Vraag

Doorgaan met thee roken?

  • 26 January 2023
  • 12 reacties
  • 222 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Recentelijk ben ik begonnen met zo af en toe een theecigaret te roken, ik ben 14. Maakt je een heel klein beetje licht in je hoofd, maar in principe kan je ook gewoon tijdens school snel eentje roken. Ik hou het liever bij dit soort non verlavende middelen, aangezien ik er weinig voor voel dertig euro per week aan cigaretten te besteden. Ik ben me er echter wel van bewust dat thee cigaretten ook niet bepaald gezond zijn. 

In een half jaar tot een jaar zal ik een operatie aan mijn borst krijgen, ik heb al lange tijd longklachten en deze operatie zou dat moeten oplossen. Mijn lichaam moet in een gezonde staat zijn voor deze operatie, ik maak me dus wel wat zorgen of thee roken nog wel een optie is. Ik doe het maar een keer in de  week, dus zou niet zeggen dat dit nou heel schadelijk is, maar zit toch te twijfelen of hiermee doorgaan een slim idee is.

Meningen?


12 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ik zou stoppen. Geen is altijd beter dan iets. Al helemaal aangezien je een operatie tegemoet gaat

Reputatie 2
Badge

Ik zou stoppen. Geen is altijd beter dan iets. Al helemaal aangezien je een operatie tegemoet gaat

Begin ook een klein beetje bang te worden dat ik er toch wat verslaafd aan begin te raken, laatst twee dagen achter elkaar eentje afgestoken. Ik had geluk dat ik niks hoefde te doen in het vak daarna, maar liep wel wat wankelend dat lokaal uit. Vriend van me was er nog wat erger aan toe...

Reputatie 4
Badge +3

Roken is wel slecht voor je, maar iedereen doet het af en toe. Ik heb nog nooit gerookt maar ik weet dat ik wel ooit ga roken. Ik zou voor nu even stoppen. Ook kun je je geld beter besteden, misschien kun je ook kleinere pakketjes nemen (als dat mogenlijk is). Of als je naar de winkel gaat, genoeg nemen voor 1 pakketje, en dan misschien 1 pakketje over 2/3 weken verspreiden. Ik snap wel dat het lastig is om te stoppen.

Groetjes<3

Reputatie 7
Badge +17

Roken is eigenlijk altijd ongezond. Wat je ook gebruikt. Ik zou er helemaal mee stoppen maar iig zeker in aanloop naar de operatie.

Reputatie 7
Badge +19

Ik zou stoppen. Geen is altijd beter dan iets. Al helemaal aangezien je een operatie tegemoet gaat

Begin ook een klein beetje bang te worden dat ik er toch wat verslaafd aan begin te raken, laatst twee dagen achter elkaar eentje afgestoken. Ik had geluk dat ik niks hoefde te doen in het vak daarna, maar liep wel wat wankelend dat lokaal uit. Vriend van me was er nog wat erger aan toe...

Eigenlijk nog meer reden om er mee te stoppen dus, voordat je echt verslaafd bent.

Reputatie 2
Badge

Roken is wel slecht voor je. Ik heb nog nooit gerookt maar ik weet dat ik wel ooit ga roken. Ik zou voor nu even stoppen. Ook kun je je geld beter besteden, misschien kun je ook kleinere pakketjes nemen (als dat mogenlijk is). Of als je naar de winkel gaat, genoeg nemen voor 1 pakketje, en dan misschien 1 pakketje over 2/3 weken verspreiden. Ik snap wel dat het lastig is om te stoppen.

Groetjes<3

Geld kost het me gelukkig niet, maar eventueel kan ik dan een in de twee weken doen?

Ik zou stoppen als ik jouw was, tis niet goed voor je en zeker als je een operatie hebt binnenkort

Reputatie 2
Badge

Heb uiteindelijk besloten toch door te gaan, aangezien ik nooit een heel sjekie oprook.  Daar komt echter wel bij dat ik mijn gebruik wat wil verminderen. (heb bv nu twee weken niet gehad)

Reputatie 2
Badge

Hey hey, 

Ik snap dat je denkt dat een beetje thee roken niet veel kwaad kan, maar kijk er erg mee uit. Je weet nooit zeker wat de werkingen van bepaalde kruiden zijn en zeker omdat je waarschijnlijk een mix rookt kunnen de effecten erg wisselvallig zijn. 

Mocht je hier echt mee door willen gaan, raad ik gedroogde lavendel aan. Het kan vrij weinig kwaad en heeft geen heftige bijwerkingen. En het ruikt ook gewoon heel lekker haha. 

Doe research naar de kruiden die je rookt en stop niet zomaar iets in je sigaret puur omdat het kan branden. 

 

Hoi, ik zou zeker stoppen en vooral omdat je een longprobleem hebt. De thee drinken is een beter alternatief sinds het dezelfde werking heeft als het oproken. Doorgaan is geen goed idee.

Reputatie 2
Badge

Hoi, ik zou zeker stoppen en vooral omdat je een longprobleem hebt. De thee drinken is een beter alternatief sinds het dezelfde werking heeft als het oproken. Doorgaan is geen goed idee.

Gelukkig niks aan mijn longen zelf, maar uiteraard is het alsnog niet gezond. Een keer in de twee weken lijkt mij echter geen kwaad kunnen, toch? (Overigens is het effect van de thee een stuk sterker als je het rookt)

Reputatie 2
Badge

Hey hey, 

Ik snap dat je denkt dat een beetje thee roken niet veel kwaad kan, maar kijk er erg mee uit. Je weet nooit zeker wat de werkingen van bepaalde kruiden zijn en zeker omdat je waarschijnlijk een mix rookt kunnen de effecten erg wisselvallig zijn. 

Mocht je hier echt mee door willen gaan, raad ik gedroogde lavendel aan. Het kan vrij weinig kwaad en heeft geen heftige bijwerkingen. En het ruikt ook gewoon heel lekker haha. 

Doe research naar de kruiden die je rookt en stop niet zomaar iets in je sigaret puur omdat het kan branden. 

 

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik gebruik op dit moment nog geen mixen omdat ik nog maar een maandje of twee/anderhalf geleden ben begonnen, maar wat kruiden erbij lijken me niet verkeerd. Niet een op een onveilige manier tho.

Reageer