Vraag

Douchen

  • 26 January 2019
  • 8 reacties
  • 816 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Nou daar ben ik weer👍🏻
School is op het moment nogal druk

Anyways
Ik haat douchen
Ik stel het dan ook vaak uit😅

Ik douche een keer per week... Meestal zondag wand dan ben ik heel de week ''schoon''
Dan was ik mijn haar ongeveer op woensdag extra omdat het gw vet is.

Nu is het zaterdag... Niet mijn ''normaale'' douche dag... Ik moet eigelijk wel douchen maar morgen kan dat ook nog... Maar dan ben ik heeel morgen nog vies... (ik douche aleen in de avond)

Het is niet dat ik echt stink ofzo maar een douche is toch wel handig. Mijn haar heb ik ook al 2 dagen in een staart omdat het te vet is.

Mensen gaan dit wss vies vinden... Maar toen ik klein was douchen ik elke 2 weeken een keer.... Meer was niet nodig en ik zag er geen reden toe.

Ik haat douchen... Het is zo veel gedoe uitkleden wassen aankleden haar blha blha blha

Ook vind ik het gw confronterend ofzo... Terwijl ik niet onzeker ben ingesteld.

Anyways ik zoek motivatie.... Om toch die douche in te stappen.

(in bad haat ik nog erger)

8 reacties

Badge

Ga douchen ik meen het je kan er heel ziek van worden 

Reputatie 3
Badge +8
Haar in knot en onder de douche... Ja dat kan maar ik douche een keer per week en een keer extra mijn haar. Maar mijn haar moet wel echt 2 keer gewassen worden namelijk.
Ik bedoelde dat je je haar niet nat hoefde te maken als je vaker zou gaan douchen per week. Dan hoef je ook niet 5 uur te wachten tot je haar droog is, maar kan je toch vaker onder de douche stappen zonder dat het onwijs lang duurt.

En zoals @An.no.niem al zei; het kan zomaar zo zijn dat mensen om je heen al wel vinden dat je niet helemaal fris ruikt terwijl je zelf (nog) niks doorhebt. Naar mijn idee ben je al 'te laat' als je zelf vind dat je niet lekker ruikt. Verder zijn er veel verschillende ideeën gedeeld door andere gebruikers dus misschien kun je ze eens proberen.
Hey alemaal👍🏻

Ik douche dus vast zondag of zaterdag zaterdag rijd ik paard zondag doe ik nooit zo veel.

Als ik mijzelf ruik douche ik wel hoor maar dat is echt bijna nooit. Het is niet dat ik echt niet of te weinig douche maar ik stel het gw een dagje extra uit vaak😅 ik voel mij opzich wel wat frisser maar niet mega verschil ofzo.

Ik douche altijd savonds. Ik heb add en een van de vreemde dingen die daar bij hooren is dat je melatanine op anderen tijden aanmaakt laater dan normaal zegmaar dus ik slaap laater en ik kom laater mijn bed uit daardoor hierdoor is vroeger opstaan ook echt geen optie. Omdat uit bed komen ene mega opgaven is. Ook droogt mijn haar pas na ongeveer 5 uur... Dus dan loop ik heel de dag met nat haar (foun heb ik niet en ik wil geen warmte bij mijn haar wand dan pluist het nogal erg) dus als ik savonds mijn haar was droogt het in de nacht gewoon vanzelf.

Haar in knot en onder de douche... Ja dat kan maar ik douche een keer per week en een keer extra mijn haar. Maar mijn haar moet wel echt 2 keer gewassen worden namelijk.

Het is niet dat ik het zo lang uitstel dat ik echt vies ben ofzo maar een dagje in 't weekend maar daar irriteer ik mij dan weer aan dat ik het uitstel.
Hey Mijnigezien

Je vindt douchen niet zo fijn. Er zijn inderdaad spannendere dingen te doen op een dag, maar douchen hoort nu eenmaal in een mensenleven, net als tanden poetsen.

Zou het je helpen om nieuwe, lekker ruikende badproducten te kopen? Wie weet helpen heerlijk geurende zeepjes om je te motiveren.

Douche je meestal 's ochtends of 's avonds? Misschien kan je je routine eens omgooien, voor wat verandering.

Als ik het me goed herinner, rijd je paard. Als ik terugkom van de manege, krijg ik altijd de 'Onder de douche jij, je stinkt naar paard!' te horen. Jij ook? Zo ja, is het voor je omgeving misschien fijn om je even op te frissen 😉

Groetjes
Kenshin
Hoi, ik snap dat het soms irritant is om te gaan douchen, maar voel je je niet veel frisser nadat je dat hebt gedaan? Zelf douche ik 1 keer per dag omdat ik me dan altijd wat frisser voel en dan ben ik altijd wat minder lui.

Ik douche altijd in de ochtend omdat ik dan schoon ben voor school en in het weekend douche ik ook altijd s’ ochtends omdat ik dan meer motivatie heb om bijv naar buiten te gaan, of huiswerk maken of natuurlijk gewoon lekker bankhangen maar dan wel fris.

Als tip voor jou zou ik gewoon proberen om elke dag een kwartiertje eerder op te staan en dan even lekker te gaan douchen, dan voel je je ook veel fijner en de mensen in je omgeving zullen dan ook denken van “goh die ruikt lekker” want misschien heb je het zelf niet door, maar vinden mensen om je heen misschien wel dat je niet zo lekker ruikt.

Xx anoniem
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Het zou, zoals je zelf ook zegt, wel fris zijn als je de frequentie wat op kunt krikken. Daarnaast is het ook voor je hygiëne niet verkeerd.

Als je het confronterend vind om je eigen lichaam te zien, probeer dan de spiegel(s) in de badkamer volledig te vermijden als je gaat douchen. Dan is dat obstakeltje in ieder geval uit de weg geruimd. Het grootste obstakel voor jou lijkt de tijd die je eraan kwijt bent te zijn. Je vind dat alles bij elkaar teveel gedoe is en dus doe je het zo min mogelijk. Is het dan niet een idee dat je je haar in een knot (oid, geen verstand van) doet en dat je vervolgens je hoofd niet nat maakt? Op deze manier kan je ook vrij snel afdrogen en weer aankleden. Dan hoef je je niet druk te maken om je haar. In principe kan je makkelijk binnen 10 minuten een douche pakken, zelfs binnen 5 minuten als je een beetje haast maakt.

Ik denk dat je niet echt motivatie voor een douche nemen kunt vinden (als je het douchen zelf niet lekker vind). Behalve als je hebt gesport en je hebt erg gezweet of zoiets dergelijks. Je moet het jezelf gewoon opleggen naar mijn idee. Binnen no time sta je alweer buiten de badkamer en ben je even opgefrist. Ik denk dat het de moeite waard is, maar het hoeft helemaal niet.

Ik zeg niet dus niet dat je vaker moet douchen, want het is helemaal aan jou. Soms kan het echter lekker of noodzakelijk zijn om wat vaker onder die straal te stappen.
Ja op jou bericht is mijn love verhaal.

Anyways ik stink niet snel. Ik zweet ook niet veel.

This niet echt dat ik stink maar zou wel fris zijn eff douchen maar ik krijg mijzelf er ni toe😂 ik ga na 9e denk wel😂👍🏻
Denk er misschien aan dat als je crush/vriendje naar je toe loopt dat je dan tenminste schoon bent en dat je niet stinkt.

Reageer