dromen zijn echt?

  • 13 November 2019
  • 20 reacties
  • 478 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyo,

Oke dit gaat vreemd klinken maar sinds 2 weken heb ik hier last van.

Sinds 2 weken droom ik over de vreemdste dingen. Over dat ik in mijn droom mensen stalk, mensen vermoord, dat ik een man help met zakken wegslepen.  Ik weet wat erin zit, maar waarom?

Dit is natuurlijk al absurd raar. Maar het is net alsof ik een Netflix serie kijk. Elke dag gaat het verder.  Dezelfde droom ik sta voor een raam. Te kijken naar iemand. Op een gegeven moment wordt diegene wakker en loopt naar het raam. Ik duik weg en zie een vervolgens een man met een stok naar me toe lopen. De jongen die naar het raam keek is weer terug in bed en de man wuift dat ik mee moet komen.  Vervolgens lopen we wat lijkt een eeuwigheid en komen we eindelijk aan bij een pand. Ik ga zitten want ben uitgeput van al het lopen.  

(2) De man schudt me wakker en vertelt dat ik wel 10 min voor me uit zit te kijken. Dus ik zeg sorry en hij neemt me mee naar de tafel. Op de tafel legt hij een kaart van de stad waar ik woon. Hij klopt niet helemaal want de woonwijk en flat staat er niet op. De man zegt dat het gebied die ik aanwijst een bos is. Dit is raar want de woonwijk en flat staat er al 10 jaar ofzo. Nou ja. Uiteindelijk wijst hij op een huis. Ik heb geen idee wie daar woont. Hij verteld dat ik daar stond te kijken en vraagt waarom. Ik heb werkelijk geen idee.

(3) Ik word naar wat het lijkt wakker in een bus. De man zit naast mij en vraagt hoe ik me voel. Ik voelde me vreemd. Hij kijkt me aan en vraagt of ik het plan heb begrepen. Ik heb hem niet gehoord maar weet wat het plan is. We gaan naar een huis. We wachten tot iemand slaapt en slaan toe. Uiteindelijk sta ik buiten te wachten hij komt met een aantal zakken naar buiten en gooit het in de bus. 

(4) Ik sta in een kamer en kijk om me heen. De man is nergens te bekennen. In een stoel zie ik me oud leraar van gymnastiek. Dit was me meest favoriete leraar ooit. Ik loop op hem af, maar krijg dan een raar gevoel. Zo'n gevoel van angst. Daarna sta ik buiten en voel me dus vreselijk. 

 

Mijn vraag is hoe is dit mogelijk. Hoe kan je dezelfde droom maar dan een vervolg krijgen. En waarom droom ik over mensen stalken, iemand vermoord? Als ik wakker word voel ik me heel ellendig. De hele dag heb ik dan het gevoel van angst. En hebben meerdere mensen zoiets meegemaakt of iets wat er op lijkt.

 

Me psycholoog zegt dat het kan komen doordat ik veel games speel. Dus sinds vorige week heb ik dat drastisch verminderd. Naar 2x per week 3uur. Eigenlijk alleen om te streamen. Maar dit zijn geen schiet spellen of wat dan ook. Ik bedoel van Marbles krijg je niet deze dromen. Maar het blijft dus. 

Ik ga niet al mijn vervolg verhalen hierop schrijven, dat word anders een 3 bladzijden topic.  

 

Ik ga morgen weer naar de psycho toe en hopelijk kunnen we een oplossing vinden.

 

See ya!

Spookyzx 


20 reacties

Hey Spookyzx

 

Je ervaart eigenaardige dromen. Hierin doe je dingen waar je van schrikt. Je psycholoog schrijft deze dromen overwegend toe aan het gamen.

Het was verstandig van je om deze dromen met een psycholoog te bespreken. Zoals de psycholoog zei, zouden de dromen afgeleid kunnen zijn van zaken die je ziet of doet. Minderen met gamen zou kunnen helpen bij het verzachten van de droominhoud, maar het zou evenwel kunnen dat jouw onderbewustzijn niet veel prikkeling nodig heeft om een enge droom te construeren. 

 

Ik zag eens een poster van een horrorfilm. Eén oogopslag was het, niet meer. Toch kreeg ik telkens nachtmerries rond die ene poster. Om een reden is het griezelige beeld dat op de poster te zien was me bijgebleven. 

