een boek schrijven

  • 30 December 2021
  • 19 reacties
  • 276 Bekeken

Reputatie 7
Badge +19

ik zal af en toe een stukje plaatsen van een boek dat ik aan het schrijven ben zeg maar wat  je ervan vindt


19 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi ik ben Noah.

Ik ben 14 jaar oud.

Ik ben zoon van de koning.

Mijn vader heerst over het land van Garden.

Eerst wilde mijn vader me Gard noemen maar dat vond mijn moeder niet goed.

Ik vecht graag in de oorlogen waar ik tegen de vijand van mijn vader moet vechten.

Ik heb een grote tuin en als ik boos ben ga ik daar heen om na te denken.

Eigenlijk wilde mijn vader me niet.

Mijn moeder had me geadopteerd.

Het enige waar mijn stiefvader me voor hield was omdat ik zo goed kan vechten.

Dat kon ik beter dan mijn 2 broers, 2 zussen, 2 broertjes en 2 zusjes.

En in mijn stiefvaders oorlogen waar ik in vocht deed hij alles voor me om me in leven te houden.

Het liefst zou ik willen dat hij van me houdt.

Over ongeveer 2 maanden met de vijand die over het land Sangen heerst.

De heerser van dat land heet Sard.

En mijn vader heet Verdi.

Een super rare naam dus.

 

Reputatie 7
Badge +19

dit is de eerste bladzijde wat vinden jullie?

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @wilhelmavemela

Ik vind je verhaal tot nu toe erg mooi! Misschien een tip: wissel af met enkelvoudige en samengestelde zinnen, dat leest wat makkelijker dan alleen maar enkelvoudige zinnen. Zo wordt je lay-out ook mooier. :) Denk aan de laatste zin, dat dat ipv En mijn vader heet Verdi. Een super rare naam.: Mijn Vader heet Verdi, Ik vind Verdie best een rare naam. Mijn vader is aardig/streng/grappig/ slim (of/en) heeft een bierbuikje, hij is kaal, ik noem maar wat.  Geef je karakters en werelden  ook wat meer informatie zodat de lezers goed kunnen inbeelden hoe ze eruit zien en wat hun persoonlijkheid is. :) 

Hoop dat je hier iets aan hebt! 

xx Eenmeisje004 

 

Ik denk echt dat dit een leuk boek wordt als ik het zo lees! Wil je schrijver worden? 

Ik zal wel iets minder korte zinnen achter elkaar doen en in plaats daarvan een lange zin van maken door middel van een komma.

Succes met de rest schrijven! 

Mogen we hem ook lezen als hij helemaal af is?

Groetjes,

Ikke13

Ps: ik denk echt dat je een geweldige schrijver kunt worden!

Reputatie 7
Badge +19

heel erg bedankt voor jullie reacties ik wil actrice en schrijfster worden en natuurlijk wil ik jullie mijn hele boek laten lezen als hij af is wat zijn  enkelvoudige en samengestelde zinnen? (ik zit in groep 8 en ben 12)

Volgens mij is dat dat je niet meerdere korte of lange zinnen achter elkaar zet. Dat is fijner lezen.

Ik kan het ook helemaal fout hebben hoor

Hoi @wilhelmavemela,

Heel mooi verhaal! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Ik heb een tip: Misschien kan je iets langere zinnen maken, zoals @Eenmeisje004 en @Ikke13 al zeggen, door komma’s.

Veel plezier met schrijven!
Groetjes,

Wereld

Ik heb gisteren in de Nederlands les nog meegekregen wat enkelvoudige en samengestelde zinnen zijn:

  • Samengestelde zin: Een samengestelde zin zijn een paar zinnen die je aan elkaar koppelt. Als je schrijft: ‘’Ik ben daar echt blij mee. Maar hoe gaat hij het oplossen?(enkelvoudig)’’ Dan kan je er ook van maken: Ik ben daar echt blij mee, maar ik ben benieuwd hoe hij het gaat oplossen.(samengesteld)’’. Er zitten ook 2 persoonsvormen in de zin.
  • Enkelvoudige zin: Een korte zin die over een kort ding gaat bijvoorbeeld: ‘’Ik ben blij’’. In enkelvoudige zinnen zit maar een zin en geen komma’s.

Dit linkje kan je een beetje helpen: https://leren.wrts.nl/topics/476/enkelvoudige-en-samengestelde-zinnen:-hoofd--en-bijzinnen?book=1094

Zie je het verschil?

Ik hoop dat ik je hier een beetje mee heb geholpen!


Groetjes,

Wereld

Reputatie 7
Badge +19

bedankt ik zal gauw iets nieuws plaatsen

Reputatie 7
Badge +19

Hoi ik ben Noah.

Ik ben 14 jaar oud.

Ik ben zoon van de koning.

Mijn vader heerst over het land van Garden.

Eerst wilde mijn vader me Gard noemen maar dat vond mijn moeder niet goed.

Ik vecht graag in de oorlogen waar ik tegen de vijand van mijn vader moet vechten.

Ik heb een grote tuin en als ik boos ben ga ik daar heen om na te denken.

Eigenlijk wilde mijn vader me niet.

