depressie en anorexia

  • 28 March 2018
  • 9 reacties
  • 214 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey

ik heb een depressie en wrs nu ook anorexia.
als ik nou kon vertrouwen en luisteren naar mn moeder dan was dit niet gebeurd.
ik ben al mn hele leven depressief maar dr is niemand die t weet of ziet.
kan iemand even dingen opzoeken over anorexia? ik durf t nie

xx Alli

9 reacties

hey,
Mensen met anorexia zien zichzelf als te dik en gaan daardoor minder en minder (of niet) eten waardoor ze (gevaarlijk) dun worden, maar ze blijven zich toch te dik vinden.
Bij boulimia eet je wel, maar daarna steek je je vinger in je keel omdat je toch wil afvallen.

Ik zou er toch echt hulp voor zoeken. Dat kan echt heel veel schelen denk ik.
Jonah
Heey,

Ik heb zelf anorexia en een depressie. zoals Jonah al zegt hierboven; je ziet jezelf anders, je ziet jezelf als te dik maar in werkelijkheid ben je dit niet, je eet meestal weinig tot niets, probeert te compenseren door te sporten. waardoor je gevaarlijk dun word en nog blijf je jezelf dik zien, ik zelf loop bij een psycholoog ervoor die me therapie geeft dus probeer hulp te vragen zo snel mogelijk, want het kan heel gevaarlijk zijn.
Eventueel kan je ook hulp vragen via een vertrouwenspersoon op school als je het heel eng vind dit heb ik ook gedaan en die heeft me super goed geholpen om een juiste psycholoog te zoeken

succes en take care
dikke knuffel x Pinkie
Hoi !

Ik denk dat jij dringend hulp nodig hebt om deze twee dingen te overwinnen ! Je kan dit misschien aan je moeder vragen , of via school , het CLB , de huisarts , ...om echt hulp te zoeken . een eerste stap is misschien met een vriendin/leerkracht/leerlingenbegeleider/familielid/... te praten over je problemen .
Jij kan dit overwinnen hé !
Als je hulp krijgt van een psycholoog/psychiater kunnen zij je ook helpen met eventuele achterliggende problemen te verwerken .
Blijf in jezelf geloven want alles komt goed !

groetjes , Lot
Ik hoop dat ik ook anorexia krijg..
Anoniem_1 waarom?
Je wilt echt geen anorexia anoniem_1, als je er te lang last van hebt kan je er volgens mij ook dood aan gaan
Gwn ben te dik
Wat is de omtrek van je buik?
@anoniem_1 en iedereen die een eetstoornis wil

Ik snap dat je denkt dat een eetstoornis krijgen een manier is om snel te vermageren , maar dit is absoluut niet correct .
In feite gaat een eetstoornis niet alleen over (niet) eten , maar ook over controle en een (slechte) manier van omgaan met problemen , dus ook een soort van zelfbeschadiging . Een eetstoornis is ook helemaal niet nodig , als je echt overgewicht hebt kan je met hulp van een diëtist afvallen . Veel kans echter dat je een perfect gezond gewicht , maar een laag zelfbeeld hebt . Je gewicht , BMI of buikomtrek laten ook weinig zien of je effectief een eetstoornis hebt of niet , een eetstoornis zit in je hoofd . ( die mag je i.v.m. triggers trouwens ook niet posten op dit forum )
Een eetstoornis is niet iets wat je kan gebruiken aan tafel om af te vallen en daarna aan de kant kan laten liggen , nee , een eetstoornis houdt je hele leven in bedwang en je denkt er voortdurend aan .Er is geen moment dat voorbijgaat zonder dat je denkt aan hoeveel Kcal je verbruikt , hoe je eruitziet , of je dat wel kan eten ,... . Je hebt geen moment rust in je hoofd . Een eetstoornis is niet makkelijk , en zeker niet leuk , begin er dus alsjeblief niet aan .
Dit https://www.2doc.nl/speel~POMS_BNN_6035520~emma-wil-leven~.html is een aangrijpende documentaire over een meisje met anorexia , het begon met een beetje te willen vermageren en eindigde in haar dood .
Ik wil ej uiteraard niet bang maken of iets dergelijk , maar wil je wel waarschuwen voor de gevaren van dergelijke ideeën .

Groetjes
Lot

Reageer