 

Merk je dat je na het ontwaken heftigere of agressievere gedachten ervaart? Zolang de gebeurtenissen uit je dromen zich niet herhalen in het dagelijkse leven, hoef je je volgens mij niet al te veel zorgen te maken. Bespreek deze, zoals je voorstelde, gerust met de psycholoog. 

 

Groetjes

Kenshin

Heyo Kenshin, 

 

Als ik wakker word dan voel ik me niet agressief of dat ik heftige gedachten. Ik heb alleen dat ik een enorm schuld gevoel heb, dat ik echt iets fout heb gedaan.

Me psycholoog vertelde iets dat je alleen droomt in de laatste fase de rem-slaap en dat je iets van 6 tot 7 dromen hebt per nacht. En dat dromen ervoor zorgt dat je hersenens al je herinneringen een plek kan geven. Waardoor je dus droomt. 

Nou krijg ik morgen medicatie. Die helpt dat ik sneller tot rust kom en sneller kan slapen. Dit moet er dan voorzorgen dat ik me beter voel. En ik heb een notitie boekje gekregen van hem. Als ik weer wakker word van zo'n vervolg droom dan moet ik meteen alles opschrijven van wat ik me eraan herinner.

Hoe dit me precies gaat helpen weet ik ook niet. Maar dat hoor ik maandag dan wel.

 

See ya!

Spookyzx.

Dat je met een schuldgevoel ontwaakt kan ik me voorstellen. Echter is dat schuldgevoel niet nodig: je hebt niets verkeerd gedaan. Het zullen hoogstens je hersenen geweest zijn die op een unieke manier geheugendeeltjes aan elkaar probeerden weven. 

 

Fijn dat je samen met je psycholoog met de dromen aan de slag kan. De droominhoud noteren lijkt me daarbij in ieder geval nuttig, gezien het neerschrijven je zou kunnen helpen om deze hersenspinsels een plaats te geven. 

 

Gr. Kenshin

Heyo,

Ik wou eerst een nieuwe topic aanmaken, maar het gaat over die dromen dus waarom niet gewoon een kleine update hier.

Dit gaat enorm gek klinken en ik voel me nog vreemder dan eerst erover.

Mijn  dromen blijven zich dus constant herhalen, en dan vervolgens komt een vervolg erop.  1 maand geleden droomde ik dat ik met een man mensen ging stalken, met lijkzakken rond liep, mensen begraaft in bossen. En de droom voelt zo ontzettend real. Ik weet dat het dromen zijn, omdat ik elke dag gewoon wakker wordt in bed, of ik lig op de grond in mijn slaapkamer. Ik voel me daarnaast ook niet moe of heb het idee dat ik weg ben geweest.

Mega gek. Ik droom nog steeds elke dag over deze man, en dat we mensen bezoeken, kijken hoe ze slapen, wat ik hierboven al schreef. Nou zijn er mensen bijgekomen. En kort samengevat wat me dromen de laatste paar dagen waren:

Ik lijk wakker te worden in een bus, ik ben hier al zo vaak wakker geworden dat ik weet dat het de bus van die man is. we staan aan de rand van het bos. Een andere jongen die ik nog nooit heb gezien zit vast gebonden achter in de bus. Ik vraag aan de man wat we met die jongen gaan doen, dan stapt hij uit en ik ook. We nemen de jongen mee naar een plek in het bos en pakken voorwerpen. ( ik ga niet zeggen wat ik moest doen van die man, want het is zo schokkend). Ik hoor letterlijk het geluid als ik met het voorwerp bezig ben, ik voel alles, alsof ik daar echt ben. De jongen snijdt me in mijn been, dan lopen ik en de man terug naar de bus en rijden terug naar het pand, waar hij woont.

 Het klinkt raar, misschien ongeloofwaardig en dat begrijp ik. Ik weet niet wat het is. Maar op het moment dat ik daar bezig ben in het bos die jongen zit te martelen laten we maar zeggen, het voelt zo echt. Ik weet natuurlijk niet hoe het echt voelt, maar hoe zeg je dat. idk. De laatste tijd lijken al me dromen nog echter te zijn. Ik voel wat ik doe, ik ruik de geuren van het bos, ik voel de regen op me komen, hoe me schoenen nat worden als we door de plassen lopen, en ik zie alles zo echt. Je hebt niet in mijn dromen dat er iets gebeurd wat in het echt eigenlijk niet zou kunnen. 

