Vraag

Douchen na sport..

  • 11 October 2017
  • 21 reacties
  • 5784 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik ben bang dat als ik na sport ga douchen ik een stijve krijg, omdat ik erg snel een stijve krijg als ik geen onderbroek aan heb. Douchen met een onderbroek aan is ook geen optie, want dat doet niemand.

21 reacties

Hi Mick100,

no worries, dat heb ik ook wel eens gedacht, dat ik steeds een stijve zou hebben, vooral omdat ik ook nog op jongens val, maar in het echt gebeurde het bijna nooit. Als het dan toch een keertje gebeurde was ik vaak niet de enige, dus ja boeie. Andere jongens van onze leeftijd hebben het ook wel eens en ik draaide dan maar een beetje naar de muur, zodat het minder opviel of je showt hem gewoon even een keertje en dan heeft iedereen hem gezien en dan is het ook klaar.

Ik douche op school met gym altijd bloot en ook na het sporten, meestal met jongens van mijn leeftijd of ietsje ouder, tot een jaar of 18. Ik schaam me niet voor mijn lichaam en ben ook wel wat gewend, want ik ga al van kleins af aan naar het naaktstrand en nu nog steeds. Ik heb al zoveel piemels gezien en hoewel ze allemaal verschillend zijn, zijn ze ook weer hetzelfde, zeg maar. Op de meeste piemels let ik ook helemaal niet, ook al ben ik gay. Alleen als het een echt leuke jongen is, kijk ik en ja, das soms wel opwindend, maar ik krijg dan bij het douchen toch niet snel een stijve.

Wat voor sport doe jij dan en val je op jongens en hoe oud zijn die jongens waar je mee gaat douchen?

Groetjes,
M&M’s
Tijdens school?
Je kunt het desnoods verbergen met een handdoek (werkt niet echt als je onder de kraan staat natuurlijk) .
Hi Mick100,

no worries, dat heb ik ook wel eens gedacht, dat ik steeds een stijve zou hebben, vooral omdat ik ook nog op jongens val, maar in het echt gebeurde het bijna nooit. Als het dan toch een keertje gebeurde was ik vaak niet de enige, dus ja boeie. Andere jongens van onze leeftijd hebben het ook wel eens en ik draaide dan maar een beetje naar de muur, zodat het minder opviel of je showt hem gewoon even een keertje en dan heeft iedereen hem gezien en dan is het ook klaar.


Ik douche op school met gym altijd bloot en ook na het sporten, meestal met jongens van mijn leeftijd of ietsje ouder, tot een jaar of 18. Ik schaam me niet voor mijn lichaam en ben ook wel wat gewend, want ik ga al van kleins af aan naar het naaktstrand en nu nog steeds. Ik heb al zoveel piemels gezien en hoewel ze allemaal verschillend zijn, zijn ze ook weer hetzelfde, zeg maar. Op de meeste piemels let ik ook helemaal niet, ook al ben ik gay. Alleen als het een echt leuke jongen is, kijk ik en ja, das soms wel opwindend, maar ik krijg dan bij het douchen toch niet snel een stijve.

Wat voor sport doe jij dan en val je op jongens en hoe oud zijn die jongens waar je mee gaat douchen?

Groetjes,
M&M’s


Ik voetbal elk weekend en ik zti op dit moment met anderen in het team van 13/14 jaar. Zelf ben ik 15. Ik val niet op jongens, maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat dat gaat gebeuren. Ik ben zelf niet echt veel gewend qua naaktheid. Ik weet ook niet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik op een of andere manier kan oefenen, zodat het normaler voor mij wordt.

Mick
Hi Mick,

Het komt allemaal echt wel goed.

Ken je je teamgenoten al of is het een nieuw team? Nou ja, maakt ook niet zo heel veel uit, maar voor het douchen heb je de wedstrijd of training gehad. Er zijn vast wel een paar jongens waar je een goed gevoel bij hebt. Jongens die gewoon aardig zijn, ik bedoel niks seksueels hoor. Gewoon dat je er een klik mee hebt. Dan zou ik gewoon beetje bij de jongens gaan staan en met die jongens praten over de wedstrijd ofzo in de kleedkamer en dan terwijl je staat te praten je uit kleden net zoals die andere jongens en gewoon met ze meelopen terwijl je het hebt over een mooie voorzet of iets wat net gebeurd is. Ze hebben waarschijnlijk niet eens door dat je bloot bent, dus gewoon douchen alsof er niks aan de hand is. Beetje ouwehoeren en klaar. Probeer dus niet op te vallen door te laten merken dat je het eng of raar vindt, want een pispaaltje is snel gezocht. Ga dus niet twijfelen en ook niet als eerste onder de douche weg na 30 seconden. Het komt echt wel goed.

