Vraag

eerste bh


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 13 jaar en ik zit in de eerste en ik denk dat ik een bh nodig heb want ze bewegen heel erg en doen ook pijn. Ik had tegen me moeder gezegd of ik een bh mocht toen gingen we naar de winkel maar we konden niks vinden maar waarschijnlijk is ze het vergeten. Ik draag nu ook een hemd en een t shirt onder me trui om het een beetje te verbergen maar het word steeds warmer en je ziet het toch soms ik en ik wil ook gewoon hempjes en shirts aantrekken. Ik ben al ongesteld geworden. Ik vind het ook heel akward om opnieuw te zeggen gaan we nog winkelen voor een bh. Ik weet niet welke maat ik heb en of ik uberhaupt een bh nodig heb. Ik ga sowieso geen topjes nemen ik vind dat onzin het voelt het zelfde als een hemd en geeft geen steun en is ook net zo doorzichtig

Hoe was jullie eerste bh ervaring?
Waar moet ik me eerste bh halen
Hoe moet ik het zeggen
ps let nie op me spelling heb geen zin om er op te letten😁

16 reacties

plss iemand antwoord heb hulp nodig
Heyy! Ik zou je vooral niet druk maken over dat ze het raar vind dat je er naar vraagt want heeel veel vrouwen dragen een bh en het is heel normaal. Dus als je het tegen je moeder zegt kunnen jullie samen naar een winkel (livera, hunkemoller, enz) om daar is te kijken. Voor de juiste maat kan ja ook een medewerker om hulp vragen die hebben er heel veel verstand van en vinden het totaal niet raar om je advies te geven want het is hun baan. Als je het niet tegen je moeder wil zeggen dan kan je dit natuurlijk ook zelf doen en dan ziet ze het vanzelf in de was liggen. Succes x
limelight dankjewel voor je reactie x
als je wilt wil je jou ervaring geven en hoe kun je weten of je ongeveer een bh nodig hebt x
Haha tuurlijk!
Mijn moeder kwam er bij mij zelf mee. Ze is daar heel makkelijk in. Ik heb geen idee hoe oud ik toen was ik geloof 11 ofzo (ben nu 16 trouwens), maar goed we gingen gewoon naar een winkel en ze hebben me daar heel netjes geholpen. Sins dien draag ik elke dag een bh en kan echt niet zonder haha!

Je hebt een bh nodig als je borsten beginnen te groeien, als het alleen pijn doet is dat een teken dat het gaat groeien en zou je een topje kunnen proberen dat geeft toch wel iets bescherming. Maar die wil je niet zei je.
Ik hoop je een beetje geholpen te hebben! Als je nog vragen heb stel ze gerust! X
Hoi

Als je het lastig vindt om je moeder hierop aan te spreken, zou je haar een berichtje kunnen sturen. Dat kan iets zijn als 'Hey mam. Past het om vroeg of laat eens te gaan winkelen voor een bh?' Je moeder zal dan vast begrijpen dat je er eentje nodig hebt.

De soorten en maten kunnen overweldigend zijn. Zoals Limelight aanraadde, kan een medewerker je helpen. Als je maat voor je bepaald wordt, bespaar je jezelf een hoop speurwerk, en is de kans groter dat je een bh aanschaft die comfortabel zit.

Groetjes
Kenshin
Heey,

Mijn moeder kwam er mee, we gingen wat dingetjes online bestellen en toen vroeg mijn moeder of ik een bh wilde proberen. Zo kan je gewoon thuis passen want ik wilde niet in een winkel opgemeten worden ofzo. Ik zou het gewoon aan je moeder vragen. Of je kan jezelf opmeten, op internet staat hoe dat moet. Veell succes!
Geen idee of je er nog wat aan hebt, maar je kan ook met wat vriendinnen gaan shoppen. Heb ik ook gedaan 😉
heey, ik weet niet of je al kleedgeld heb, maar ik zou gwn zelf naar de winkel gaan, anders eerst miss even kijken wat de kleinste maten zijn Enso op internet. ik zou in ieder geval gewoon paar verschillende maten kopen en dan thuis passen en dan terug brengen
Hoi,
Als je slim bent neem je eerst en tussen stap. Koop een sport BH dat is toch ondersteuning maar nog niet 100% een BH. Ik weet dat het akward is maar je moeder heeft het ook moeten vragen. Dus iedere vrouw moet het doen of meisje. Kijk gewoon in winkels en voel wat fijn voelt. En kijk om je heen wat doen de andere meisjes in de kleedkamer wat dragen zij? Topjes? Sport bh? Normale bh? Niks?
Hopelijk heb je hier wat aan!