Ik weet nog dat ik keek naar de plek waar de jongen me sneed. En de wond was niet zo groot als in mijn droom, maar er zit wel degelijk een snee daar. Hoe dan? Dit is al raar, maar laatst kwam er iets in het nieuws. er was een lichaam gevonden in het bos. En ik dacht echt van oh f*ck wat heb ik gedaan. Nou bleek het te zijn om iemand die zm had gepleegd, maar ik voel me zo rot over diegene zijn of haar dood. Alsof het door mij komt.

De vraag die ik echt heb nu is van wat moet ik doen? Ik praat er elke keer met me psycholoog over. En ik heb medicatie daarvoor gekregen, maar de dromen worden er alleen erger van. Ik durf gewoon niet meer te slapen. Ik wil gewoon wakker blijven. Ik wou me laten opnemen woensdag, maar dat mocht niet. Omdat mijn situatie niet levensbedreigend is, en omdat het maar '’ nachtmerries'’ zijn. 

Meestal is het toch zo dat je iets droomt en dat als je opstaat, dat je de helft volledig bent vergeten. Je weet wel iets, maar niet alles. Waarom is dat niet bij mij? Ik ben gestopt met me dromen op te schrijven en heb dat schriftje weg gegooid. Ik dacht dat het daardoor kwam, maar ook dat helpt niet.

Ik weet gewoon niet wat te doen, waardoor het komt, of wat het is.

 

Spookyzx.

Wat een boeiende relatie met dromen die je hebt. Heel uniek hoe je dromen als levensecht ervaart, in zulk detail. 

 

De snee op je been zou een wonde kunnen zijn die je overdag opliep. Je onderbewustzijn herinnert zich dat, en verwerkt het gewond raken in een droom. Zo zou ik dit verklaren. 

 

Goed dat je de dromen met je psycholoog bespreekt. Heeft deze eventueel voorgesteld om over te schakelen naar een andere soort medicatie? Wie weet heeft een andere formule of dosering een prettiger effect. 

 

Gr. Kenshin

Hey,

Als ik het zo hoor, klinkt het echt als een goede film tho. Alleen jammer dat je er zo veel last van hebt zeg! 

Ik snap, gezien de dingen die je beschrijft, je heel sterk het gevoel krijgt dat het echt is. Vooral ook omdat er geen rare aspecten inzitten en het voor jou een lopend verhaal is.

Vraagje, is het altijd nacht in jouw dromen? Want ja, als het gewoon dag is, kan het echt niet dat het waar is.

Nog een vraagje: ik snap dat je dingen uit je droom haalt en daarom denk, oe, het is echt. Maar wat laat je denken dat je daadwerkelijk hiertoe in staat bent? Waarom "vertrouw" je jezelf niet?

Verder ben ik benieuwd, in hoeverre kun je je details herinneren uit je dromen? Zou je die man herkennen als je 'm in het echt tegenkomt? (Like, in het hypothetische geval dat hij echt zou bestaan.) (En dit is gewoon nieuwsgierigheid, dus als het te dichtbij komt ofzo, skip gewoon deze vraag. De rest ook overigens, als je het niet wil.) 

Wil je je laten opnemen, zodat jij dan zeker weet dat je niet weg bent geweest als je zo'n droom hebt gehad? Want je zou ook een keer een camera op jezelf kunnen zetten. In een ander topic van je las ik namelijk dat je toch niet ontzettend lang slaapt, dus je hebt niet super veel geheugen nodig right?

Ah ook echt vet kut dat je met die jongen dacht dat jij iets had gedaan. Goed dat je hier met je psycholoog over spreekt.

En die wond op je been werkt waarschijnlijk juist de andere kant op. Je had 'm al en toen droomde je erover. Ik heb zo vaak geen idee hoe ik aan schaafwonden en blauwe plekken kom. Dat is niks geks. Waarschijnlijk voelde je die wond in je slaap ofzo en zijn je hersenen dat gaan verwerken.

Ik zou zeker die medicatie gaan bespreken met je pschyhiater als de dromen alleen maar erger worden. Ook goed dat je het bijft bespreken met je psycholoog!

Gr. Pin

Heey,

Waarschijnlijk heb ik die snee al eerder opgelopen inderdaad, maar dat het exact die plek is waar die jongen me sneed. Zouden me hersens dan echt zo erg met me spelen?


