Beantwoord

C-cup met 12 jaar (alleen meiden :))


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik heb een niet extreem groot probleem, waar ik toch behoorlijk mee zit.
Ik ben 12 jaar, (het duurt nog wel even voordat ik 13 wordt). Mijn probleem is dat ik nu al een C-cup heb, en bijna D. Het past wel wel redelijk goed bij m'n lichaam, maar iets kleiner zou fijner zijn..
Ik ben ongeveer 1,60, en heb ietsjes ondergewicht (waar ik echter geen last van heb).
Door m'n ondergewicht ben ik best slank, en daarom lijken m'n borsten ook best wel groot in verhouding met de rest van m'n lichaam. Aankomen helpt niet, al mijn vet gaan naar m'n gezicht, en dat ziet er niet ook niet mooi uit. Als ik meer afval, dan krijg ik heel veel ondergewicht en dat is niet gezond, dus ook geen optie.
Ik krijg er best wel vaak opmerkingen over, en veel mensen kijken en staren er ook wel naar. Veel meiden uit m'n klas hebben ook wel grote borsten voor 12 jaar, maat dat is allemaal gewoon een A of B cup.

Nu heb ik een paar vragen;
1- is een C/D cup normaal voor 12 jaar?
2- wat is/was jouw cupmaat op je 12e?
3- kan ik er op dit moment iets tegen doen? Zoja; wat?
4- dit is een vraag voor meiden die ook grotere borsten hebben; wat vinden jongens hiervan? (Omdat ik 12 ben heb ik hier nog geen ervaring mee😉)
5- wat voor kleding kan ik het beste dragen, waardoor het zo weinig mogelijk opvalt?

Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg geschreven, en alvast bedankt voor het antwoorden.

-Xx
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 December 2019, 12:07

Bekijk origineel

19 reacties

1- is een C/D cup normaal voor 12 jaar? Nee, komt soms voor
2- wat is/was jouw cupmaat op je 12e? Ben jongen
3- kan ik er op dit moment iets tegen doen? Zoja; wat? Tja wrinig mensen hebben hier verstand van k zou googlen
4- dit is een vraag voor meiden die ook grotere borsten hebben; wat vinden jongens hiervan? (Omdat ik 12 ben heb ik hier nog geen ervaring mee😉) ik ben zelf een jongen rn k zou zeggen in de 1e geilen heel veel jongens hierop, k zoi gwn beetje oppassen want jongens grilen in de 1e echt op tieten
5- wat voor kleding kan ik het beste dragen, waardoor het zo weinig mogelijk opvalt... Idk
1- is een C/D cup normaal voor 12 jaar?hangt af van hoelang je bent maar niet echt normaal
2- wat is/was jouw cupmaat op je 12e? ben jongen
3- kan ik er op dit moment iets tegen doen? Zoja; wat?ik weet het niet als 12 jarige denk ik toch niet dat je ouders toestemmening geven voor een borstverkleining
4- dit is een vraag voor meiden die ook grotere borsten hebben; wat vinden jongens hiervan? (Omdat ik 12 ben heb ik hier nog geen ervaring mee😉)ik ben 13 en de jongens in mijn klas vinden het geweldig om het te zien en aan te raken (ik stiekem ook maar ik laat het niet merken maar ze vinden grotere borsten eenmaal mooier. dus kijken er meer jongens naar jouw qua cupmaat
5- wat voor kleding kan ik het beste dragen, waardoor het zo weinig mogelijk opvalt? een bh een hemd een t-shirt en een vest i guess

Sorry maar veel jongens zijn hier geïnteresseerd in zo zijn ze eenmaal 😊

Mvg Sergio
Bedankt voor jullie antwoorden😊
Hoi,

Je hebt nu al een redelijk grote cupmaat en je hebt hier last van. Dat begrijp ik wel! Zeker als je merkt dat anderen het niet hebben, val je op. Op jouw leeftijd is dat lastig.

