Dringend! Hechten of niet?

• 1 October 2015
  • 2 reacties
  • 200 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb dit keer nogal erg gesneden in mijn arm...
De wond is zo'n 3 cm lang en staat 4 mm open.
Moet dit gehecht worden?

2 reacties

Hoi @secret-,

Ik denk niet dat de wond gehecht hoeft te worden, maar snijd alsjeblieft niet meer zo diep. Het beste snijd je helemaal niet meer, natuurlijk. Ik kan niet goed inschatten hoezeer de wond bloedde, maar heb je hem goed schoongemaakt en er een verbandje omheen gedaan? Of op zijn minst een pleister? En was het voorwerp waarmee je jezelf sneed schoon? Anders kan het zijn dat de wond niet goed geneest, en in dat geval zou ik als ik jou was contact opnemen met een huisartsenpraktijk. Houd het even in de gaten, op internet zijn er ook genoeg dingen te vinden over wondgenezing en hoe dat in zijn werk hoort te gaan. Je wond is nu ook te oud om gehecht te worden, wonden horen binnen 6 uur gehecht te worden, anders sluit je de bacteriën die erin zitten er in op en dat doet geen goed 😉. 

Weet iemand in je omgeving dat je jezelf snijdt? Doe je het regelmatig en zo ja, hoe lang al/hoe diep? 

Je hoeft natuurlijk geen antwoord te geven op mijn vragen, maar als je hulp nodig hebt of gewoon even wilt praten ben ik er 🙂. 

Liefs 
Neeh, het hoeft niet persee gehecht te worden maar als iemand die zelf ook heeft gesneden. Probeer ermee te stoppen! Er zijn heel veel verschillende manieren te vinden om te stoppen Maar als je toch soms een uitglijdertje hebt maak alsjeblieft alles goed schoon zodat het niet geinfecteerd raakt ofziets, vergeet niet dat er altijd mensen zijn die om je geven en die willen echt dat je stopt waarschijnlijk en ze willen zeker al niet dat je geinfecteerde wonden krijgt.

Reageer