Vraagje, is het altijd nacht in jouw dromen?

Meestal wel ja. Of het is echt heel erg vroeg. De lucht buiten is dan net alsof het 4/5 uur is. 


Maar wat laat je denken dat je daadwerkelijk hiertoe in staat bent? Waarom "vertrouw" je jezelf niet?

Ik heb het idee dat ik geen gevoel meer heb als ik over dit soort dingen denk. Ik snij mezelf bijvoorbeeld niet heel veel meer, maar als ik snij dan voel ik niks, het maakt me ergens wel blij, maar er is geen pijn, of het gevoel van dit voelt niet goed. Ik denk nu echt dat ik gewoon ergens echt gestoord ben. Bedenk je bijv. dat bij een film of wat dan ook iemands vinger wordt geknakt. Een normaal iemand voelt het echt ook zo bij zich. Ik heb dat niet.  Ik voel het niet. Hetzelfde is met het kijken van een horrorfilm als iemand wordt vermoord of gemarteld op een vrede manier, dan kijk je weg, of je voelt echt dat gevoel van hoe gruwel dat niet is. Ik voel dat niet.

Ik blijf wel denken van ik zou zoiets nooit doen, maar de dromen die zich dus elke nacht herhalen zorgen ervoor dat ik me zo voel alsof ik het wel degelijk echt heb gedaan.  Klinkt dat logisch?


in hoeverre kun je je details herinneren uit je dromen? Zou je die man herkennen als je 'm in het echt tegenkomt? 

 Ik herinner me best veel. Ik zou exact naar het pand waar die man zou wonen kunnen fietsen. Ik weet waar het pand staat, hoe die eruit ziet, waar de sleutel zou liggen als de deur op slot is. De man zelf zou als de politie zou vragen van beschrijf die man hem volledig kunnen beschrijven. Het is een wat oudere man, rond de 60 schat ik, een breed  hoofd als een bolle vierkant. De man heeft geen wenkbrauwen of wimpers, alsof die dat heeft weggescheert. Hij heeft een krullend rossige baard die bruin/ donkerblond aan de boven kant, de onderkant is grijzig. Zijn haar zit vreemd. Bruin haar, redelijk lang niet dat het tot zijn shouders komt, maar als hij het "gewoon" zou hangen dan zouden zijn ogen bedekt worden. Zijn haar zit in een 2 splitsing. Sommige mensen hebben hun haren na 1 kant gekamt, hij heeft het dus in het midden na beide kanten gekamt. Zodat je dus die kale streep dwars door het midden hebt lopen.

Volgens mij heeft zijn hoofd ooit is hard gestoten want aan de rechte kant op zijn achterhoofd zit een rode vlek.

Het haar zelf is krullend van zichzelf en vettig (glanzend). Hij heeft net als ik grijze ogen. Zijn oren zijn klein ten opzichte van zijn brede hoofd.

Hij draagt eigenlijk bijna altijd een donkerblauwe spijkerbroek met een donkergroene hoodie. Ik heb een zwarte spijkerbroek aan, met een hilfiger shirt.  Grappig is dat deze man een heel fijn en prettig gevoel geeft als we in het pand zijn, of als we in de bus aan het praten zijn. Soms moet die me wel aan iemand denken aan iemand. Hij heeff altijd een fijne uitstraling alsof hij een grote knuffel beer is.

Maar als we eenmaal voor iemands huis staan dan voel ik me alleen maar slecht, en zijn uitstraling is dreigend. Een paar dagen geleden toen ik die jongen moest doden ja laten we maar eerlijk zijn, ik voelde me zo slecht toen we terug liepen. Hij zei niks maar ergens voelde het zo dubbel. Alsof hij hetzelfde voelde, maar aan de andere kant alsof hij het allemaal erg grappig vond. 

Als ik wakker wordt, dan heb ik een heel ellendig gevoel. En voel ik me erg schuldig. De druppel kwam pas toen ik afgelopen week in het lokale nieuws las dat er een lichaam was gevonden in het bos. Ik dacht meteen terug aan wat ik de nachten ervoor had gedroomd. Sindsdien vertrouw ik het allemaal niet. Alsof diegene dood is door mij.


Wil je je laten opnemen, zodat jij dan zeker weet dat je niet weg bent geweest als je zo'n droom hebt gehad?