Als je toch een stijve krijgt, hoef je je er niet voor te schamen, want ik las net in een ander topic dat die van jou 16 cm stijf is, dus very nice, zou ik zeggen 🙂.

Grappen worden er altijd in de kleedkamer gemaakt, probeer niemand te kwetsen en doe gewoon een beetje mee. Zo gaat dat nu eenmaal.

Misschien helpt het om jezelf nog even af te trekken voor de voetbalwedstrijd of training, dan ben je misschien minder snel geil en krijg je niet zo snel een stijve. Moet je zelf maar even bekijken, wat je fijn vindt.

Ik weet zeker dat het goed komt, vertrouw erop. Ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig hoe het gaat als het zover is en als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Je kunt nooit teveel vragen.

Hebben jullie gewoon één grote doucheruimte voor zijn allen of hokjes?

Succes.

Groetjes,
M&M’s
Het is een nieuw team, ik ken ze nog niet echt goed. Mijn team heeft het wel de hele tijd over dat dat heel raar zou zijn als ik een stijve zou krijgen. Het is gwn één grote ruimte, anders zou ik er sowieso geen problemen mee hebben. Er is ook niet echt een andere manier om het te oefenen, zodat ik niet zo snel een stijve krijg. Het komt meer omdat ik niet gewend ben om naakt te zijn.
Hi Mick100,

Is het morgen wedstrijd? Ga je winnen denk je? Wat voor positie speel je trouwens?

Ik wens je een goeie wedstrijd en na afloop gewoon onder de douche gaan staan alsof je het al jaren doet met je team. Maak je er niet te druk om, de kans dat er iets raars gaat gebeuren is superklein en mocht je toch een stijve krijgen dan hebben ze die ook een keertje gezien en ben je daar ook mee klaar en je hebt niks om je voor te schamen zou ik zeggen. Je zou zelfs nog voor de grap kunnen zeggen als het gebeurt, dat je het speciaal voor het team hebt gedaan, omdat ze er al zo over geouwehoerd hebben de afgelopen tijd. Ik zou er stiekem zelfs een beetje trots op zijn als ik jou was :)

Groetjes,
M&M’s

PS niet te moeilijke voetbaltermen gebruiken in je antwoord aub, want ik ben geen pro in voetbal, ik kan wel tegen een bal trappen, maar dan houdt het ook wel zo’n beetje op
Ik heb volgende week pas weer een wedstrijd. Meestal rechter middenvelder. Om een of andere reden gaat iedereen na de training meteen naar huis zonder te douchen en na gym doucht ook niemand. Waarom trots?
Hi Mick,

Apart dat niemand doucht na gym en dat iedereen gelijk na de training naar huis gaat zonder te douchen. Nou ja, na de training naar huis kan ik me ook wel een beetje voorstellen als je vlak bij huis traint, maar na een uitwedstrijd gaan ze toch wel onder de douche. Anders zit je de hele tijd bezweet in de auto naar huis. Daarom douchen wij ook altijd na gym, om niet de hele dag op school te “stinken”. Vorig jaar was wel dat we soms het laatste uur gym hadden en dan ging niet iedereen altijd meer douchen, maar ik vind het wel fijn als ik weer lekker fris ben en een schone onderbroek en t-shirt aan heb.

Maar ok, douchen jullie dan wel na de uitwedstrijd en/of thuiswedstrijd of weet je dat nog niet? Want jij als middenvelder, moet toch best veel lopen voor en de aanval en de verdediging of doet een middenvelder dat niet? Dan ga je dus best wel zweten, denk ik.

Maar sws, je hoeft je nergens voor te schamen als je bloot bent met andere jongens of meisjes. Je kunt gewoon trots zijn op je lichaam en dus ook op je piemel, dat bedoel ik ermee.
Onze gymleraar had eens gezegd aan het begin van de middelbare, dat het logisch is dat jongens naar andere jongens kijken en vergelijken, maar dat alle jongens een potlood (piemel bedoelde ie dan) hebben en dat het wel allemaal potloden zijn, maar dat ze er niet allemaal precies hetzelfde uit zien. Dus korter of langer, dikker of dunner, met een puntje of een beetje stomp en zelfs in verschillende kleurtjes. Dat vond ik wel een goeie, dus denk daar maar aan.

