drank bij vrienden

  • 17 August 2019
  • 3 reacties
  • 187 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen,

Ik ben paar dagen geleden met vrienden wezen Chille. Het was echt heel gezellig enzo maar er was ook best wel sterke drank. In het begin wou ik niet maar toen zij ook begonnen kreeg ik ook wel een soort van druk om ook te gaan doen. Ik had nog nooit echt sterke drank op dus moest de eerste keer hoesten en vond het echt FK goor enzo maar als je er een beetje cola bij doet was het wel lekker. Ik heb dus best wel heel veel op en was ook echt wel aangeschoten. Gelukkig lagen mijn ouders al te slapen toen ik thuis kwam maar ik voel me eig wel schuldig. Moet ik het ze vertellen of niet...? Zit er wel mee dat als ze het weten ik sws niet meer met hun weg mag terwijl het wel gwn echt goede vrienden van me zijn😕. Ook ben ik bang dat ze het tegen hun ouders zeggen en zij dan weer problemen krijgen wat natuurlijk ook niet me bedoeling is.
Dus als je weet hoe ik dit het beste kan oplossen LMK😊
Groetjes mij (14)

3 reacties

Heyo,

Je hebt een gezellige avond gehad met je vrienden. Jullie hebben sterke drank gedronken. Uiteindelijk voel je je nu schuldig omdat je ouders het niet weten.

Waarom zouden zij (je ouders) dit willen weten? Wat zal hun reactie daarop zijn? Waarschijnlijk niet van: "Oh super gedaan Xx, wauw wat ongelofelijk knap, was het lekker, en ben je nog gevallen?"

Wwaarschijnlijk zullen ze hier niet blij mee zijn. En zullen ze zoiets zeggen van dat je dit nooit meer mag doen, spreek niet meer met ze af.

Dus wat wil je? Op je donder krijgen, of het voor je houden en de volgende keer de sterke drank te laten staan. Je kan in vervolg met je vrienden afspreken dat niemand je aandringt om mee te drinken.

En als je nou toch wilt drinken, hou het dat op maximaal 2 glazen. Dan ben je niet aangeschoten, en hoef je ook geen schuld gevoel te hebben na de hand.

See ya!
Spookyzx.
Zoals Spookyzx al zei: Ik zou het niet vertellen. Dan krijg je straf en mag je misschien niet meer met die vrienden uitgaan. Ik zou gewoon zorgen dat je de volgende keer niet (zoveel) drinkt. Het is helemaal aan jou of je überhaupt drinkt, maar je hebt ook een verantwoordelijkheid naar anderen. De jij moet jouw drinkgedrag bepalen, het drinken moet jou niet beinvloeden.
Ik heb het hier wel altijd met mijn moeder over en ik weet ook dat ik op mijn flikker krijg als ik aangeschoten of bezopen thuis zou komen. Mijn moeder is zich wel bewust dat heel veel jongeren tegenwoordig al vrij vroeg drinken en zegt er alleen maar over dat ik mijn eigen grenzen moet kennen en aangeven, als vrienden een beetje pushen is nee gewoon nee. Nu ben ik denk ik ook wat ouder dan jij bent maar het is tegenwoordig vrij "normaal" dat jongeren van 13/14 al (sterke) drank drinken, ik zag laatst op het nieuws iets over dat 40% van de jongeren van 12 tot 18 (sterke)drank drinkt (het kan zijn dat de getallen wat afwijken kan me dit niet helemaal herinneren). Mijn vrienden roken en drinken en omdat het in onze vriendengroep qua leeftijd vrij ruim zit (14/15 (weet het niet precies) tot ongeveer 19) zitten er ook enkele bij die wel eens drugs gebruiken. Mijn enige advies is om niets te doen wat jij zelf niet wilt, ben vaak genoeg met mijn vrienden maar drink misschien een of twee biertjes of een glas van het een of ander aangezien ik wel zo bewust wil blijven dat als er bijvoorbeeld iets met een van mijn vrienden gebeurt dat ik in ieder geval aanspreekbaar ben als er bijvoorbeeld ambulance of iets er bij moet komen.

Ook zou ik het niet aan je ouders vertellen als je dan denkt dat je niet meer met hun om mag gaan maar ik zou ook zorgen dat het niet elke keer gebeurt zodat ze bijvoorbeeld niet van de buren of bij de supermarkt in de buurt horen wat jij allemaal uitspookt..

Reageer