Ja, dat is waarom ik me wil laten opnemen. Ik wil weten of ik wegloop, al weet ik zowat zeker dat ik nergens naartoe ga. En ik wil weten of mijn dromen zich ook daar blijft verder spelen. Of dat het misschien daar stopt, of dat er misschien eindelijk een leukere dromen afspeelt.

Ik ga het proberen met die camera morgen avond, omdat ik nu eigenlijj dit type in mijn pauze van Twitch.  Vandaag is er gelukkig geen droom. 


Ik zeg dit best veel, maar toch zeg ik het nog een keer. 

Ik blijf het super vinden dat jullie me blijven helpen, en met me willen mee denken, ik vind dat echt heel fijn!

See ya!

Spookyzx.

Naar mijn vermoeden doen je hersenen inderdaad een hoop speelwerk. Zelf schrik ik ook weleens van mijn dromen. 

 

De een zou anders gevoelig kunnen zijn dan de ander. Zo raken horrorscenario’s jou misschien niet, terwijl jij eventueel wel geraakt zou kunnen worden door dingen die anderen niet raken. Je vertelde bijvoorbeeld dat je je slecht voelde toen je die jongen doodde: dat slecht voelen lijkt me een natuurlijke emotie in deze situatie. 

 

Wat Pin voorstelde lijkt me een goed plan; namelijk jezelf filmen. Wie weet kom je er op die manier achter of je beweegt, spreekt of mompelt in je slaap. 

 

Gr. Kenshin

Hey,

Je hersenen weten waarschijnlijk zelfs beter dan jij waar die wond precies zit, aangezien zij alle signalen binnen krijgen en versturen om de wond te lokaliseren en te helen.

Als het altijd rond 4/5 uur is, slaap je dan ook toevallig altijd?

Ik vind je niet gestoord. Ik kijk ook wel eens series zonder iets te voelen als er iets ergs gebeurt met een karakter. Dat maakt je hooguit '’ervaren'’. Je bent gewend aan de beelden. Dat betekent niet dat je ook dit zou hebben als je daadwerkelijk in zo'n situatie zou zitten.

Wauw, dat zijn echt een hoop details. Je hebt toch ook ergens genoemd dat je een kaart te zien kreeg, maar deze klopte niet met de werkelijkheid? Dus dat pand zou er ook niet kunnen zitten?

Ik hoop dat je wel echt weet dat diegene die dood is, dat echt zelf heeft gedaan. Dat is zijn keuze geweest en jij hebt daar niks mee te maken gehad! Ik denk dat het goed is om dit gevoel te blijven bespreken, want een schuldgevoel is al niet chill, maar al helemaal niet als het onterecht is.

Hopelijk helpt de camera een beetje!

Gr. Pin

Heyo,

Ik ga mezelf vanavond filmen zoals ik al vertelde. Ik denk dat ik de camera gebruik die ik meestal heb voor game reviews of unbox video's.  Die heeft namelijk ook een nachtfunctie.

Als het altijd rond 4/5 uur is, slaap je dan ook toevallig altijd?

Het is niet altijd rond die tijd, maar het komt wel is voor. Ik heb me wekker bijna altijd aan staan voor 5.30 tenzij ik die dag een toets of examen heb, dan staat me wekker voor 4.30. Dus dat zou dan de 1e aanwijzing zijn dat het maar een droom is. 


Je hebt toch ook ergens genoemd dat je een kaart te zien kreeg, maar deze klopte niet met de werkelijkheid? Dus dat pand zou er ook niet kunnen zitten?

Dat klopt. In een van me eerste dromen die over mij en deze man gaan keek inderdaad op een kaart. Deze klopte niet omdat de woonplaats en de flat waar ik in de buurt woon niet op de kaart stond. Hij vertelde me dat er nooit een flat of woonplaats heeft gestaan, maar dat het een bos is. En dat klopt dus niet omdat die plek al minstens 10 jaar zo is.

Het pand daarentegen bestaat wel degelijk.  Ik kan er zo naartoe fietsen. Maar in mijn droom staat het pand leeg, terwijl in de echte wereld het pand nu weer bezet is. Hij stond wel lang leeg omdat er een wietplantage was aangetroffen. 


Ik hoop dat je wel echt weet dat diegene die dood is, dat echt zelf heeft gedaan. Dat is zijn keuze geweest en jij hebt daar niks mee te maken gehad.