Dat je borsten nu snel groeien, betekent niet dat ze dat nu blijven doen. Misschien ging jouw borstontwikkeling vooral snel en zijn ze nu bijna uitgegroeid. Een C cup is een gemiddelde maat voor veel volwassen vrouwen en toch hebben veel kinderen deze maat ook al. Bij sommige mensen groeien de borsten gewoon eerder dan bij anderen.

Je vragen:
1- is een C/D cup normaal voor 12 jaar?
Dat denk ik niet, maar ik denk dat "normaal" niet echt het juiste woord is. Het gebeurt gewoon bij minder meiden. Dat maakt het niet raar of slecht ofzo.
[b]2- wat is/was jouw cupmaat op je 12e?[b]
Eeuhh geen idee.
[b]3- kan ik er op dit moment iets tegen doen? Zoja; wat?[b]
Borstgroei kun je niet tegenhouden. Wel kun je op je bh letten. Neem bv geen push-up maar bv een sportbeha. In een sportbeha worden je borsten wat platter geduwd. Dan kunnen ze minder groot lijken. Afvallen is in ieder geval niet de oplossing als je niet te dik bent. Dan zal er niet echt veel bij je borsten weggaan.
4- dit is een vraag voor meiden die ook grotere borsten hebben; wat vinden jongens hiervan? (Omdat ik 12 ben heb ik hier nog geen ervaring mee)
Ik ben 17, maar hier heb ik ook geen ervaring mee, lol. Dit is misschien juist een vraag voor jongens 😉
5- wat voor kleding kan ik het beste dragen, waardoor het zo weinig mogelijk opvalt?
De sportbeha dus, is mijn aanrader. Ga een keer (bv met je moeder) naar een lingeriezaak en probeer wat bh's. Je kan dan aangeven dat je niet wil dat ze opvallen en dan kunnen ze je daar helpen een geschikte bh te vinden.

Gr. Pin
Zijn e nog meer mensen die hier op willen reageren?😊
Inmiddels is het doorgegroeid naar een duidelijke d🙄
1- is een C/D cup normaal voor 12 jaar?

Het gebeurt niet heel veel, maar je bent geen uitzondering

2- wat is/was jouw cupmaat op je 12e?

Idk, ik denk misschien net AA😂😂

3- kan ik er op dit moment iets tegen doen? Zoja; wat?

Behalve accepteren en een beter zelfbeeld krijgen niet zo veel.

4- dit is een vraag voor meiden die ook grotere borsten hebben; wat vinden jongens hiervan? (Omdat ik 12 ben heb ik hier nog geen ervaring mee😉)

weinig ervaring met de grotere borsten, ik ben 14 en heb een prima B cupje. Echt groot noem ik dat toch niet😉

5- wat voor kleding kan ik het beste dragen, waardoor het zo weinig mogelijk opvalt?

Ik zou ook voor de sportbh gaan als ik jou was en niet te strakke kleding.

Xx
hey

ik haat vragen lijsten maar ik denk dat het voor jou nuttig zou zijn.

1- is een C/D cup normaal voor 12 jaar?

niks is normaal dus ja idk. als je moeder dat ook had is het 'normaal' denk ik

2- wat is/was jouw cupmaat op je 12e?

bij mij gingen ze al groeien op me negende en stopte op me 13de dus bij mij waren ze denk ik eind D begin E
ze zijn nooit meer veder gegroeid dan dat gekukkig.

3- kan ik er op dit moment iets tegen doen? Zoja; wat?

helemaal niks. het is je groei daar kan je vrij wienig aan doen.

4- dit is een vraag voor meiden die ook grotere borsten hebben; wat vinden jongens hiervan? (Omdat ik 12 ben heb ik hier nog geen ervaring mee😉)

idk ik ben 17 en heb daar 0 ervaing mee.

