De pil en roken

  • 28 April 2018
  • 3 reacties
  • 956 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Er is mij verteld dat de pil en roken niet goed voor je is. Mijn vriendin denkt eraan om de pil te gaan slikken maar rookt 1x in de zoveel tijd eens mee... Betekent dit dat ze nooit meer kan meeroken als ze de pil slikt? Ook niet als ze heel soms rookt?

Alvast bedankt voor de reacties

3 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Roken verhoogd de kans op hart- en vaatziekten. Het is algemeen bekend dat roken de aders minder soepel maakt en dat er meer aderverkalking kan optreden. Ook verhoogd roken de kans op trombose. Wanneer een vrouw de anticonceptiepil gaat gebruiken en hierbij rookt, dan is de kans op aandoeningen aan hart- en bloedvaten, de vorming van trombose en aderverkalking nog groter. De schadelijke gevolgen van roken kunnen door de anticonceptiepil versterkt worden, met alle gevolgen van dien.

Of lees even zelf: https://roken.nl/informatief/roken-en-pil/.

Gr: Mr.S
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Als ze een keer in de zoveel tijd een keer meerookt zal het niet zoveel kwaad kunnen.
Natuurlijk is roken niet gezond maar eens in de zoveel tijd zal, zover ik weet, de betrouwbaarheid van de pil niet aantasten.
Je vriendin kunt het aan de huisarts vragen, of als ze dit niet wilt kunt ze de bijsluiter van de anticonceptiepil lezen.
Een van beide zal je vragen beantwoorden.
Wat Mr.S zegt klopt
Om je vraag te beantwoorden tho, jouw vriendin rookt maar heel soms dus zo erg is het niet
De echte rokers, die hebben wel ineens 20% meer kans op al die ziektes
Als ze wil stoppen tho juich ik dat alleen maar toe

Reageer