Ik weet dat uiteindelijk bleek te zijn dat diegene zelf een einde aan zijn leven heeft gemaakt. Dat het ging om een meisje en dus niet een jongen. Toch blijft ik het gevoel hebben dat het mijn schuld is. Maar hopelijk raak ik dat gevoel langzaam wel kwijt.

 

See ya!

Spookyzx .

Hey,

Veel succes alvast vannacht. Welterusten en hopelijk geen vervelende dromen!

Dat dat pand eerst een wietplantage was, kan natuurlijk ook bijdragen aan het feit dat het een soort slechte plek is in jouw dromen.

Kijk, dat persoon was ook nog een meisje. Aanwijzing 2. Hopelijk verdwijnt het gevoel inderdaad snel!

Gr. Pin

Heey,

Ik heb mezelf dus gefilmd, om echt zeker te zijn dat ik in de nacht niks vreemds doe.

Blijkbaar sta ik 's nachts op en ga tegen de muur zitten te praten. Dit doe ik niet heel lang trouwens maar wel verschillende malen. 

video:

00.30: Ging ik slapen.

01:00: Volgens mij slaap ik nu echt.

02:30: Stond ik op en liep naar de muur.

02:43: Ik ga eindelijk zitten tegen de muur. Ik kan op de beelden niet zien wat ik 13min lang naar de muur zit te staren, wel zeg ik 5x Ja in die 13min. 

03:15: Ik val wederom in slaap. Tenminste dat denk ik,  want ik praat al 5 min niet meer.

03:36: Ik sta op schreeuw keihard, en begin lachend terug naar me bed te lopen. Dit zijn maar 6 stappen. 

03:52/03:54: Ik lijk weer echt te slapen.

05:10: Mijn wekker gaat af en de dag begint weer.


Dus ik slaapwandel blijkbaar. Dus het enigste wat vreemd is, is dat ik tegen de muur zit te praten en uiteindelijk gaat schreeuwen om vervolgens te lachen.

Ik heb me opa en oma gevraagd of ze het gisterennacht ook hebben gehoord. Me oma hoort niks zonder gehoorapparaat,  dus die zal het wel niet gehoord hebben. En opa dacht dat er een kraai op het dak zat. 

Zelf ben ik erg opgelucht bij het zien van de videobeelden. Ik doe dus niks geks. Dood en stalk geen mensen. 

Ik heb nieuwe medicatie gekregen voor de dromen, en we gaan samen kijken wat we kunnen doen aan het slaapwandelen.

 

Thnx voor de tip van dat ik mezelf kon gaan filmen!

See ya!

Spookyzx. 

Je bent erachter gekomen dat je slaapwandelt. Goed dat je jezelf gefilmd hebt :slight_smile:  Nu ben je gerustgesteld. Wie weet liep je de wonde op je been op tijdens het slaapwandelen. 

 

Kan je de droom die je had linken aan de keren dat je ‘ja’ zei of de keren dat je uit bed stapte? Droomde je zeg maar over een gesprek of over rondwandelen?

 

Gr. Kenshin

Hey,

Fijn dat dit je zo gerust heeft gesteld! Het lijkt me ergens ook wel grappig om dat van jezelf terug te zien, of niet?

Had je die nacht ook weer zo'n droom?

Hopelijk kunnen jullie wat met de nieuwe medicatie en de ontdekking van het slaapwandelen.

Gr. Pin

Heyo,

Na dat ik mezelf had gefilmd en wist dat ik slaapwandel, heb ik dit samen met me psycholoog besproken en heb daardoor nieuwe medicijnen kregen. Ik slik momenteel dus 2 verschillende soorten medicijnen, en het werkt behoorlijk goed!

De dromen over die man en mij lijken op een eind te zijn gekomen, of ik droom momenteel niet elke dag meer over hem en onze avonturen lol. De medicatie tegen slaapwandelen werkt nog niet echt, dus hebben opa en ik mijn deur vervangen voor een deur met een slot, zodat ik 's avonds niet weg loop haha. 

 

See Ya!

Spookyzx.