5- wat voor kleding kan ik het beste dragen, waardoor het zo weinig mogelijk opvalt?

ik denk dat je moet gaan shoppen en moet kijken bij jou stijl dat er shirts zijn die precies goed vallen zo dat het er niet strak om heen is en ook niet te los. en een sport bh. maar geen sport bh in een te kleine maar nemen

groetjes
bella
hoelang ben je eig want miss ben je 1,70 en groei je niet meer qua lengte
hey sergio_

ze had in der toppic gezet dat ze ongeveer 1,60 is
Wat Bellablue zegt klopt😊
1- is een C/D cup normaal voor 12 jaar?
Ik ben het met Pin eens. 'Normaal' bestaat niet en bij de een groeit het eerder dan bij de ander. Zo heb je kinderen in groep drie die 1,60 m (dat is groot, toch?) zijn, maar in de vierde nog steeds 1,60 m lang zijn.

2- wat is/was jouw cupmaat op je 12e?
Ik ben een jongen, dus ik weet het niet.

3- kan ik er op dit moment iets tegen doen? Zoja; wat?
Je kan er vast veel dingen tegen doen, maar dat raad ik af. Je bent zoals je bent en operaties die je borsten verkleinen zijn onnatuurlijk en kunnen allerlei dingen veroorzaken. Je kunt wel bepaalde kleding dragen, natuurlijk.

4- dit is een vraag voor meiden die ook grotere borsten hebben; wat vinden jongens hiervan? (Omdat ik 12 ben heb ik hier nog geen ervaring mee😉)
Vraag je nou aan meisjes wat jongens ervan vinden? Ik beantwoord deze vraag gewoon als een jongen, hoor! Ik vind het mooi en vind dat je geluk hebt, omdat je van nature al grote borsten hebt en dat vinden jongens aantrekkelijk.

Je bent 1,60 m lang en dat is niet klein. De gemiddelde lengte van meiden van twaalf is 1,55 m. Je bent dus al wat groter en je borsten groeien ook wat eerder. De puberteit komt bij jou gewoon wat eerder.

5- wat voor kleding kan ik het beste dragen, waardoor het zo weinig mogelijk opvalt?
Kleding die niet te strak zit en wat Pin zei.

Je hoeft trouwens niet af te vallen of aan te komen, als je genoeg eet. Sommigen zijn nu eenmaal dunner dan de rest en zijn zo gebouwd, anderen zijn dikker gebouwd. Als je gezicht verandert als je probeert aan te komen, denk ik dat je lichaamsgewicht goed is.

Oh, sorry, ik lees nu pas dat dit topic alleen voor meiden is, maar ik denk dat het goed is dat een jongen dit ook beantwoordt, omdat zij het fijn vinden alleen er soms naar kijken. Ik begrijp dat je daar onzeker van wordt. Meiden kunnen misschien jaloers worden, maar dat gebeurt niet zo vaak.

Als je ouder wordt, word je langer en wen je eraan. Het hoort bij jou en jij bent mens.
het is geen ramp bij de een groeit het sneller dan de ander en de kans is aanwezig dat je borsten al bijna zijn volgroeid. Maar je hoeft je er geen zorgen om te maken het hoort bij de vrouw bij jou groeien ze eenmaal eerder dan bij de ander. Meisjes krijgen eerder de groeispurt dan de jongen, dus ja na je 15de groeien meisjes niet meer. Maar voor grote borsten hoef je je niet te schamen want de meesten die je daarmee ''pesten'' zijn zelf onzeker.
Hey meid!