Groetjes,
M&M’s
Je hebt ook wel gelijk dat het niet fris is om niet te douchen. Na wedstrijden douchen de meesten wel, maar ook een paar niet, omdat ze het niet willen ofzo en als voetballer moet je eigenlijk op elke positie wel veel rennen. Ik vind het zelf eigenlijk ook niet raar om te douchen, het is meer dat ik bang ben dat ik een stijve krijg en dat ze me dan uitlachen enzo.
Hi Mick,

Ik denk dat de enige manier om dit te “overwinnen” is, om de uitdaging aan te gaan.

Het is verstandig om na te denken over dingen, voordat je ze doet, maar op een gegeven moment moet je de eerste stap zetten, anders kom je niet verder.

De risico’s zijn heel klein en je bent een gezonde, sportieve jongen, dus wat houdt je tegen. Je zal zien dat het steeds makkelijker gaat, met alles wat je nog tegenkomt. De wereld en ook jouw wereld vergaat niet, ook al zou je een stijve krijgen. Dat kan iedereen gebeuren en je weet dat de meeste wat jonger zijn en dat ze dus ook een beetje kinderachtig zouden kunnen reageren.

Maar, nogmaals, ik denk dat het allemaal wel goed komt :)

Groetjes,
M&M’s
Hi M&M's

Bedankt trouwens dat je zoveel moeite doet om mij te helpen. Hopelijk ben je me onderhand nog niet zat? Ik heb nog één vraag: Wat moet ik met mijn schaamhaar doen? De anderen hebben nog amper schaamhaar, maar als ik het helemaal weg haal, voel ik me net een baby.

Ik hoop dat je deze vraag nog even zou willen beantwoorden.?
Hi Mick,

het is helemaal geen moeite en ik ben je ook helemaal nog niet zat.
Bovendien kan ik strakjes weer een hele nacht uitrusten :D:D
Dus, al stel je me nog 100 vragen, als ik tijd heb, geen probleem. Ik weet natuurlijk ook niet alles, ik heb wel al het één en ander meegemaakt en dat waren niet allemaal leuke dingen, maar daar heb ik wel wat door geleerd. Ik vind het ook fijn, als iemand mij helpt, dus waarom zou ik jou dan niet helpen. Volgens mij ben je best een aardige jongen die een beetje onzeker is over en paar dingetjes. Maar hé, we zitten in de puberteit, dus wat wil je, dat hoort erbij

Nog ff over je schaamhaar. Ben je er tevreden over, dan laat je het zo. Vindt je het te lang, dan kun je het een beetje korter doen met een tondeuse of met de schaar. Kaal vindt je te kaal, schrijf je dus die valt af, denk ik. Dat die andere, jongere jongens minder schaamhaar hebben kan natuurlijk, maar over een tijdje hebben ze misschien ook meer en sommigen hebben nu wsch ook al veel., Doe gewoon wat goed voor jou voelt.
Ben je al met je team onder de douche geweest, dat je weet hoe ze eruit zien?

Ik hoor het wel, als je nog iets te vragen hebt en bovendien ik ben hier niet alleen, iedereen kan je helpen.

groetjes,
M&M's
Hi,

Ik ben idd wel onzeker over een paar dingen. Ik vind de lengte nu eigenlijk wel goed, alleen ik had een keer dat ik het ging knippen dat er allemaal happen uit het haar gingen. Ik ben nog niet met ze onder de douche geweest, omdat ik toen nog te bang was om een stijve te krijgen. Ik weet al een beetje hoe ze eruit zien, omdat anderen wel gingen douchen en ik het per ongeluk zag
Hi Mick,

Ik ben ook wel eens onzeker over dingen en meestal laat ik dat op dat moment niet merken en probeer ik te doen wat ze verwachten en als ik dan thuis kom of mijn broertje of een vriend zie, dan komt het eruit en dan helpen ze me ook. Dus, niet onzeker zijn over dat je onzeker bent over een paar dingetjes.
Alle pubers zijn wel eens onzeker en vinden dingen spannend, maakt niet uit waarover, alles kan.

Schaamhaar knippen is ook niet mijn hobby, het lijkt me idd wel lastig om het netjes te doen. Makkelijkste is volgens mij met een tondeuse die je in kan stellen voor de lengte of een simpelere tondeuse met van die plastic kammetjes die je er op kunt zetten en dan kun je nooit korter knippen dan de instelling. Zo’n simpele kost denk ik 15 euro ofzo, weet niet precies. Met de schaar kan wel als je goed oplet, maar is wel lastiger, net wat je zegt.

