Vraag

Dansen

  • 18 February 2018
  • 6 reacties
  • 179 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
(Jahoor ben dr weer. Dit keer met een minder heftig onderwerp)
Ik had me dus ingeschreven voor een kleine dans competitie op mn school. Tijdens het oefenen (die competitie is nu over 3 maanden) viel ik.
Ik stond gewoon op en liep naar de barre (is dat t ook in t nederlands?)
Maar toen ik daar was en mn strek routine wou doen zag ik dat mn enkel helemaal opgezwollen was.
Ik ging naar de dokter, en liet het zien.
De dokter zei dat het gelukkig alleen gekneusd was (wel zwaar gekneusd 😞 ) en dus waarschijnlijk alsnog mee kon doen aan de dans competitie.
En nu is mn enkel genezen, maar ik ben er niet zeker van of ik nog wel mijn dans niveau kan behalen.... ik dans moderne ballet (soort freestyle in mix met ballet. T is ongeveer contemponary, waar ik natuurlijk t nl woord nie van weet xD).
Heeft iemand iets van tips of steun?

6 reacties

Nou wil ik niet overkomen Als een dansexpert
Maar mindset is belangrijk
We moeten ASAP af van "ik Ben er niet zeker van of ik Mijn Dans niveau kan behalen"
Met die insteek ga je indd je oude dansniveau niet behalen
Je moet werken, trainen, dansen met het idee: ik vecht, ik kom terug en ik ga zelfs nog beter als me oude niveau
Want beter zijn dan dat je al was: dat zit in je
En ik heb er vertrouwen in dat dit je gaat lukken

Lifecoach Angovis
Hoi,

Niks aan te merken op de strakke peptalk van @Angovis 😉.
Verder, als je stresst of je niet fijn voelt, je kunt je altijd nog terugtrekken, niks mis mee.
Ik heb ook vaak genoeg mijn enkel gekneusd, maar ik merkte eigenlijk niet dan ik vanaf toen daar voor altijd last van had ofzo. Het ging over en ik ging verder. Ik hoefde alleen mijn vorm te herpakken qua conditie. (Nu dans ik niet, dus misschien is dat wel anders, maar goed.)
En het is een competitie op school, dus grote kans dat je alsnog één van de betere bent, door jouw ervaring!

Gr. Pin
Hoi!

Als je met twijfels zit, kun je raad vragen aan je danscoach of leraar. Wie organiseert die competitie? Misschien kan die jou helpen.

Eerst je enkel goed laten genezen, en dan geleidelijk aan weer opbouwen. Niet te snel, anders kan je het beschadigen. Je (sport)dokter kan je hier vast meer over vertellen.

Ik hoor wel eens dat dansers die herstellen van een blessure het eerst rustig aan doen, en meer gaan focussen op techniek. Meer naar de basis gaan en oefeningen doen aan de barre die niet te belastend zijn voor je enkel kunnen nuttig zijn.

Succes!

Groetjes
x
Mijn zusje heeft binnekort een feest waar ik aan mee moet werken. Het is met kinderen van haar ballet klas. (Ik begrijp trouwens nie wrm ze naar een andere dans school gaat dan naar die van mn moeder, wss omdat ik daar op zondag de ballet les doe ?).
Dus miss kan ik daar een mini feest les geven? Gewoon om mn enkel weer sterker te maken. De dokter zei dat t kon
Als je denkt dat dat je kan helpen, als je het leuk vindt en als het je zelfvertrouwen geeft, waarom niet?
Zolang je je enkel en jezelf niet overbelast, lijkt dat feestje me een goed idee. Het kan je gedachten wat verzetten.

Reageer