 12 jaar maar anders gaan de onderwerpen niet waarop ik zoek.
Ik ben al 3 keer ongesteld geweest en wil nu wel eens een tampon gebruiken.
Alleen het gaat er niet in(de kleinste variant).
Met water
Ontspan
Duwen
Enzovoort,..
- De tekst is verwijderd, is in strijd met forumregel 6-
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 April 2019, 17:19

Bekijk origineel

5 reacties

Hey!

Het is normaal dat als je jong bent de opening van jouw vagina nog niet erg groot is en dat het er dus moeilijker in geraakt. Als je verder in de puberteit zal komen zal dit vermoedelijk ook verbeteren.
Je kunt op voorhand al eens met een vinger of spiegeltje kijken waar het precies in moet.
Probeer de tampon in te brengen als je volledig ontspannen bent en wanneer je ook effectief je menstruatie hebt (zodat het niet te droog is). Forceer het niet en blijf gewoon enkele keren proberen.

Groetjes
Lot
Badge
Hoi!

het is erg normaal dat het nog best lastig gaat. Ik ben nu 14 en had dat ook. De eerste keer toen ik hem er in deed deed het ook pijn. Maar je gaat er aan wennen. En als het niet lukt probeer een eerst een stukje met je vinger in te gaan. Want dat helpt. Je moet namelijk ook je vinger een beetje erin stoppen als je een tampon er in gaat doen.

Tip: ga anders even zitten of liggen. Of doe je benen wijd. Misschien helpt dat
Hey,
Toen ik voor het eerst een normale grote tampon probeerde had ik dit ook, het lukte helemaal niet! Ik heb het een week later nog een keer geprobeerd. Toen ontspande ik helemaal, en nam ik wat verschillende posities aan. Uiteindelijk is het me gelukt, en sindsdien heb ik er geen problemen meer mee! (ik ben met m'n benen wijd gaan zitten). Gewoon even doorzetten dus.
Als het dan nogsteeds niet lukt, zou ik gewoon maandverband blijven gebruiken. Waarschijnlijk lukt het na een paar maanden als alles wat verder is gegroeid wel!
Hopelijk heb je er wat aan.
Xx
Onnodige quote verwijderd

Hey,
Ik vond het eerst ook heel eng om een tampon te gebruiken. Toen ik voor de eerste keer een tampon gebruikte lukte het gewoon niet verder. Dus daarom een tip die bij mij veel beter werkt.
Als je punani van binnen heel droog is zal een tampon daar heel moeilijk in komen en doet het fk veel pijn. Als je een tampon MET APPLICATOR gebruikt zit er een plastic hoesje om, dat gaat er sowieso makkelijker in en dat kun je eventueel ook even nat maken zodat het wat makkelijker gaat. Ook hoef je zelf niey helemaal met je vingers naar binnen om de tampon verder te duwen. En in heel veel wcs heb je GEEN kraantje, als ik dan een tampon zonder applicator gebruik, zitten me handen helemaal onder het bloed en dan is het best wel akward om met bebloede handen het hokje uit te komen. Dus hierbij worden je handen ook niet vies!
Ik raad het je zeker aan om te proberen!
Verder is het niks speciaals omdat er een applicator bijzit, dus het is ook niet duurder.
Ik hoop dat je er iets aan hebt🙃
Xx

ik weet dat deze topic van jaren geleden is maar ja     

hey ik heb toen ik voor het eerst ongesteld was wel een kleine tampon gebruikt, het ging eerst heel moeilijk

dag 1. duurt 10 minuten tot ie eindelijk in is

dag 2. hetzelfde als dag 1

dag 3. gaat soepeler, duurt nu nog maar 7 minuten

dag 4. gaat okay, het is ff een karweitje om in te krijgen maarja

dag 5. ik doe hem erin, druk hem door, en klaar, super makkelijk, haha heb ik dat nou zou moeilijk gevonden :D

dag 6 en 7 waren hetzelfde als dag 5

 

 

 

hier een paar tips:

 

je kan met 1 been op de wc bril dan staat je vagina een soort van open.

 

druk de tampon verder totdat je niet meer verder kan

 

EERST HET TOUWTJE HELEMAAL LOS< ANDERS ZIT JE TAMPON DADELIJK VAST

 

je kan eerst met je vinder een halve centimeter erin en dan eruit zodat je een beetje nat word, dan gaat de tampon er makkelijker in :)  

 

kijk zelf wat je fijn vind, maar een tampon is echt wel een gamechanger, ik werd gek van die domme maandverbanden, voelden als luier.

Reageer