Google even op “tondeuse” en kijk dan naar de afbeeldingen, dan weet je wat ik bedoel. Er staat ook een grasmaaier tussen, maar die zal je wel niet nodig hebben denk ik 🙂, maar das omdat tondeuse á gazon een Frans woord voor grasmaaier is en je hebt een tondeuse à cheveux (voor je haar) nodig 🙂

Heb je al bedacht wanneer je mee wilt douchen?

Groetjes,
M&M’s


hi,
In de herfstvakantie ga ik eerst op vakantie, dus dan doe ik niet mee. Misschien daarna. Er zijn ook enkelen anderen uit mijn team die om dezelfde reden nog niet hebben gedoucht. Gisteren op de training zeiden ze over hem: 'Ja hij doucht niet, want anders gaat zijn pik staan.'
Hey MICK100,
Mag ik je n raad geven?
Ga gewoon mee met ze naakt douchen! Het is een groep en jij bent nog nieuw. Doe zoveel mogelijk mee! Maar kijk wel goed om je heen, want je hoeft natuurlijk niet alles te doen wat zij ook doen!
Je pik heeft normale grote dus daar hoef je niet voor bang te zijn. Het is effe die eerste keren, de angst over hoe ze reageren. Daarna is het steeds hetzelfde en bekende. Ik zou die haren bij je pik lekker laten zitten! Dan zien ze dat jij al wat verder bent.
Het zal best wel meevallen. Belangrijk is dat je je wast! en dat je over de wedstrijd praat. Houd je handdoek bij je in de buurt.
Ik heb er zelf moeite mee gehad toen ik 12 - 13 was. Het is alleen maar even het nieuwe. Uiteindelijk gaat het om het voetballen!
Laat ons even weten hoe het ging!
M12G, M&M's,

Ik schaam me niet echt, het is meer dat ik weet dat ze heel vervelend gaan reageren als ik een stijve krijg
Hey Mick,
Ik geloof niet dat je een stijve zal krijgen: daar is teveel afleiding.
En dan nog: wat voor naars gaan ze dan tegen je zeggen? Dat je op jongens valt ofzo?
Ze staan zelf ook naakt, en kunnen net zogoed een stijve krijgen, gaat het dan om een wedstrijdje 'slap blijven' ?
Ga mee, des te sneller ben je er doorheen.
Sterkte man!
Ik ben eigenlijk bang dat ze mij er mee zullen pesten
Hey Mick,
Ooh als dat het is.
Dat is net als iemand uitlachen om zijn naam. Dat is hooguit even lachen, maar zo voorbij.
Zij krijge zelf daar ook wel eens een stijve, en jij hebt ze al eerst bloot gezien!
Jij hebt vast een prachtige pik! Het komt heus goed.
(In een groep zitten altijd kerels die jou wel begrijpen! Let daar op)
Sterkte man!
Hi Mick,

Wel een leuk vooruitzicht die vakantie. Ik hoop dat je lekker weer hebt. Alvast veel plezier dan. Lekker er even uit.

Praatjes zijn maar praatjes van die jongens.

Ik heb een ideetje. Misschien is het niks, maar toch.
Je weet dus van een (paar) andere jongen(s) dat hij (ze) er ook een beetje tegenop zien om te gaan douchen. Heb je er met ze over gepraat?
Is het een plan om met die jongens af te spreken dat jullie met zijn allen een volgende keer gewoon gaan douchen. Je kunt zoiets zeggen als “Hé jongens, ik ga volgende keer gewoon douchen, want ik wil lekker fris naar huis. Doen jullie mee, dan zijn we voor de rest van de competitie van dat gezeur van die andere jongens af”.

Samen sta je sterk en kun je het voor elkaar opnemen. Als ze twijfelen, kun je ze misschien overhalen, want ik heb het gevoel, nou ja, eigenlijk weet ik het wel zeker, dat jij die uitdaging wel aan kan.

Weet je wat, gewoon doen en dan zijn jullie er tegelijk met zijn allen in één keer vanaf. Voor de rest van je leven. Mooi toch.

Groetjes,
M&M’s
Hey Mick, ik zat net de berichten te lezen en vraag me af hoe het ging, heb je nog een stijve gekregen tijdens het douchen ? Of lachten ze je uit om je piemel/schaamhaar, of ging het gewoon prima.
Ik zou graag de details willen weten hoe het ging. Ik ben gewoon nieuwsgierig.

Groetjes,
Lars

Reageer