Hey,

Wat goed dat je nieuwe medicatie je dromen weg lijkt te houden! Het slaapwandelen lijkt nog niet weg, maar je kan nu in ieder geval niet meer de deur uit. Pas daar wel mee op, je deur op slot 's nachts, want als er brand uitbreekt... Maar dat zal je vast niet heel erg vinden denk ik 👀

Gr. Pin

Haha, als er brand uitbreekt, zou ik juist de deur op slot doen, weer lekker verder slapen laat mij maar liggen haha.:blush::sleeping:

Hey Spookyzx,

Ik keek vandaag een video van een Youtuber die ik volg. Hij vertelde o.a. over een serie dromen die hij had. Hij had voor weken achter elkaar dromen in dezelfde buurt/wijk. Altijd droomde hij een vervolg. De details zijn nu een beetje vervaagd en idk er waren veel details. Hij legt het zelf veel beter uit, hier is het filmpje.

In ieder geval, ik moest meteen denken aan jou en aan jouw reeks met dromen. Heb je hier nog steeds last van?

Als je geïnteresseerd bent, zou ik zeker die video kijken. Ik vind het altijd wel interessant om dat soort dingen te lezen/horen/kijken. Daarnaast staan er ook interessante comments in van mensen die ook lucid dreams en andere bijzondere dromen hebben gehad. 

Ik hoop btw dat het niks triggert en dat je dan straks weer die vreemde dromen krijgt. In dat geval, I'm sorry. Misschien dan beter niet die video kijken?

Gr. Pin

Heey Pin,

Sorry voor me erg late reactie. Ik had het wel gelezen en heb de video ook gekeken, maar heb dus blijkbaar geen reactie achtergelaten mijn excuses!

Ik heb zelf er niet heel veel last er meer van. Als ik terug denk aan mijn dromen en de dingen die ik heb gedaan in mijn dromen dan voel ik me nog steeds wel ergens slecht. Ondanks dat het dus gewoon een droom is.

Ik heb dus niet meer echt een vervolg van een vervolg droom, maar wat ik wel nog steeds heb is dat ik constant hetzelfde droom. Ik heb bijvoorbeeld nadat ik jouw reactie las en het filmpje had bekeken elke avond dat ik droom over dat ik op het werk ben en dat niemand me ziet, behalve 1 collega. En diegene zit dan achter de kassa producten te scannen en als ik langs loop dan kijkt hij me recht aan. Hij zegt niks, hij kijkt alleen en dan wordt ik wakker. Elke keer als ik naar hem toe ga en hem aan kijkt dan wordt ik wakker. Ik kan bijvoorbeeld in mijn droom de hele winkel en kantine doorlopen, of gaan zitten in het magazijn,  maar zodra ik bij de kassa kom en ik kijk naar die jongen wordt ik wakker.

Wel grappig of typisch is als ik in mijn droom aankom en meteen naar die jongen toe loop en hem dus aankijkt en wakker word, dan heb ik 3 uur geslapen. Terwijl het voelt alsof ik maar enkele seconden heb geslapen. Maar als ik dus ga rondlopen, en bijvoorbeeld in de kantine ga zitten en in mijn gevoel naar een halfuur naar die jongen loopt en wakker wordt, dan heb ik maar 1 uur of zelfs minder geslapen.  Dat is wel bijzonder vind ik. Dus als ik veel doe in mijn droom dan wordt ik sneller wakker, maar als ik meteen naar die jongen loopt dan slaap ik 3 uur of iets korter. 

Opzich vind ik het wel prima deze dromen over me werk. Een collega waar ik al een tijdje een oogje op hebt zie ik daar ook altijd dus dat is wel chill. Het is in iedergeval fijner dan de dromen daarvoor. Over dat ik uren in een bos rondloop, iemand ontmoet, diegene volgt en uiteindelijk val iets breekt en over de grond moet tijgeren om uit een dal te komen.

Dus ik hoop dat ik nog een tijdje mag genieten van de supermarkt dromen haha. 

See ya!

Spookyzx. 

Ik heb trouwens de reacties gelezen onder de video, en het is wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met deze vreemde dromen.

Hey,

Nu ben ik degene die is vergeten te reageren 🙈 Wel alles gelezen enzo... Ironisch.

Dat lijkt me idd best grappig, dat je toch steeds in dezelfde wereld zit in je dromen en dat je dan vanalles uit kan spoken. Weet je op zo'n moment dat je droomt?

Misschien als je wat research doet en wat oefent, dat je zelfs kan sturen in welke wereld je komt als je gaat slapen? Maar ja daar moet je ook maar net zin in hebben.

Wel top dat die "thriller" dromenserie nu is afgelopen!

Gr. Pin

Reageer