Mijn moeder had me geadopteerd.

Het enige waar mijn stiefvader me voor hield was omdat ik zo goed kan vechten.

Dat kon ik beter dan mijn 2 broers, 2 zussen, 2 broertjes en 2 zusjes.

En in mijn stiefvaders oorlogen waar ik in vocht deed hij alles voor me om me in leven te houden.

Het liefst zou ik willen dat hij van me houdt.

Over ongeveer 2 maanden met de vijand die over het land Kïan heerst.

De heerser van dat land heet Ben.

En mijn vader heet Verdi.

Een super rare naam dus.

Stel je een gezin voor.

12 mensen op een rij van oud naar jong.

De eerste heet Verdi een grove gemene oude man die houdt van vechten. Oorlog dat is wat hem boeit. Hij haat Noah.

De tweede heet Elle ze is de vrouw van die grove man niemand weet hoe ze bij elkaar zijn gekomen. Hoe dan ook ze passen totaal niet op elkaar. Elle is lief zacht aardig en ze houd van Noah.

De derde is Brad een coole vent waarop iedereen wil lijken ruw maar ook wel aardig soms. Hij gunt zijn jongere broertjes en zusjes heel wat al laat hij het niet altijd zien.

De vierde is Niek een rustige stille jongen die vooral op zichzelf leeft hij is nooit duidelijk naar de rest.

De vijfde is Mandy precies wat je je voorstelt bij een bitch helaas maar ja ze is populair iedereen wil op haar lijken en alle jongens lopen achter haar aan.

De zesde is Anna Anna is een lieve maar kritische zus voor raad en adviezen kan je altijd bij haar terecht.

De zevende is Noah Noah is een lieve verlegen jongen maar als hij moet vechten popt hij uit zijn schulp genadeloos slaat hij mensen neer. Ook al haat Verdi hem.

De achtste is Emi zij is een hardwerkende dochter ze wil dan ook een mooie toekomst.

De negende is mik mik voelt zich vaak alleen en gaat dan naar Noah als toevluchtsoord mik kan op Noah rekenen.

De tiende is Dirk een mollig en verwend kind het lievelingetje van Verdi.

De elfde is Lillie ze is altijd aan het dromen en echt prinsesje.

De twaalfde is Sil ze is een klein opdondertje en kent alle geheime kamers en gangen uit haar hoofd en houd enorm van grapjes.

 Dat is mijn gezin.

Reputatie 7
Badge +19

Sorry 3 maanden geleden is niet binnenkort.

Wilhelmavemela. Geef vooral tips. En help me verbeteren.

Reputatie 7
Badge +19

En wat vinden jullie ervan?

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi het ziet er goed uit, een soort  Fantasy- avonturen roman:)   Ik las het en ben wel nieuwsgierig hoe het verder gaat, dus dat zit goed !Ik wil de personen beter leren kennen zeg maar,  En trouwens, excuus ik had deze nog niet eerder gezien ! Bloos . Maar het begin is iig wel nieuwsgierig-makend.

groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

Ja met wat voor soort scene zal ik beginnen en met wie.

Dus wilt iemand dit invullen:

Een probleem.

Welke personen/huisdieren.

En welk thema.

 

Als jullie dit opschrijven kan ik beginnen met mijn 1e hoofdstuk.

Wilhelmavemela

@Julian12 Dankjewel Bloos Bloos;). Ik hoop dat het een leuk boek word.

Reputatie 7
Badge +17

Ik ga meedenken maar dat is nog best moeilijk. Welke richting wil je op met het verhaal bijvoorbeeld ?  Leuk dit ! :) 

Groetjes liefs Julian XxXxX

Reputatie 7
Badge +19

Je mag hiervoor een rendom scene doen bij het paleis een beetje om de tijd te vullen dus vul gewoon iets in.

Ik zal het verhaal dat ik in mijn hoofd heb samen vatten.

Pleeggezin.

Oorlog.

Magie.

Misbruik.

Wie ben ik.

Iemand.

Bijzonder.

Wat wil ik.

Meisje.

Hulp.

 

Dat want als ik samenvattingen maak is hij zo lang als het hele boek. En help me verbeteren.

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +19

Ja met wat voor soort scene zal ik beginnen en met wie.

Dus wilt iemand dit invullen:

Een probleem.

Welke personen/huisdieren.

En welk thema.

 

Als jullie dit opschrijven kan ik beginnen met mijn 1e hoofdstuk.

Wilhelmavemela

@Julian12Dankjewel Bloos Bloos;). Ik hoop dat het een leuk boek word.

Kan iemand nog antwoord geven op een WEL leuk topic?

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ja zeg dat wel. Misschien kun je de personen op reis laten gaan? En dat ze dan avonturen beleven en  elkaar af en toe tegen komen. En dat ze aan het eind een groot geheim ontdekken. Misschien kun je ze in tweetallen van alles laten beleven.  Met hun dieren die dan slimmer zijn dan je denkt.  Je kan alle kanten op met dit verhaal. Meer dan in het echte leven zeg maar ;) zeker nu. 

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 2
Badge +1

dit is de eerste bladzijde wat vinden jullie?

Interessant intresant

 

Reageer