Vraag

doorgelekt

  • 1 January 2020
  • 7 reacties
  • 847 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, 

ik ben ongesteld en vannacht doorgelekt. Mijn bed heb ik al schoon gemaakt, maar ik durf mijn onderbroek en pyjamabroek niet in de wasmand te doen. Ben bang dat iedereen het ziet..

wie kan mij advies geven?


7 reacties

Je hoeft er niet voor te schame hoor. Zegt iedereen wel. Alhoewel je het zegt, ik ben ook doorgelekt op mijn bed en meteen mijn moeder gehaald. Mijn moeder lekt ook door op bed. Wat zij wel eens doet is een hele dunne matrasje op de bed op de plek waar je gaat doorlekken.

Ik las de reacties hierboven. Misschien is de reacties boven mijn beter dan een dun matrasje, want het is wit en moet je weer wassen. 

Als je ontdekt dat je bent doorgelekt moet je meteen onderbroek en pyjama in de wasbak gaan zetten meet heet water en zeep. Dat zorgt ervoor dat de vlekken niet permanent op gaan zitten. Over een half uurtje kan het in de was.

Ik weet niet of je 2 badkamers hebt of een of überhaupt een privé wasbak. 

Ik schaam me wel eens dood om met een vies bloederig onderbroek te lopen door het huis waar mensen zijn. Ik heb maar 1 badkamer. Wat ik doe is... vergeten in te weken in wasbak en zo in wasmand te doen😂

 

Heey,

 Wij hebben thuis altijd borsteltjes in de badkamer liggen waarmee je de viezigheid onder je nagels weg kan halen. Verder gebruik ik douchegel en water zo kan je het bloed er makkelijk af schrobben. 
 

Verder is je moeder/zus ook vast wel een x doorgelekt, dat heeft ieder meisje wel eens. Je hoeft je er dus zeker niet voor te schamen!

Hey,

Ookal draag je (nacht)maandverband of (nacht)tampons, dan kun je natuurlijk altijd een keertje doorlekken. Je kan ook een keer 's nachts ongesteld worden en dan natuurlijk niet voorbereid zijn. Dat is best normaal en gebeurt iedereen wel eens als je menstrueert! 

Ik slaap zelf met een zwarte onderbroek, dus als je een klein beetje doorlekt zie je dat niet zitten :) 

Verder zou ik inderdaad ook, net als Kenshin zei, eerst je kleding met bloed uitspoelen met koud water. Dan wordt het bloed al minder zichtbaar.

Ik snap dat je het wat ongemakkelijk vindt om het dan in de wasmand te mikken, maar je ouders zullen vast ook snappen dat dat wel eens gebeurt! Het is niks om je voor te schamen.

Gr. Pin

Hee Anoniempje.xx, 

Het is heel normaal dat je ongesteld wordt/bent. Dat je doorgelekt bent kan gebeuren, dit zal waarschijnlijk nog wel een keer gebeuren in je leven denk ik (ben zelf een jongen heb niet heel verstand van menstruatie maar wel een basis kennis dus zou me best doen). Misschien kan je de volgende keer van die hele dikke tampons/maandverband in doen, om het door lekken te voorkomen. Je kan ook je pyjama en zelf wassen, in bad of zo iets dergelijks. Maar ik denk dat als je het in de was gooit niemand verbaast op zal kijken. Volgens mij zit het gewoonlijk ook een beetje aan de randjes van je onderbroek als het goed is…? Dus zal je er niet te veel zorgen over maken, dat ze het zien. 

hoop dat ik je alsnog heb kunnen helpen met mijn magere kennis :)

Hoi

 

Het zou nuttig kunnen zijn om je pyjama en ondergoed allereerst te spoelen met koud water. Van warm water gaat bloed namelijk stollen, en wordt het schoonmaken van de vlekken bemoeilijkt. Na het spoelen, waarbij de vlek naar mijn vermoeden al een stuk vervaagd zal zijn, zou je de inmiddels gedroogde pyjama en onderbroek onderaan in de wasmand kunnen doen. 

 

In principe zou je je pyjama en onderbroek ook eenvoudigweg zo de wasmand in kunnen doen. Je hoeft je namelijk niet te schamen voor je menstruatie. Je huisgenoten zouden hoogstwaarschijnlijk begrijpen dat dit soort dingen gebeuren, en dat jij dit niet kan verhelpen. Echter begrijp ik dat je graag naar een wat discretere oplossing zoekt. 

 

Gr. Kenshin

hey 

 

ga gewoon stiekem naar de badkamer en was het even goed uit. en dan vraag je aan je ma mag ik ff en was draaien? waarschijnlijk snapt zij het dan.  

ik wil je nog even een tip geven. toen ik nog maand verband of tampons in had legde ik altijd een zwarte handdoek onder me dat ik niet veder dan je onderbroek kan lekken. 

 

groetjes blue

Hallo Anoniempje.xx :)

Je hoeft je niet te schamen voor je ongesteldheid, ieder meisje wordt ongesteld. Je kan proberen als er niemand is om je onderbroek en pyjamabroek zelf te wassen. Je kan daarna voortaan maandverband of een tampon dragen zodat je niet doorlekt.

-Dr8gon99

Reageer