groetjes,
een persoon
Heey, ik ben zelf 12
Toen ik mijn eerste BH ging halen ging het zo
Hey mag zullen we vandaag shoppen? Ja is goed! Aan gekomen in de C&A zij ik mama mag ik deze BH
Ze zij prima en toen heeft ze hem afgerekend en nu draag ik de BH bijna elke dag (Ik heb ook anderen BH)😂☺

Sorry, ik heb zelf nog geen bh ben ook 13 en zit in het 2de iedereen heeft uit mijn klas een bh behalve ik en nog een ander meisje maar dat andere meisje heeft niks en mijne zijn groter dan sommige uit mijn klas… ik heb hier lang meegezeten sinds het eerste al maar ik draag nu alleen topjes van de Hema. Die zijn nu echt heel klein geworden en het zit niet lekker meer. Dus ik was vandaag in de Hema met mijn moeder en ik zei van ik heb nog topjes nodig ze zijn te klein… mijn moeder zei: oh ja is goed kom we gaan kijken. Eenmaal daaraan gekomen zagen we dat de maten tot m gingen en ik had s alleen die m was al klein dat zagen we dus ik zei mam wat gaan we nu doen? Mijn moeder zei van nou dan moeten we in andere winkels naar topjes kijken… ik dacht echt neeee, ik wou zo graag een bh :( en we hadden nergens meer iets gevonden ze waren allemaal kinderachtig en te klein… Eenmaal thuis zei mijn moeder: hey kijk is op internet of er topjes zijn. Ik dacht oke en vond weer niks… Mijn moeder zei ga is bij de hunkemoller kijken misschien hebben zij topjes (dus die platte elastieke dingen echt flut behalve als je nog njet echt iets hebt. We zagen alleen maar bh’s en uiteindelijk zei mijn moeder nou dan is het maar tijd voor een bh. Ik dacht omg yessss ik kon wel een gat in de lucht springen zo blij was ik. Toen hadden we effe op internet gekeken naar bh’s en nu ga ik waarschijnlijk morgen naar een bh winkel en ga ik een bh passen en krijg ik hem!!!! Eerst dacht ik van ik kom nooit aan een bh ik durfde het niet te vragen maar ja zo krijg ik dus mijn eerste bh. Ik weet niet of jij ook die topjes draagt maar zeg dan dat ze te klein zeg en dan komt je moeder er misschien op. Veel succes!!! Xxxx sorry voor lang verhaal.😂❤️

En anders wacht tot je moeder erover begint ze zal vast zien dat haar "kleine meisje” groot is geworden.

Heyy, mijn eerste bh ervaring vond ik best even wennen, want het zit strakker. Maar nu ik vader een bh draag ben ik eraan gewend. Ik heb mijn eerste bh gekocht van het merk Ten Cate, die vindt ik er fijn. Maar ik hem er nu ook een van Scheisser (volgensmij heet het zo) en die heb ik bij Zalando gekocht. Daar hebben ze best veel keus ook voor tieners. Verder kan je als je even alleen met je moeder bent het aan je moeder vragen. ‘Heyy, mam, ik wil graag een bh want dat lijkt me fijn.’ zou je kunnen zeggen, of doe het op je eigen manier.

Hopelijk heb ik je geholpen! Liefs, Naira193 :black_heart:

Badge +1

hii. eigenlijk moest ik totaal niet wennen aan mijn eerste bh zo zie je dat het voor iedereen anders is, ik zei gwn tegen mijn moeder mam ik wil een bh en de volgende dag had ik r 2

Badge +1

Aangezien je nog geen bh hebt gehad zou ik misschien gewoon even naar de Hema gaan en daar een bh kopen, dan weet je tenminste of je er wel steun door hebt. Het is niet arkward om nog een keer te vragen aan je moeder of je nou nog met haar een bh gaat kopen.

suc6! ~1sa❣️

 

Reageer