Ik ben een meisje van bijna 17,5 jaar en had het zelfde probleem op jou leeftijd. Het komt niet veel voor, maar toch zijn er regelmatig meiden met grotere borsten op jonge leeftijd. Mijn moeder, tantes en oma hadden hier ook last van, dit zit dus in mijn familie. Toen ik jou leeftijd had begon ik mij er voor te schamen en werd ik er onzeker door, ik begrijp dus precies hoe je je voelt! Ik droeg vooral veel wijde t-shirts en truien waardoor het minder opviel. Ik kreeg psychische en medische klachten. Ik had namelijk erg veel last van een verkeerde loop/sta houding en rug/nek pijn omdat mijn borsten heel zwaar waren. Ik hoefde hierdoor nooit mee te doen met de gym wat voor mij een hele opluchting was, misschien ook een idee voor jou? (Je kunt een verklaring aanvragen bij de huisarts). Vanaf mijn 11e had ik cup maat C/D maar rond mijn 12/13e had ik E (mijn borsten waren toen duidelijk redelijk uitgegroeid) en ben toen met mijn ouders gaan praten. Hierna hebben we de huisarts gebeld die een verwijzing heeft gemaakt zodat ik naar een plastisch chirurg kon. Op mijn 16e en een paar maanden kreeg ik een borstverkleining, en ben ik terug gegaan naar C, dit is voor mijn leeftijd prima! Ik vind het belangrijk dat je iemand in vertrouwend neemt om hierover te praten, en geef de voorkeur aan (één van) je ouders, zij kunnen jou het beste helpen en ondersteunen. Ook als jij de medische kant in zou willen gaan. Je bent nog jong en nu zou jij nog geen verkleining kunnen krijgen. De meeste ziekenhuizen doen dit vanaf 18 jaar. Ik heb dit laten doen in een ziekenhuis in Nijmegen. (Was een aardig ritje voor mij maar het was alles waard!) Ik ben daar altijd heel goed geholpen, en het was niet leuk natuurlijk, maar ik ben altijd goed ondersteund en ze zijn daar erg aardig voor je. Ook al ben je nog jong, wil ik jou deze tip toch alvast meegeven, dit doe ik omdat, je straks wat jaartjes ouder ben en je dit misschien wel zou willen doen, dan bespaar ik je een lang en emotioneel traject met het zoeken van ziekenhuizen en je iedere keer weer in een ander ziekenhuis te laten onderzoeken, om vervolgens te horen dat je 18 moet zijn. Je moet overal goed over nadenken, en er over praten is heel belangrijk. Het is misschien niet een makkelijk onderwerp maar op een gegeven moment zul je merken dat het makkelijker en makkelijker word meis! Ik wist op mijn 15e helemaal zeker dat ik er niet tevreden mee was en dit mij belemmerde in mijn dagelijks leven, als jij er nog niet over uit bent of je er wel of niet tevreden mee bent (misschien over een paar jaartjes wel) zou ik niks ondernemen en afwachten. Je moet namelijk later geen spijt krijgen. Voor mij is alles een erg grote opluchting geweest en (letterlijk) een last van mn schouders. En wat jongens betreft, de ene jongen houd van grote borsten, en de ander niet. Maar dat is niet belangrijk. Je moet ervoor zorgen dat jij lekker ik je vel zit en je goed voelt. En een jongen die jou écht leuk vind moet/zal jou precies accepteren zoals je bent. Mijn vriend accepteert mij en mijn borsten ook, ook nu ze een paar maatjes kleiner zijn, en een littekens op zitten van de operatie (die in verloop van jaren wel wegtrekken, dit weet ik omdat familieleden ook deze operatie hebben gehad). Sterker nog, hij vind het wel sexy! Haha. Je mag in dit geval lekker aan jezelf denken en doen wat alleen voor jou goed voelt! Ik hoop dat je erover durft te praten met iemand en dat je iets aan mijn verhaal hebt! Als je nog vragen hebt, plaats gerust nog een berichtje! Ik wil je heel graag helpen en ervaringen delen omdat ik weet hoe rot je je erdoor kan voelen. Succes verder meid! X
Hey meid!

