draai ik door met mijn dieet?

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben 17 jaar en ik ben 1.62. Mijn gewicht is nu 69 kilo. 3 weekjes geleden woog ik nog 72,3. Het afvallen gaat dus erg makkelijk! Alleen, het enige waar ik de hele dag nog aan kan denken is afvallen en gezond eten. Smorgens als ik wakker word bedenk ik al wat ik die dag ga eten en hoeveel ik moet sporten. Ik mag met mn dieet op 1 dag in totaal 1200 calorien. Vaak kom ik net aan de 700. Als ik hoger ga raak ik in paniek. Dan denk ik dat ik bijkom en dat ik mijn hele dieet verpest. Ben ik gewoon heel erg gemotiveerd of draai ik door? Iedereen heeft me gewaarschuwd dat ik ervoor moet zorgen dat het geen obsessie gaat worden ( belachelijk dat zal t nooit worden...;-) ) oh btw, ik wil 15 kilo kwijt, hopelijk lukt het

10 reacties

Je draaid door
Heb jij daar verstand van dan?... Ik plaatste dit met serieuze bedoelingen, niet om botte reacties te krijgen..? En nu we het er toch over hebben... Draaid is met een T!
Als je wilt afvallen kan dat natuurlijk op verschillende manieren,
maar jezelf uithongeren is geen goede manier!

Als je wilt afvallen eet dan gewoon gezonde dingen, zoals fruit,groenten etc.
En natuurlijk is sporten erg goed om te doen. Zorg wel dat je genoeg brandstof hebt
als je gaat sporten. Dat heeft je lichaam nodig. Het is niet zo dat als je een maaltijd eet voordat
je gaat sporten dat je dan niets afvalt omdat je alleen maar die maaltijd van net aan het verbranden
bent. Als je  plotseling de rem op je eetpatroon gooit,  vertraagt je stofwisseling en gaat je lichaam steeds slimmer om met de voeding die binnenkomt.
met het gevolg: Alles wat je wel eet neemt je lichaam zo snel mogelijk op, dus kom je eerder aan.

Een paar tips: Verander je eetpatroon langzaam. Maak voor jezelf een schema van wat allemaal mag eten. Begin bijvoorbeeld 's morgens met fruit of een fruitshake. Je lichaam went ervanzelf wel aan. Neem voor de lunch een salade en neem 's avonds voor het diner alleen maar groente of maak een grote salade. Drink daarnaast voldoende water mintens 1 liter per dag. 

Je valt veel sneller en beter af als je gewoon gezond blijft eten.

Wish you luck x
Beste scared27,

Maak bij www.voedingscentrum.nl een account en hou daar bij hoeveel je eet en of je wel alle vitamines binnen krijgt.

Je moet minstens 1457 kcal per dag eten als je niet je lichaam wilt verwoesten. Je moet zoveel eten als je de hele dag NIET zou bewegen, maar aangezien je ook veel sport, moet je 2194 kcal per dag eten om niet af te vallen. Om gezond af te vallen moet je tussen 1646 en 1755 eten. Ga je minder als dat eten dan gaat je lichaam in starvation mode. Je organen krijgen letterlijk niet genoeg energie en gaan afbreken. Je spieren gaan afbreken en je hart is ook een spier! Dus eet minstens 1646 per dag, doe je best.
Als je minder als dat gaat eten en dan ineens normaal, dan kom je trouwens 2 keer zoveel weer aan.

Zorg ervoor dat je trouwens genoeg B1 binnenkrijgt, anders gaat je stofwisseling slecht werken.

Je hebt bijna geen overgewicht meer trouwens. En hou je aan die 15 kg, als je minder als dat gaat wegen kun je ondergewicht krijgen.

"Observe, learn, and react." - Cheshire Cat
Heb jij daar verstand van dan?... Ik plaatste dit met serieuze bedoelingen, niet om botte reacties te krijgen..? En nu we het er toch over hebben... Draaid is met een T!

Je stelt een vraag aan de mensen die op dit forum zitten. Als iemand van mening is dat je doordraait moet je je niet meteen aangevallen voelen. Misschien had hij die bedoeling wel, maar ik heb het er even over dat je je niet aangevallen moet voelen als je niet het antwoord krijgt dat je verwacht.
En als je zelf vrede hebt met hoe je op dit moment doet, en niet nog minder gaat eten dan zou ik het zo laten. Je lijkt me wel erg gemotiveerd maar let wel op dat je niet te gemotiveerd raakt.
En zoals Cheshire zegt, hou je aan die 15 kilo.
Bedankt allemaal. En ja ik reageerde indd erg fel.. sorry! Ik zal proberen om meer te eten maar dan voel ik me daarna zo slecht, alsof ik een misdaad heb gepleegd.. dat is echt een rot gevoel. Iedereen in mijn familie valt gewoon heel veel af, en bij mij gaat het langzaam terwijl ik het hardste mijn best doe... Ik hoop dat het me gaat lukken?
scared27 hoe langer het duurt voordat het eraf is, hoe langer het duurt voordat het er weer aan is.
Badge +17
Ik heb je even je BMI berekent. Daaraan kun je zien of je te zwaar of te licht bent. Jouw BMI is 26,3 en je bent dus net ietsjes te zwaar. Zorg ervoor dat je niet te vaak iets tussendoor eet en neem niet te vaak frisdrank. Kijk hoe jij een klein stapje kunt maken door bijvoorbeeld veel sporten!
Doe alsjeblieft rustig met je dieet meid. 

Ik wil je niet beschuldigen, maar misschien ben je een eetstoornis aan het opbouwen. Ik dieet ook, maar op een andere manier. Ik let niet op gewicht en niet op caloriën. Ik kijk in de spiegel en als ik niet tevreden ben met wat ik zie, vraag ik het mijn vrienden. Dan zeg ik "Hey. Ik vindt mezelf een beetje stevig worden. Is dat zo?". Mijn vrienden zijn geweldig en geven altijd precies het eerlijke antwoord. Ik vraag mijn vrienden want ik zelf ben nooit blij met wat ik zie maar ik wil geen anorexia krijgen. 

Ik let niet op caloriën, zoals ik al zei. Ik let op wat ik eet en hoe veel. Vetten en caloriën zitten overal in maar er zit verschil tussen de gezonde en ongezonde. Ik heb gewoon alle koekjes en snoepjes geband en vooral suiker. Verder dieet ik niet. Ik eet zo veel als ik wil en kom hierdoor niet aan (ik weet niet of dit voor iedereen werkt maar je kan het proberen). 

Zorg wel dat je vrienden hebt die altijd eerlijk zijn! Ik hoop dat het hielp xx
Dit is niet heel gezond. Misschien is het handig als je er met iemand over gaat praten. Op zich is dieeten niet slecht (als je het gezond doet) maar als je van te voren al lijstjes in je hoofd gaat maken en in paniek raakt als je boven een bepaald aantal calorieen komt is er misschien iets meer aan de hand.
Probeer gezond af te vallen door groenten en fruit te eten, veel water te drinken, minder snoepen en meer bewegen. Volgens het voedingscentrum moet je drie maaltijden met twee/drie tussendoortjes eten. Kijk ook eens op proud2bme.nl 😉

Reageer