Dik

  • 1 February 2018
  • 3 reacties
  • 346 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Haii,
Ik vind mezelf best dik. Ik weet ook dat ik overgewicht heb (niet heel erg). En ik vind dat heel vervelend. Mijn familie is sowieso al aan de wat grotere kant, maar ja. Ik weet ook hoe het komt dat ik zo ben, want ik eet super veel. Sinds 2 weken letten mijn ouders heel erg op wat ik uitgeef en controleren ze mijn kamer of er snoep ofz ligt. En ik geef zelf minder geld uit, maar ik vraag aan vriendinnen of ze het voor willen schieten en dat steel ik contant geld van mijn ouders zodat ik hun weer terug kan betalen.
Ik vind dit super vervelend, maar ik kan echt niet stoppen. Ik heb het al super vaak geprobeerd, maar het lukt gewoon niet. Ik kan veel leuke kleding niet dragen.....
Omdat ik vorig jaar minder onzeker was over mijn lichaam, maakte ik er toen veel grapjes over tegen mijn vriendinnen, maar nu ben ik wel erg onzeker over mijn lichaam en blijven mn vriendinnen er over doorgaan. Dat vind ik ook super vervelend, en ze denken dat ik een grapje maak als ik zeg dat ik de grapjes niet grappig vind. So yeah....
En dan komt er ook nog eens bovenop dat ik een te hoog cholesterol heb, net zoals mijn vader. En als ik zo door blijf gaan met leven, moet ik waarschijnlijk op mijn 40ste een hartoperatie en dan heb ik niet heel lang meer te leven. FML

3 reacties

Wat doe jij zelf al , om het op te lossen ?
Pas jij je voeding al meer aan dan slechts snoepen?

In ieder geval lijkt het mij verstandig om dit met jouw huisarts of een dietist the bespreken.
Dat is heel vervelend. Misschien moet je toch proberen om sommige ongezonde snack te vervangen voor een gezondere snack. Ik snap dat dat heel moeilijk is voor je maar anders verkort het misschien je leven. En vraag misschien aan een dieetist of die met jou samen een voedings patroon kan opstellen.
het toch beter dat je rustig gaat bespreken dat je dit niet leuk vind wat je ouders en vriendinnen doen . en dat dit niet gaat helpen om je te cntroleren etc. want hierdoor word je nog onzekerder en ga je juist meer eten. emotioneel eten.
ga langs de huisarts of vind een manier voor gezond of een dietist . op interne staan heel veel voorbeelden. je kan de 80/20 regel gebruiken. 80 % ga je gezond en de 20% kun je snoepen , cola drinken etc .
ik denk dat je wel moet inzien dat als je zo blijft doorgaan dat dit niet goed voor je is . op je 40ste al een hart operatie ?!
praat er met je ouders over hoe ze dit willen gaan doen en maak er goede planningen over dan dat ze je alleen maar laten stoppen snoepen. vraag je vriendinnen voor wat POSITIEVE steun .
je ouders proberen je te helpen alleen weten ze niet welke manier nou goed is .

Reageer