Ik ben een meisje van bijna 17,5 jaar en had het zelfde probleem op jou leeftijd. Het komt niet veel voor, maar toch zijn er regelmatig meiden met grotere borsten op jonge leeftijd. Mijn moeder, tantes en oma hadden hier ook last van, dit zit dus in mijn familie. Toen ik jou leeftijd had begon ik mij er voor te schamen en werd ik er onzeker door, ik begrijp dus precies hoe je je voelt! Ik droeg vooral veel wijde t-shirts en truien waardoor het minder opviel. Ik kreeg psychische en medische klachten. Ik had namelijk erg veel last van een verkeerde loop/sta houding en rug/nek pijn omdat mijn borsten heel zwaar waren. Ik hoefde hierdoor nooit mee te doen met de gym wat voor mij een hele opluchting was, misschien ook een idee voor jou? (Je kunt een verklaring aanvragen bij de huisarts). Vanaf mijn 11e had ik cup maat C/D maar rond mijn 12/13e had ik E (mijn borsten waren toen duidelijk redelijk uitgegroeid) en ben toen met mijn ouders gaan praten. Hierna hebben we de huisarts gebeld die een verwijzing heeft gemaakt zodat ik naar een plastisch chirurg kon. Op mijn 16e en een paar maanden kreeg ik een borstverkleining, en ben ik terug gegaan naar C, dit is voor mijn leeftijd prima! Ik vind het belangrijk dat je iemand in vertrouwend neemt om hierover te praten, en geef de voorkeur aan (één van) je ouders, zij kunnen jou het beste helpen en ondersteunen. Ook als jij de medische kant in zou willen gaan. Je bent nog jong en nu zou jij nog geen verkleining kunnen krijgen. De meeste ziekenhuizen doen dit vanaf 18 jaar. Ik heb dit laten doen in het Radboud ziekenhuis te Nijmegen. (Was een aardig ritje voor mij maar het was alles waard!) Ik ben daar altijd heel goed geholpen, en het was niet leuk natuurlijk, maar ik ben altijd goed ondersteund en ze zijn daar erg aardig voor je. Ook al ben je nog jong, wil ik jou deze tip toch alvast meegeven, dit doe ik omdat, je straks wat jaartjes ouder ben en je dit misschien wel zou willen doen, dan bespaar ik je een lang en emotioneel traject met het zoeken van ziekenhuizen en je iedere keer weer in een ander ziekenhuis te laten onderzoeken, om vervolgens te horen dat je 18 moet zijn. Je moet overal goed over nadenken, en er over praten is heel belangrijk. Het is misschien niet een makkelijk onderwerp maar op een gegeven moment zul je merken dat het makkelijker en makkelijker word meis! Ik wist op mijn 15e helemaal zeker dat ik er niet tevreden mee was en dit mij belemmerde in mijn dagelijks leven, als jij er nog niet over uit bent of je er wel of niet tevreden mee bent (misschien over een paar jaartjes wel) zou ik niks ondernemen en afwachten. Je moet namelijk later geen spijt krijgen. Voor mij is alles een erg grote opluchting geweest en (letterlijk) een last van mn schouders. En wat jongens betreft, de ene jongen houd van grote borsten, en de ander niet. Maar dat is niet belangrijk. Je moet ervoor zorgen dat jij lekker ik je vel zit en je goed voelt. En een jongen die jou écht leuk vind moet/zal jou precies accepteren zoals je bent. Mijn vriend accepteert mij en mijn borsten ook, ook nu ze een paar maatjes kleiner zijn, en een littekens op zitten van de operatie (die in verloop van jaren wel wegtrekken, dit weet ik omdat familieleden ook deze operatie hebben gehad). Sterker nog, hij vind het wel sexy! Haha. Je mag in dit geval lekker aan jezelf denken en doen wat alleen voor jou goed voelt! Ik hoop dat je erover durft te praten met iemand en dat je iets aan mijn verhaal hebt! Als je nog vragen hebt, plaats gerust nog een berichtje! Ik wil je heel graag helpen en ervaringen delen omdat ik weet hoe rot je je erdoor kan voelen. Succes verder meid! X

Hey,

Ik weet niet of plastische chirurgie voor de TS een goed idee is. Ik adviseer jou, de TS, om met chirurgie te beginnen als je er klachten krijgt zoals Amy. Als je nekklachten krijgt, of psychische problemen, vind ik. Anders is het de littekens en moeite niet waard. Aan de andere kant is het je eigen keuze.

Het is zeker een goede reactie en het is slim om het voor je achttiende te doen.

