door stress realiteit kwijt

  • 18 May 2018
  • 3 reacties
  • 144 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi hoi!

Ik weet niet zeker bij welk onderwerp ik dit zou moeten plaatsen maar ik denk dat Lichaam en Gezondheid het beste er bij past :)

Ik merk dat ik heel veel stress heb de laatste tijd. Dat komt vooral door school. Ik heb ook last van depressieve klachten en maak me daar ook vaak zorgen om. Als ik veel stress heb merk ik dat ik een beetje duizelig word. Ik kan mij niet concentreren en kan mijn ogen niet ergens makkelijk op focussen. Vaak komt informatie dan ook niet binnen en moeten mensen steeds dingen herhalen. Ik vergeet soms wie ik ben en wat ik op dat moment aan het doen ben, Ook ben ik de laatste tijd heel erg vergeetachtig. Ik vind het ook moeilijk om met mensen te praten omdat ik me niet kan concentreren op het gesprek. Het is alsof ik zelf niet praat omdat ik met mijn gedachtes ergens ander ben.

Is dit normaal of moet ik er met iemand over praten?

Aza

3 reacties

Hoi,

Kun je je een moment herinneren waarop je na een drukke dag zo moe was dat je dit soort dingen ook had? Op zo'n moment was je overprikkeld.
Veel mensen denken dat je alleen overprikkeld kan raken van uitwendige prikkels als geluiden of inspanning. Echter kan dit ook van inwendige prikkels als stress. Ik vind het gezien de problemen die jij beschrijft niet raar dat je deze klachten hebt. Of het dan gezond is, neen, zeker niet. Ik zou er dus zeker met iemand over praten.

Als je stress vermindert, zullen je klachten ook verminderen. Wees ook niet bang in deze tijd wat liever voor jezelf te zijn en jezelf meer rust te gunnen.

Gr. Pin
Thx @aza en jij ook @pin want zelf durfde k eigk ni te zegge maar ik heb herzelfde al een jaar of 2 en daardoor ben ik o.a ook anderen gaan copieren in persoonlijkheid en gedrag enz EEN TIP: bij veel mensen werkt het om naar t bos te gaan dat is voor mijn depressie ook aanbevolen en het is beter dan medicatie zoals :anti depressiva)enz ook minder verslavent dus ik raad je aan ga naar een bos met alleen bomen en dieren zodat je alleen op een rustige plek in de natuur bent ook voor mij werkt een dier goed als stressvermindering doordat ze me vaak aanvoeken zoals een paard,hond en ook een kat k hoop dat je wat hebt aan mn ervaring ❤️?
Dankjewel Pin! Ik dat ik een beetje laat antwoord maar liever laat dan nooit 🙂

Heeft iemand misschien tips om minder te stressen? Ik heb binnenkort proefwerkweek en het is voor mij behoorlijk stressvol omdat ik misschien niet over ga. Ik maak mij ontzettend veel zorgen.

Ik weet ook niet waarom ik zoveel meer stress heb dan de gemiddelde persoon. Is dat iets waar ik mij zorgen over zou moeten maken?

Reageer