Vraag

drang om te snijden/krassen

  • 13 May 2019
  • 8 reacties
  • 333 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey daar ben ik weer,
ik had eerder een topic over dat ik me had gesneden maar daarna was gestopt maar nu doe ik het soms. maar dan meer kleine krasjes. Ik heb vaak zin om het te doen. Is dit heel slecht want de krassen zijn echt niet diep zoals de eerste wel was. en ik pas nu ook meer op waar ik ze maak.

xx
alvast bedankt voor antwoord

8 reacties

ik snij mezelf ook sinds kort omdat ik mijn leven gewoon zat ben en al veel heb mee gemaakt zelfs heb ik ook zelfmoord neigingen al vaak heb ik dat geprobeerd maar niet gedurfd ik zoek ook tips voor als ik van t snijden af wil komen maar maak je maar niet teveel zorgen om mij.
sterkte
groetjes boringboy
Hey!

Je 'hoeft' zeker niet depressief te zijn om jezelf te snijden.Er zijn meer jongeren die dat doen dan dat er depressief zijn, toch verdient elk van die jongeren gepaste hulp.

Ik ben al blij dat er vooruitgang in zit, namelijk dat het minder diep en op minder plaatsen is.
Wat zorgt ervoor dat het je lukt jezelf tegen te houden om nog dieper te snijden? Je zou met dat gevoel of die oorzaak iets kunnen doen en het ook proberen toe te passen op sijden in het algemeen.
In je eerste topic gaf je al aan wat bang te zijn voor de zomer met een litteken dat je toen had. Misschien is het mooie weer en de bijkomende activiteiten wel al een goede motivatie om het snijden zoveel mogelijk te beperken?
Misschien haal je nog wat bruikbare tips uit dit topic over alternatieven voor zelfbeschadiging.

Je hebt een heel gelukkig leven, er zijn best veel jongeren die op zich een heel gelukkig leven hebben, maar waarbij er toch iets wringt waardoor ze zich slecht gaan voelen. Weet je wat voor jouw de trigger was, of waarom je dit vaker bent gaan doen?

Is er iemand die weet dat jij dit doet? Ik denk dat het je heel erg zou opluchten als je er eens met iemand over zou praten. Een goed persoon daarvoor zou de school/huisarts kunnen zijn. Die heeft beroepsgeheim en mag dus niets aan jouw ouders vertellen (tenzij jij dat wel graag wilt natuurlijk), ook kan hij/zij de eventuele wonden verzorgen. Ook de leerlingenbegeleiding bij jouw op school kan je opvangen.

Groetjes
Lot
Sergio_ ik weet het niet, het voelt wel fijn. Om te zien dat er nog leven in mij zit. Ik weet dat ik eigenlijk best wel geluk heb. Een lieve familie die om geeft, een paar prima vrienden. Ik kan mijn hobby’s doen. Maar toch voelt het niet zo. Alsof je nooit compleet gelukkig kan zijn.
x
o ja nog 1 vraagje
waarom snij je jezelf??
Sergio_

Bij kleine krasjes valt de pijn wel mee en dat prikken in de douche is ook niet erg, bijna fijn
maar bedankt voor je antwoord.

x
Hey
ik zou als ik jou was proberen een andere oplossing er voor te vinden want je zelf pijn doen is niet heel handig je kan er verslaaft aan raken en kan tot een depressie lijden probeer hier alsjeblieft over te praten met iemand en een betere oplossing te zoeken want anders word het straks nog erger ik hoop dat je het gaat lukken
x
hey,
het lijkt me sws al pijnlijk om mezelf te snijden ( ik d8 dat alleen depresieve mensen dat deden)
tja snijden? je word er niet beter van maar als je bijv gaat douchen gaat dat toch prikken??
niks voor mij maar het is jouw mening als jij het goed vind dan hoef je er niks aan te veranderen

Groetjessss
het ding is het is iets wat je kan controleren, je hebt geen controle over wat er gebeurt in je leven, je heb geen controle over de mensen om je heen. maar hier heb je controle over en dat is denk ik wat het zo fijn maakt

Reageer