Groetjes,

Geen_Naam
Hey,
Ik heb een niet extreem groot probleem, waar ik toch behoorlijk mee zit.
Ik ben 12 jaar, (het duurt nog wel even voordat ik 13 wordt). Mijn probleem is dat ik nu al een C-cup heb, en bijna D. Het past wel wel redelijk goed bij m'n lichaam, maar iets kleiner zou fijner zijn..
Ik ben ongeveer 1,60, en heb ietsjes ondergewicht (waar ik echter geen last van heb).
Door m'n ondergewicht ben ik best slank, en daarom lijken m'n borsten ook best wel groot in verhouding met de rest van m'n lichaam. Aankomen helpt niet, al mijn vet gaan naar m'n gezicht, en dat ziet er niet ook niet mooi uit. Als ik meer afval, dan krijg ik heel veel ondergewicht en dat is niet gezond, dus ook geen optie.
Ik krijg er best wel vaak opmerkingen over, en veel mensen kijken en staren er ook wel naar. Veel meiden uit m'n klas hebben ook wel grote borsten voor 12 jaar, maat dat is allemaal gewoon een A of B cup.

Nu heb ik een paar vragen;
1- is een C/D cup normaal voor 12 jaar?
2- wat is/was jouw cupmaat op je 12e?
3- kan ik er op dit moment iets tegen doen? Zoja; wat?
4- dit is een vraag voor meiden die ook grotere borsten hebben; wat vinden jongens hiervan? (Omdat ik 12 ben heb ik hier nog geen ervaring mee😉)
5- wat voor kleding kan ik het beste dragen, waardoor het zo weinig mogelijk opvalt?

Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg geschreven, en alvast bedankt voor het antwoorden.

-Xx

Schat wees blij, ik ben 13 en heb 75A (alleen maar omdat ik ook een bh wil.)

1.volgens mij is alles normaal.
2.ik had helemaal niks.
3.trui dragen of strakkere bh kopen.
4.ligt eraan welke jongen.
5.trui

Xx
Hey,
Ik heb een niet extreem groot probleem, waar ik toch behoorlijk mee zit.
Ik ben 12 jaar, (het duurt nog wel even voordat ik 13 wordt). Mijn probleem is dat ik nu al een C-cup heb, en bijna D. Het past wel wel redelijk goed bij m'n lichaam, maar iets kleiner zou fijner zijn..
Ik ben ongeveer 1,60, en heb ietsjes ondergewicht (waar ik echter geen last van heb).
Door m'n ondergewicht ben ik best slank, en daarom lijken m'n borsten ook best wel groot in verhouding met de rest van m'n lichaam. Aankomen helpt niet, al mijn vet gaan naar m'n gezicht, en dat ziet er niet ook niet mooi uit. Als ik meer afval, dan krijg ik heel veel ondergewicht en dat is niet gezond, dus ook geen optie.
Ik krijg er best wel vaak opmerkingen over, en veel mensen kijken en staren er ook wel naar. Veel meiden uit m'n klas hebben ook wel grote borsten voor 12 jaar, maat dat is allemaal gewoon een A of B cup.

Nu heb ik een paar vragen;
1- is een C/D cup normaal voor 12 jaar?
2- wat is/was jouw cupmaat op je 12e?
3- kan ik er op dit moment iets tegen doen? Zoja; wat?
4- dit is een vraag voor meiden die ook grotere borsten hebben; wat vinden jongens hiervan? (Omdat ik 12 ben heb ik hier nog geen ervaring mee😉)
5- wat voor kleding kan ik het beste dragen, waardoor het zo weinig mogelijk opvalt?

Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg geschreven, en alvast bedankt voor het antwoorden.

-Xx

Hey, schaam je er niet voor!
Het is per vrouw verschillend wanneer je borsten uitgegroeid zijn. Het kan dus ook zijn dat je borsten nu al uitgegroeid zijn en dat ze dus niet meer verder groeien. Laat ze lekker staren, later krijgen ze zelf ook borsten..
En als jongens staren, skip ze lekker want ik groep 8 en de 1ste en 2e Klas kunnen ze nog heeel kinderachtig zijn. En sommige jongens zitten er egt op te geilen. Maar laat de jongens lekker kijken, hallo hun moeder heeft ook tieten😁

1. Ja hoor want misschien zijn ze dan al uitgegroeid
2. 75C
3. Nee, schaam je er vooral niet voor!
4. Ze zitten wel de hele tijd te kijken maar laat ze lekker kijken
5. Maakt niet uit! Blijf je eigen style houden en ga je zeker niet aanpassen omdat je je schaamt voor je grote boobies. Doe gewoon aan wat jij leuk vind! Maar wel nog 1 tip. Als je niet wilt dat jongens zo kijken, doe niet niet iets aan waar je veel inkijk mee hebt, want dan kijken ze de hele tijd
Xx
Dankje!😊
Badge
Hoi!!

1- is een C/D cup normaal voor 12 jaar?
• niet super normaal maar het is niet echt erg
2- wat is/was jouw cupmaat op je 12e?
• A/B ( ik ben nu ook 13 en heb D )
3- kan ik er op dit moment iets tegen doen? Zoja; wat?
• nee
4- dit is een vraag voor meiden die ook grotere borsten hebben; wat vinden jongens hiervan? (Omdat ik 12 ben heb ik hier nog geen ervaring mee😉)
• ik hoor zelf vooral dat jongens het juist erg aantrekkelijk vinden, en je hoeft je er geen zorgen over te maken!
5- wat voor kleding kan ik het beste dragen, waardoor het zo weinig mogelijk opvalt?
• dat maakt echt niet uit!! Waarin jij je comfortabel voelt!!

Hey, het is misschien wat laat om te reageren maar ik ga het toch doen. Ik ben net 18 jaar en heb 75E/75F dus begrijp volledig hoe je je voelt. 
Ik had raar maar waar op mijn 12e nog helemaal niks en tot mijn 17 had ik cup B, maar door de pil is dat heel erg verandert. Ben ook 160cm trouwens en heb maat 36 dus ook niet echt dik, waardoor het bij mij ook echt wel hard opvalt. 
Vaak staren er enorm veel mensen naar mij en dit is echt helemaal niet leuk, maar verstoppen zou ik ze nu ook niet doen. Gewoon proberen mee te leven en ja er gaat veel gestart worden en vooral veel mannen/jongens gaan op je geilen, maar probeer dit te aanzien als compliment. 
Er zijn zoveel vrouwen/meisjes dat niet enorm veel hebben en echt jaloers zouden zijn op jou! 
Qua kledij ben ik zelf ook nog wat op zoek. Meestal draag ik gewone t-shirts en in de winter hoodies. Nadeel is wel dat als je iets aandoet wat los komt je al direct gewoon wat dikker lijkt door je borsten, dus niet iets dragen wat te los is. 
Probeer het je echt ook gewoon niet te hard aan te trekken, sinds kort draag ik soms zelfs iets met decolleté terwijl ik dit vroeger nooit zou gedurfd hebben omdat er dan effectief wel veel mensen staren. Ik hou het wel bij een subtiel decolleté want anders komt het wel wat ordinair over natuurlijk. En op jouw leeftijd is dit misschien ook wat te vroeg natuurlijk. 
Over hoe jongens hierover denken is meestal positief, elk vriendje dat ik heb gehad was er wel blij mee. Natuurlijk kan het wel is gebeuren dat je reacties krijgt van jongens die dingen zeggen of sturen zoals ‘dikke tieten’ ‘geil wijf’ en dat is natuurlijk minder leuk maar ja zo’n jongens moet je gewoon niet op letten, is heel kinderachtig. 
Mijn boodschap voor jou is dus, wees er gewoon blij mee. Jij stond nu eenmaal vooraan in de rij bij het uitdelen van grote borsten, maar dit is helemaal niet erg, er zullen momenten komen dat je er echt blij mee bent. Vooral aan je zelfbeeld werken denk ik dus. 
Hoop dat dit je een beetje helpt 

Groetjes je mede lotgenoot 😉

Reageer